Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa controllerin työstä?

Vierailija
04.03.2019 |

Millainen koulutus ja tausta sinulla oli ennen controllerin tehtäviä? Millaiset on viikot, onko kiirehuippuja vai tasaisen kiireistä. Onnistuuko teillä etätyöt? Voiko lomaa pitää 3 tai 4 viikkoa putkeen? Saako olla lomalla haluamaansa ajankohtaan vai pitääkö miettiä kvartaalipäätöksiä jne?

Terveisin kirjanpitäjä, joka suunnittelee ”alan” vaihtoa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö kokemuksia?

Millainen palkkataso teillä on?

Vierailija
2/2 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin työurani aikoinaan controllerina valmistavassa teollisuudessa (globaali pörssiyhtiö). Olen koulutukseltai tuotantotalouden diplomi-insinööri.

Kiirehuiput on tietenkin kuukauden vaihteessa eli kuukauden 5 ensimmäistä työpäivää. Kvartaaleissa ja tilinpäätöksissä yleensä kuukauden 7-10 ensimmäistä työpäivää. Joka kuukauden vaihde piti tehdä noin 10-12 tuntisia päiviä (ei ylityölisää, vain saldoa kertyi). Sitten keskellä kuukautta sai pitää saldovapaata kun keskellä kuukautta on aina hiljaisempaa.

En saanut enkä olisi voinutkaan tehdä etätyötä. Kesälomaa ei saanut koskaan 4 viikkoa putkeen vaan kesäloma oli aina 2+2 viikkoa, koska heinäkuun 2 ekaa viikkoa meni toisen kvartaalin raportointiin ja sitten alkoikin perään heinäkuun raportointi elokuun alussa.

Ja talviloma oli joskus hankalaa, kun sitä ei välttämättä saanut helmi-maaliskuun vaihteessa.

Vaihdoin sitten jossain vaiheessa pois controllerin työstä eli kun lapset meni kouluun, koska työ ei oikein sopinut koululaisen vanhemmalle. Nyt olen sellaisessa työssä missä ei tavitse huomioida kuukausiraoprtointia. Eli lomat täytyy pitää controllerin työssä kauden raportoinnin ulkopuolella, aina.

Palkkani oli controllerina korkeimmillaan 4000 euroa/kk (vastuullani oli useampi suuri tehdas), lähdin pois siitä työstä 4 vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla