Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo puoltaa palkankorotusta, mutta hr ei.

Vierailija
26.02.2013 |

Onko teille koskaan käynyt näin? Eli esimies ehdotti tuliskeskusteluissa minulle palkankorotusta, mutta henkilöstöhallinto torppasi sen. Ei kuulemma voi vielä kokemus riittää sille tasolle, ei ole "linjassa". Motivoivaa. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole muuten koskaan tajunnut sitä, miksi jotkut eivät arvosta toisten työtä organisaatiossa. Esimerkiksi talouspuolen sihteerit tekevät ihan älyttömän hyvää työtä, vaikka aina asiasta nissutetaankin. Tai siivoajat. Tai se kaikista huuruisin vakuutusmatemaatikkokin, joita meidän firmassamme on. Olen sitä mieltä, että jos ei arvosta kollegoita tai ilmaisee asian ylimielisesti, että "ei niitä kukaan ota vakavasti", tällöin ei ole ihme, jos palkka ei nouse. Silloinhan ei tajua koko prosessia ja ihmisten merkitystä siinä.

Aikoinaan kun siivosin opiskeluaikoina, ilkeimpiä minua kohtaan olivat nuoret vastavalmistuneet miehet (jotka eivät tajunneet, että minä opiskelin ihan samaa alaa yliopistossa ekaa, tokaa vuotta kuin he) ja toisaalta taas operatiivisen tason naiset. Nyt kun olen itse substanssipuolen johtajana, tunnistan kyllä nämä "ei niitä kukaan vakavasti ota" -tyypit. Tuolla asenteella ei teitäkään ota vakavasti.

Meni vähän aiheen ohitse, mutta tuo asenne on niin nähty! Kokeilkaa arvostusta vaihteeksi - voitte jopa yllättyä! Ja kysykää, jos ette jotakin ymmärrä.

Vierailija
2/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies kuulostaa täysin ammattitaidottomalta. Htv:t ja kehykset on sovittu ja jaettu etukäteen ennen palkkakeskusteluja. Esimies joka lupailee palkankorotuksia yli kehysten on suoraan sanottuna ammattitaidottomuuden lisäksi idiootti.

- esimies itsekin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11, olen niin samaa mieltä kanssasi. Ihmisen sivistyksen näkee siitä miten hän kohtelee työpaikan siivoojaa tai vahtimestaria.

- esimies itsekin

Vierailija
4/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomollakin on pomo-

mene niin korkealle kuin pääsee- esim. henkilöstöhallinnon pomolle kerro, että palkankorotus on luvattu

Vierailija
5/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään kehityskeskusteluissa ei koskaan pitäisi käydä palkkaneuvotteluja! Toisekseen HR toimii esimiehen työn tukena ja on olemassa esimiehiä jotka eivät osaa työtään :)

Vierailija
6/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun pitää olla sen hr:nkin kanssa sillain.

Sitten sekin puoltaa.

Vierailija
7/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Esimies ehdotti oitis palkankorotusta, kun sain uuden työpaikan, ja kuuli uuden liksani, mutta henkilöstöhallinto torppasi sen, just mainitsemistasi perusteluista oli kyse. Valtiosta kyse?  Tietysti lähdin uuteen paikkaan, palkankorotuksen kera olisin voinut jäädäkin, viihdyin.

Teen tässä paikassa samaa työtä kuin edellisessä, mutta palkka on reippaasti parempi. Vanhalla paikalla porataan, kun ei ole löytynyt uutta osaavaa työntekijää ja hommat on sekaisin. Herää kysymys, kannattaako säästellä tuollaisissa summissa, jos sinulla on taitava työntekijä.

Vierailija
8/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pomosi luotettava tyyppi? Meillä jäi pomo kiinni siitä, että oli sopinut hr-ppomon kanssa siitä, että hän esittää palkankorotusta ja henkilöstöpuoli sitten lujana vastustaa...tosi kiva! Olispa täälläkin vaihtoehtoja, meidän asiantuntijatiimistä olis lähteneet jo kaikki jos voisi. Noloa tietysti oli pomolle, eikä se enää pomona olekaan eli jotain hyvää siitäkin paskatilanteesta sitten seurasi.

Vierailija
9/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen yksi niistä HR-tyypeistä, jotka sitten näitä torppaavat. Nämä ovat työntekijälle aina tosi ikäviä tilanteita, mutta me näemme kokonaisuuden, mitä esimiehet (etenkään kaverimetodin esimiehet) eivät välttämättä näe. Eli yhdeltä esimieheltä saattaa tulla joka vuosi tosi suureellisia palkkaehdotuksia eli hän menee ihan eri linjalla kuin muut. Se on tosi ikävää ja vaikka asiasta on sanottu sata ja viisi kertaa, viesti ei mene perille (ollaan sitten muutaman kerran jälkeen vapautettukin henkilö esimiesvastuusta). Yksittäinen työntekijä ehtii innostua, mutta kun me katsomme ja skaalaamme kaikkien palkat, ei sellaisa veretseisauttavia nostoja vain VOI tehdä. Palkkatasa-arvo jne...

Minä olen valtiolla, joten kädet ovat erityisen sidotut. Nostoja tapahtuu, se on aivan selvä - jätän niille kehyksissä aina tilaa kunnolla. Mutta, kärjistäen, jos todella hankalana tyyppinä työyhteisössä tunnettu henkilö saa täydet vuorovaikutustaidosta ja muilla hommansa teettävä saa täydet tuloksellisuudesta, sittenhän meidän pitäisi nostaa kaikkien palkka samalle tasolle. Mitkään kehykset eivät siihen riitä.

Kaveriesimiehet on kyllä ihan vihon viimeisiä organsiaatiossa.

Vierailija
10/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan normaalia. Pomojen on pysyttävä annetussa kehyksessä ja jos eivät pysy, on HR-puolen pakko linjata puolestaan. Olen ollut valtiolla nyt 12 vuotta, 12 kertaa luvattu palkankorotus ja joka kerta se on jäänyt saamatta. Nytkin  tilinauhassa näkyy, että palkkani on oikeastaan 3800 e/kk, mutta valtion taloudellisen tilanteen takia maksetaan vain 3300 e/kk eli menetän joka kuukausi sen ns. henkilökohtaisen lisän, joka minulle palkkausneuvottelujen mukaan kuuluu.

Vierailija
11/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 16:59"]

Ensinnäkään kehityskeskusteluissa ei koskaan pitäisi käydä palkkaneuvotteluja!

[/quote]

miksi ei? silloinhan nimenomaan se kannattaa pitää

HR nyt on HR, ei niitä kukaan ota vakavasti, kohtuu turhaa työtä

Vierailija
12/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei kandee ottaa tosissaan ainakaan silloin, kun ne on sun palkankorotuksen tiellä ;-)

[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 19:47"

HR nyt on HR, ei niitä kukaan ota vakavasti, kohtuu turhaa työtä

[/quote]

Vierailija
13/13 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen samaa mieltä kuin aiempi hr kritisoija 

hr:llä on valtaa mutta sitä ei oteta vakavasti. tukityötä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän