Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi työpaikka ja lääkärintarkastus -- onko mahdollista että pomo kuulee mielialalääkityksestä?

Vierailija
04.03.2019 |

Otsikko.
Onko tuo mahdollista vai onko edes sen kuvittelu typerää? Kellään tuollaista kokemusta?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on mahdollista.

Vierailija
2/13 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista. Periaatteessahan niiden ei pitäisi muuta kuin antaa lausunto että sopii työhön tai ei sovi, mutta kyllä niitä tarkempiakin tietoja on esimiehille valunut työterveyspuljuista...

Itse en ikinä kertoisi työhöntulotarkastuksessa tuon tyyppisestä lääkityksestä. Enkä kyllä mistään muistakaan vaivoista jotka vaan voi salata. Esim. itselläni on asperger-diagnoosi, ja luulen etten olisi saanut alaltani yhtään työpaikkaa, jos olisin rehellisesti tämän työhöntulotarkastuksissa kertonut.

Vierailija
4/13 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista. Periaatteessahan niiden ei pitäisi muuta kuin antaa lausunto että sopii työhön tai ei sovi, mutta kyllä niitä tarkempiakin tietoja on esimiehille valunut työterveyspuljuista...

Itse en ikinä kertoisi työhöntulotarkastuksessa tuon tyyppisestä lääkityksestä. Enkä kyllä mistään muistakaan vaivoista jotka vaan voi salata. Esim. itselläni on asperger-diagnoosi, ja luulen etten olisi saanut alaltani yhtään työpaikkaa, jos olisin rehellisesti tämän työhöntulotarkastuksissa kertonut.

Meillä osa työhöntulotarkastusta oli huumetesti, jonka yhteydessä piti myös tarkkaan ilmoittaa kaikki viime aikoina käytetyt lääkkeet (koska ne tietysti näkyvät myös testissä ja näin ne tiedetään ottaa huomioon tuloksia käsiteltäessä).

Vierailija
5/13 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai se mahdollista av-maailmassa. Oikeassa maailmassa lääkäreitä sitoo vaitiolovelvollisuus, eli eivät voi kertoa asiasta.

Vierailija
6/13 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kai se mahdollista av-maailmassa. Oikeassa maailmassa lääkäreitä sitoo vaitiolovelvollisuus, eli eivät voi kertoa asiasta.

Kyllä voivat, vaikkei pitäisi.

Vierailija
7/13 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä osa työhöntulotarkastusta oli huumetesti, jonka yhteydessä piti myös tarkkaan ilmoittaa kaikki viime aikoina käytetyt lääkkeet (koska ne tietysti näkyvät myös testissä ja näin ne tiedetään ottaa huomioon tuloksia käsiteltäessä).

Perus masennuslääkitys ei kyllä näy huumeseulassa. Jos on bentsotyyppisiä rauhoittavia tai unilääkkeitä, ne kyllä näkyvät. Ei siellä siis tehdä mitään kaikenkattavaa analyysiä, jossa selvitettäisiin kaikki vieraat kemikaalit, vaan vain etsitään tiettyjä tunnettuja huumaavia aineita. Lääkkeistä tähän ryhmään menee lähinnä bentsot ja opiaattikipulääkkeet.

Vierailija
8/13 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa maailmassa lääkäritkin on vain ihmisiä ja tuota kyllä rikotaan, usein ajatuksella "kaikkien parhaaksi". Esim. kun itse menin keskustelemaan työuupumusoireista työterveyteen, niin sieltä oli soitettu pomolle ja keskusteltu pitkään työtehtävistäni, ylityökirjauksistani tms. Kysymättä ollenkaan lupaa minulta, että saako esimiehelle kertoa että kävin asiasta työterveydessä. Sainkin sitten seuraavissa yt:issä kenkää, luultavasti koska tuli se kauhea rumba jossa minulle piti järjestää erityisjärjestelyjä ja "kevennyksiä" uupumusriskin takia. Tosiasiassa en olisi tarvinnut niitä, enkä sairaslomaakaan, tarkoitus oli vaan käydä keskustelemassa ja hakemassa ulkopuolisen näkemystä.

Vierailija
9/13 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet lääkityksellä pärjännyt, niin lääkärin pitää sut työkykyiseksi. Jos tieto vuotaa niin on niin iso rikkomus, että siitä voi tehdä rikosilmoituksen.

Vierailija
10/13 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän nurinkurista koska kuka nykyään olettaa ettei vaativissa asiantuntijatöissä käytettäisi "älylääkkeitä" jo Suomessakin, jostain Usasta puhumattakaan?

Vierailija
11/13 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko työterveyslääkäri nähdä työntekijän lääkitystiedot suoraan Omakannasta? Mietin tässä, että kuinkahan pitkäaikaiset jäljet jäävät, kun teini-ikäisellä lapsellani on juuri alkanut mielialalääkitys.

Vierailija
12/13 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ssri-lääkkeitä määrätään nykyään niin moneen asiaan, että ei sillä pitäisi olla mitään merkitystä mihinkään. Mulle on tuputettu työterveydessä vaivaan kuin vaivaan ssri-lääkkeitä, joista olen systemaattisesti kieltäytynyt. Tai no kerran kokeilin, kun en jaksanut selvittää mikä taas vaivaa, mutta lopetin kuukauden jälkeen sivuvaikutusten vuoksi ja menin muualle lääkäriin. Eli jos sulla on terveyspulmia, niin ne kannattaa hoidattaa, jossain aivan muualla kuin siellä työterveydessä. Jos on pakollinen tarkastus tms. niin vastailet vain kysymyksiin itselle suotuisasti. Mä olen kieltänyt tietojeni luovuttamisen kannasta. Ihan normi toimistotyössä ei juuri ole vasta-aiheita työlle. Eri asia on jos on vaikka ruumillinen työ tai pölyävä ympäristö ja sulla on astma ja nivelrikko.

Vierailija
13/13 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän johtajan joka söi rauhoittavia lääkkeitä voidakseen olla töissä. Hänellä oli esimies alaisia ja 6 numeroinen palkka.

Luulisi alaisen nauttima ssrl olevan vähempi paha, koska eivät ole huumeita.

Reseptitietojen luovutus voit kieltää esim ssrl.

Työterveyshuollossa kannattaa miettiä mitä ja kelle puhuu. Esimerkiksi jos on työpaikkakiusaaminen työterveyslääkärille? Jos raportoi henkilöstöjohtalle joka on osallinen ja pomojen kaveri mitä teet? Haet apua muualta. On yksityisiä konsultteja ja lääkäreitä ja viranomaisiakin.