Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Supernanny Suomi - OFFICIAL

Vierailija
05.03.2019 |

Aijotko katsoa? Tänäänhän se alkaa Avalla klo 21:00.

Kommentit (2250)

Vierailija
821/2250 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuron kirjoilla piti kirjoittaa, ei neidon. :D

T. Neitokommentin kirjoittaja

Vierailija
822/2250 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostusta kirjoitti:

Arvostakaa ihmiset kaikenlaisia ihmisiä. Kukaan ei ole täydellinen. Ei kukaan. Kenenkään perhe ei ole täydellinen. Olkaa aikuisia.

Arvostus on ansaittava. Jos kohtelee muita huonosti, ei ansaitse arvostusta. 

Ja juuri siksi, mieti miten itse puhut toisista ja kuinka kohtelet muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/2250 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Jouko työelämässä? Äiti taisi olla siivooja..?

Vierailija
824/2250 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuron kirjoilla piti kirjoittaa, ei neidon. :D

T. Neitokommentin kirjoittaja

Ahaa, ok! Mä jo googletinkin neito, neidon. Tuli vaan Suomi-neitoa ym. :D

T. Neidon ihmettelijä

Vierailija
825/2250 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli ohjelmasta suuri helpotuksen tunne, että perhe sai apua ja keinoja selviytyä arjen kaoottisuudesta.

Mies sai vahvistusta itselleen, että hän osaa toimia lasten kanssa.

Nainen tekee lasten kanssa muutakin kuin rähjää.

Vierailija
826/2250 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ollenkaan ymmärrä, miten tällaista perheen yksityisasioita laitetaan telkkariin koko maailman nähtäväksi. Miltä tuntuu noista lapsista 5-10 vuoden päästä? Onko tämä ihan ok?

Vierailija
827/2250 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäiset isot lapset syö muovikupista muovihaarukalla???

Olen kiinnittänyt huomiota että joka jaksossa lapset ovat syöneet muovisilla välineillä. Tämän viikon muovikipot oli pohjanoteeraus, kuin koiralle olisi tarjottu ruoka. Ei lapset opi pöytätapoja ja käyttämään oikeita välineitä jos niitä ei lapsille anneta. Jos lautaset lentää lattialle niin muoviastioita on posliinilautasen näköisiäkin.

Meinaatko, että pöytätapoja voi oppia vain, jos on nätit astiat :D Normaaleissa perheissä asioiden ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä tapojen oppimisisessa. 

Itse asiassa niillä astioilla on merkitystä! Lapsi kokee, että häntä arvostetaan, kun hänellekin katetaan samanlaiset lautaset ja lasit kuin aikuisille.

Vierailija
828/2250 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäiset isot lapset syö muovikupista muovihaarukalla???

Olen kiinnittänyt huomiota että joka jaksossa lapset ovat syöneet muovisilla välineillä. Tämän viikon muovikipot oli pohjanoteeraus, kuin koiralle olisi tarjottu ruoka. Ei lapset opi pöytätapoja ja käyttämään oikeita välineitä jos niitä ei lapsille anneta. Jos lautaset lentää lattialle niin muoviastioita on posliinilautasen näköisiäkin.

Meinaatko, että pöytätapoja voi oppia vain, jos on nätit astiat :D Normaaleissa perheissä asioiden ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä tapojen oppimisisessa. 

Itse asiassa niillä astioilla on merkitystä! Lapsi kokee, että häntä arvostetaan, kun hänellekin katetaan samanlaiset lautaset ja lasit kuin aikuisille.

Jaa. Minun lapseni saa raivarin, jos ei saa omaa prinsessamukiaan ja -lautastaan. Eiköhän tuo siis vain kokisi olonsa väärinkohdelluksi, jos laittaisin hänen samanlaiset lautaset ja lasit kuin aikuisilla. 

Vierailija
829/2250 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko Jouko työelämässä? Äiti taisi olla siivooja..?

Mitä väliä? Mun äiti on siivooja ja ihan normaali aikuinen minusta tuli.

Vierailija
830/2250 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ollenkaan ymmärrä, miten tällaista perheen yksityisasioita laitetaan telkkariin koko maailman nähtäväksi. Miltä tuntuu noista lapsista 5-10 vuoden päästä? Onko tämä ihan ok?

Varsinkin kun täällä keskustelupalstalla näkee vielä sen että aikuisetkin kiusaavat täysin estoitta.

Toivon kaikkea hyvää perheille ja lapsille.

Vierailija
831/2250 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ovat ihan itse ohjelmaan ilmoittautuneet. Aikuisilla on vastuu siitä, mihin perhe laitetaan ja mihin ei. 5-10 vuoden päästä kukaan ei taatusti muista koko jaksoa, joten sen suhteen voi olla huoletta. 

Vierailija
832/2250 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa ahdistava jakso. Päällimmäisenä jäi mieleen kysymys, oliko koko perhe jotenkin "erityinen" ja millainen kasvuympäristö tuo on lapsille, kun vanhemmatkaan eivät selkeästi käy aivan täysillä? Ikävää miten äiti huusi lapselle ja käyttäytyi itsekin kuin hankala, kypsymätön teini.

Kyllä tuossa varmasti oli se klassinen ja kliseinen ilmiö, että lapsen uhmatessa omasta itsestä tulee esiin se samanikäinen lapsi vastaan.

Melko monille vanhemmille tuttu ilmiö, erityisesti kun puhutaan alle kouluikäisistä lapsista. Mitä enemmän on ollut omassa lapsessa turvattomuutta, niin sen vahvempaa tuollainen on. Suurimmalla osalla vanhemmista tämä ei ole kuitenkaan jatkuvaa, ja siinä on olemassa joku raja tavallaan miten käyttäytyy.

Mielestäni tässä oli suurin ongelma, että äidillä oli vähän jatkuvasti sellainen negatiivinen ja jopa halveksuva puhetapa lapsia kohtaan läsnä. Ei varmasti edes itse huomannut. Kun usein jos vanhemmalla tulee ylilyönti ja sanoo lapselle rumasti, niin se tavallaan korjaantuu isoin osin sillä positiivisella vuorovaikutuksella, jota kuitenkin on yleensä paljon enemmän. Ja useimmat vanhemmat myös osaavat pyytää anteeksi lapseltaan, tässä äiti itsekin sanoi että anteeksi pyytäminen tuntuu todella vaikealta, eli ei ilmeisesti pahemmin tuota käytöstä käy lasten kanssa läpi.

Vierailija
833/2250 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis tää Jouko ei ollut kahden vanhemmsn lapsen isä

Vierailija
834/2250 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen arpa sattunut Joukolle

Vierailija
835/2250 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen arpa sattunut Joukolle

Itse valittu uusioperhe ei ole mikään arpa. Ja hyvinhän Jouko näytti pärjäävän valitsemallaan tiellä. 

Vierailija
836/2250 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi apua toi 6 jakso. Siinä Hilma 3v. vanhempia kuin litran mittaa. Miten voi olla, että vanhemmat on noin kädettömiä. Iso veljeä käy niin sääliksi, ihana poika. Ja jää pikkusiskon varjoon. Isä syöttää sylissä 3v. ja mitä tekee 3v. kännykällä. Ihan pimeetä touhua. Järkyttävää katsottavaa. Toi Hilma vaatii kuria ja rajoja.

Vierailija
837/2250 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis voi apua toi 6 jakso. Siinä Hilma 3v. vanhempia kuin litran mittaa. Miten voi olla, että vanhemmat on noin kädettömiä. Iso veljeä käy niin sääliksi, ihana poika. Ja jää pikkusiskon varjoon. Isä syöttää sylissä 3v. ja mitä tekee 3v. kännykällä. Ihan pimeetä touhua. Järkyttävää katsottavaa. Toi Hilma vaatii kuria ja rajoja.

Minkä ikäinen isoveli oli? Näin vain teaserin, ja tuli surullinen mieli pojan puolesta. Näytti pidättelevän itkua.

Vierailija
838/2250 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi vanhemmat on niin yliherkkiä sille jos lapsi itkee tai itkuraivoaa. Heti ollaan luovuttamassa ja sitä lapsi juuri käyttää hyväkseen. Lapsi ei kärsi tai mene rikki siitä, että se itkee tai raivoitkee. Se kyllä loppuu, kun lapsi huomaa, että sillä ei saa tahtoaan läpi.

Vierailija
839/2250 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä Joukolla oli ainakin änkytysvikaa, mutta siitä huolimatta suoritti monet tilanteet mestarillisesti Netan kanssa.

Vierailija
840/2250 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli huono olo kun katsoi alun huutoa.

Tästä taisi olla kissan kiusaamiset leikattu pois, puheissa tuli niin usein esille... voi eläinparkoja, lapset kiusaa, ihmiset tappelee ja huutaa :(

Ja vauvaa kiusattiin. 🙁☹️