Masennuslääkkeet - mitä sivuvaikutuksia/vieroitusoireita tullut?
Lopetin juuri (nyt on 4. päivä ilman lääkettä) lähes 4kk kestäneen Brintellix-masennuslääkehoidon (olis tarkoitus vaihtaa toiseen) ja olo tuntuu ihan oudolta... :( . Huimaa, päätä särkee, viluväreitä, särkyä siellä täällä kropassa, ihan niin kuin ei olis oma itsensä jne. Onko muilla ollut tällaisia kokemuksia? Niin ja lääkkeiden käytön aikana tuli ihan h*lvetillisiä nivelkipuja mm. jalkateriin.
Jollakin tavalla järkyttää tällainen masennuslääkkeiden käyttö, mutta en tiedä pärjäänkö ilman ;(...
Kommentit (8)
Venlafaxin. Lievää huimausta ja mielialan vaihteluita lopettaessa. Eivät kestäneet pitkään.
Mä lopetin mirtazapiinin seinään omasta päätöksestä, söin tosin vain 15 mg päivässä. Olin ollut huonoilla unilla ja aika "sumussa" vuoden verran, ja saanut lääkäriltä mirtazapiinia nukkumiseen mutta alkanut kehittää toleranssia siihen ja palata alkupisteeseen, ja päätin, että tästedes nukun luonnollisesti tai en nuku lainkaan, ihminen tuskin itseään tappaa unenpuutteeseen. Hikoilin kuin possu ja sain kylmiä ja kuumia väreitä, mutta musta se oli mahtavaa, ja nautin siitä ja lääkkeettömyydestä, koska en ollut tuntenut olevani niin elossa pitkään aikaan.
Nykyään en enää taivu ottamaan psyykeen vaikuttavia lääkkeitä, saan kyllä olla kuoleman kielissä ennen kuin suostun noita mömmöjä nielemään uudelleen. Pääsin takaisin raiteilleni lopettaessani lääkkeen, mutta sen käyttö tuhosi luovan urani kuukausiksi.
Tuli kaikki mahdolliset - ei kannata aloittaa!
Paroksetiinista tuli voimakas huimaus. Kaaduinkin sen vuoksi. Xanorista meni lopullisesti yöunet. Valvoin alkuunsa 6 yötä ja se kokeilu loppui siihen. Ei ikinä enää mt- lääkitystä.
Mirtazapin unettomuuteen.
Annos oli pieni 5mg mutta mitään sivuvaikutuksia ei ollut. Painokaan ei noussut yhtään 2v aikana. Varmuuden vuoksi lopetin 2 viikon aikana harventamalla. Ei lopetusoireita.
muntsi kirjoitti:
Musta tuli mirtazapinista täysin passiivinen - tuntui kuin olisin ollut zombi. Aluksi suru ja ahdistus katosi, niiden mukana kaikki muutkin tunteet; en tuntenut iloa, onnea, pelkoa, en mitään. Välillä tuntui kuin olisin vain katsellut itseäni ulkopuolelta, fyysisesti tiesin istuvani tuolilla, mutta mieleni vaelteli jossain aivan muualla. En saanut otetta mistään, päivät tuntuivat vain lipuvan ohi, eikä mistään saanut oikein mitään irti. Onneksi lopetin lääkityksen, sillä sen jälkeen oon voinu paljon paremmin. Muutenkin masennuslääkkeitä ei oo tarkotettu parantamaan sua, vaan pitämään sun elämä hetken aikaa paussilla, että pystyy taas jatkamaan ja käsittelemään ongelmia
Mulla samankaltaisia oireita. Mulle määrättiin sitä pienenä annoksena unettomuuteen. Nukuin joo, mutta "hereillä" ollessanikin olin aivan unessa. En käyttänyt sitä kun viikon, en tiedä olisivatko oireet tasaantuneet, mutta en halunnut yrittää.
Musta tuli mirtazapinista täysin passiivinen - tuntui kuin olisin ollut zombi. Aluksi suru ja ahdistus katosi, niiden mukana kaikki muutkin tunteet; en tuntenut iloa, onnea, pelkoa, en mitään. Välillä tuntui kuin olisin vain katsellut itseäni ulkopuolelta, fyysisesti tiesin istuvani tuolilla, mutta mieleni vaelteli jossain aivan muualla. En saanut otetta mistään, päivät tuntuivat vain lipuvan ohi, eikä mistään saanut oikein mitään irti. Onneksi lopetin lääkityksen, sillä sen jälkeen oon voinu paljon paremmin. Muutenkin masennuslääkkeitä ei oo tarkotettu parantamaan sua, vaan pitämään sun elämä hetken aikaa paussilla, että pystyy taas jatkamaan ja käsittelemään ongelmia
muntsi