Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakotitaloasujat; miten olette varautuneet murtovarkaisiin?

Vierailija
28.02.2013 |

Onko teillä tallentava videovalvonta, joku hälytysjärjestelmä vai ei mitään?

Uutisissa taas kerrottu murtovarkauksista ja ne ovat yleistyneet. Murtoja tapahtuu jopa keskellä päivää. 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hälytysliikkeen tarrat ikkunoissa ja ovissa (sopimus tosin ei ole enää voimassa mutta kuulemma pelkät tarrat ovat aika tehokkaita), pahaääninen koira sisällä (tosin niin pieni ettei siitä oikein vahdiksi ole), rekkakuskien taukopaikka lähellä ja siitä suora näköyhteys meidän pihaan -> eipä kukaan varmaan viitsi alkaa murtautua meille, kun rekkakuskit saattavat nähdä kaiken. Lisäksi ollaan molempien naapureiden kanssa väleissä ja vahditaan toistemme omaisuutta.

Eikä meillä mitään pöllittävää olisikaan, arvokkaimmat tavarat ovat taulu-tv ja soittimet.

Vierailija
22/32 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä naapurisuhteilla, koiralla, lukituilla ovilla ja ikkunatarroilla. Ja siellä ettemme ilmoita fb:ssä tai muualla edes kauppareissuja tai päivän poissaoloja. Edes työajat ei sieltä selviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pahvisia Paavo Väyrys -hahmoja pitkin asuntoa ja valoja jätetään päälle jos lähdemme kotoa pois. Keittiön pöydälle puurokulho jossa puuroa (ikään kuin joku olisi aterioimassa mutta käymässä vaikka vessassa).

Vierailija
24/32 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meillä on vartiointipalveluun yhdistetty kameralla varustettu hälytysjärjestelmä ja siitä kertovat tarrat ikkunoissa, ovissa ja portinpielessä. Naapureitakin on tiheästi joka puolella. Itse olen kerran vahingossa onnistunut tuon hälytyksen laukaisemaan ja silloin tuli testatuksi, että vartijat todellakin ovat paikalla n. 7 minuutissa. Bonuksena systeemissä on eräänlainen paniikkinappula, jolla voi lähettää avunpyynnön esim. siinä tilanteessa, että itse erehtyy aukaisemaan oven vaikka agressiiviselle kaupustelijalle tms.

Vierailija
25/32 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hälytysjärjestelmän lisäksi tarra portilla "täällä vartioin minä" ja siinä kanimme kuva. Kohta siihen tulee lisäksi koiran kuva.

Vierailija
26/32 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei oikein taida olla mitään murtovarkaille kelpaavaa.

Vierailija
27/32 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät naapurisuhteet, itse olen melkein aina kotosalla, korkea aita ja kaksi vartiokoiraa.-

Vierailija
28/32 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

liimaamalla hämäykseksi murtohälytinliikkeen tarran ikkunaan

Vierailija
29/32 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hälytysjärjestelmä. Naapuristossa on ollut murtoja, myös yhdessä rottiskoirien perheessä.

Vierailija
30/32 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi isoa vihaisesti haukkuvaa koiraa aidatulla pihalla, eivät erillisessä häkissä.

Kukaan ei pääsee miltään puolelta pihalle niiden huomaamatta.

Sen lisäksi valekamera pääoven päällä ja vartinnista ja kamerasta  kertovat tarrat portissa ja ovessa.

Vierailija
31/32 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin mummot kyttää taloa 24/7. Haluttiin tai ei. Kyllä soittavat poliisille jos näkevät jonkun hämärän tyypin meillä. 

Vierailija
32/32 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkikanalaumaamme kuuluu yksi oikein kiukkuinen ja vihaisesti ääntelevä pieni maatiaiskana. Ei tämä kananen kenenkään kimppuun hyökkää, vaan on lähinnä huomionhakuinen. Mutta kohti juostessaan ja pää punaisena huutaessaan sitä saattavat tuntemattomat vähän säikähtää. Pihatiemme varressa on kyltti "varokaa kanoja". Kai se kanakin vähän suojaa. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän