Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paranevatko naisten sukset jos naiset oppivat tervehtimään?

Vierailija
04.03.2019 |

Onko tämä sitä "koulutusta" josta miehet aina puhuvat?

– Jos ihminen kävelee aamulla viiden huoltomiehen ohi, eikä sano edes huomenta, vaan kysyy missä treenisukset ovat, se kertoo, miten pieni huollon arvostus on tietyillä urheilijoilla.

https://www.iltalehti.fi/hiihdon-mm-2019/a/5a377ac3-02df-4633-9576-a990…

Jos tervehditään niin vaaditaanko seuraavaksi pullaa ja pipareita, että sukset pysyvät kunnossa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tervehtiminen olisi kohteliasta, mutta onko nämä huoltomiehet sitten millaisia itse? Ylimielisiä tytöttelijöitä?

Mene ja tiedä, miten juttu oikeasti on. Jos on itsetunto kunnossa niin meneekö silloin lehtiin avautumaan, että joku hiihtäjä ei sano huomenta? Tällaistä tehdään nimenomaan kiusaamismielessä, tai kostoksi.

En minäkään enää katso päinkään naapuria, joka alkoi yhtiökokouksessa ääneen arvostella osaamistani ulkonäköni perusteella. Ei sellainen tollo ansaitse mitään huomenia, oli se sitten epäkohteliasta tai ei.

Vierailija
2/27 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on se, että useimmat nuoret naiset ovat täysiä sikoja. N46

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuossa jotain perää. Olen itse johtaja, joka huomioi jaarvostaa kaikkia, siis siivoojaa, huoltomiestä jne. Hankin joulukukat siivojalle, joulupullon kiinteistöhuoltajalle, tervehdin ja kyselen kuulumiset.

Vastineeksi saan loistavaa työtä ja hyvää työasennetta.

Erittäin monessa firmassa kukaaan ei noteeraa siivoojaa tai jotain kiinteistönhuoltajaa ja varsinkaan pomot ei edes tervehdi.

Vierailija
4/27 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karma is a bitch.

Vierailija
5/27 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki tervehtiminen olisi kohteliasta, mutta onko nämä huoltomiehet sitten millaisia itse? Ylimielisiä tytöttelijöitä?

Mene ja tiedä, miten juttu oikeasti on. Jos on itsetunto kunnossa niin meneekö silloin lehtiin avautumaan, että joku hiihtäjä ei sano huomenta? Tällaistä tehdään nimenomaan kiusaamismielessä, tai kostoksi.

En minäkään enää katso päinkään naapuria, joka alkoi yhtiökokouksessa ääneen arvostella osaamistani ulkonäköni perusteella. Ei sellainen tollo ansaitse mitään huomenia, oli se sitten epäkohteliasta tai ei.

Ja mikä on syy ja mikä seuraus. Jos esim välit ovat muusta syystä tulehtuneet, hiipuu tervehtiminenkin. En väitä, että näin on, mutta näillä tiedoilla en vetäisi johtopäätöksiä mihinkään suuntaan.

Vierailija
6/27 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin ettei kyse ole pelkästä tervehtimisestä vaan kommunikaatiosta yleensä. Jos urheilija ei tee yhteistyötä huollon kanssa ja kerro mikä suksessa mättää, tai ei vaivaudu tarpeeksi testaamaan suksea, niin ei taatusti saa sitä unelmaparia alleen.

Vierailija
7/27 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuossa jotain perää. Olen itse johtaja, joka huomioi jaarvostaa kaikkia, siis siivoojaa, huoltomiestä jne. Hankin joulukukat siivojalle, joulupullon kiinteistöhuoltajalle, tervehdin ja kyselen kuulumiset.

Erittäin monessa firmassa kukaaan ei noteeraa siivoojaa tai jotain kiinteistönhuoltajaa ja varsinkaan pomot ei edes tervehdi.

Mun assari ei aina viitsinyt tervehtiä mua takaisin. Huonoina aamuina nakkeli vaan niskojaan. Uskomatonta käytöstä. Itse tervehdin kaikkia, ei ole asemasta tai edes tykkäämisistä kiinni.

Vierailija
8/27 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä on syy ja mikä seuraus. Jos esim välit ovat muusta syystä tulehtuneet, hiipuu tervehtiminenkin. En väitä, että näin on, mutta näillä tiedoilla en vetäisi johtopäätöksiä mihinkään suuntaan.

Kyllä saa olla aika iso syy, etten jotain tervehtisi. Esim. aiheeton ilmoitus viranomaisille  kiusaamistarkoituksessa tms.

Vierailija
9/27 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä häntä mikä on totuus. Ei ainakaan se mitä lehti meille väittää.

Vierailija
10/27 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi huollon hyvä nimetä nämä huonokäytöksiset naiset koska haastatteluista käy ilmi ettei kaikki naishiihtäjät siihen syyllisty. Naisten lisäksi ollut ilmeisen vaikea tajuta ettei heillä edes edellytystä menestyä oli se suksi millainen tahansa sillä koko kausi ollut melkoista matalalentoa. Kisasta toiseen ilmeisesti huolto ilmeisesti naisten mielestä epäonnistuu koska hehän muuten pärjäisivät kisojen jälkeisistä raivoamisistä päätellen. 

Huolto antaa yhdelle naisella kiitosta: Krista Pärmäkosken suksitestaaja Maaret Pajunoja olisi oiva tapakouluttaja koko joukkueelle. Hän on todella fiksu ja ystävällinen ihminen, Marjetta kertoo.

Vierailija
11/27 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkamaista.

Vierailija
12/27 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on, että isot tähdet tuppaavat olemaan ystävällisiä ja lepposia. Ja wannabe-wt:t diivailee.

Vierailija
13/27 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi onkin, etteivät pärjää. Olisi noloa, jos voittaisivat, ja osoittautuisi, ettei ole edes perus-käytöstavat hallussa.

Vierailija
14/27 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut ongelmahan tuossa on naikkosten tapa itkeä asia heti suoraan medialle eikä käydä ensin oman tiimin kanssa asioita läpi. Melkoinen rekan alle heitto naisilta eivätkä edes ilmeisesti ymmärrä asiaa. Ei ihme jos hieman kylmä tunnelma. Suomen joukkueesta ainoastaan Iivolla olisi kisoissa ollut varaa aukoa päätään huollolle sillä muuthan pelkkiä kisaturisteja koko kauden. 

Vierailija
15/27 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivojille kukat ja huoltohenkilölle pullo.  Repäsepä ens jouluna tuplat ja laita molemmille molemmat, niin on kotiin viemisiäkin.

Vierailija
16/27 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointsit sinulle :)

Vierailija
17/27 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Suomen huollon mukaan Pärmiksen sukset oli naisten 30km vapaalle voideltu täysin samalla tavalla kuin se ensimmäinen pari, sillä erolla, että näiden kahden suksen profiilit erosivat toisistaan ja jälkimmäinen ei noissa olosuhteissa toiminut. Se toimimaton parihan oli mediatietojen mukaan ihan suoraan Madshusin tehtaalta, joka on tehty noihin olosuhteisiin. Tosi huonoa mainosta suksimerkille. Toisaalta taas miesten 50km kisassa Madshusin suksilla voitettiin maailmanmestaruus. 

Haavistohan myönsi, ettei sprintissä ja naisten viestissä oltu täysin kartalla voitelun suhteen.

Kaikilla suomalaishiihtäjillä ei vaan ole suksipakassaan noihin keleihin sopivia välineitä. Joko hiihtäjä ei tunne välineitään (myös niitä erikoiskeleihin tarkoitettuja) tai ei ole saanut tai riittävän aktiivisesti hakenut noihin keleihin sopivia pareja. Tietysti kannattaa huomioida, että suksivalmistajilla on selkeät ykköshiihtäjät, joiden eteen nähdään vähän enemmän vaivaa ja muut sitten saa mitä jää. 

Vierailija
18/27 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on se, että useimmat nuoret naiset ovat täysiä sikoja. N46

Kiitos analyysistä, koetat varmaan jatkossa vältellä meitä kaikin tavoin? Kiitos!

Vierailija
19/27 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, tuskin vaikuttaa!

Suksihuoltaja huolehtii hiihtäjien suksista ja voitelee ne keliin sopiviksi.

Se on sen työ, eikä mikään kättelykutsut.

Eikä naishiihtäjien tarvi todellakaan lirkutella suksihuoltajille, vaan keskittyä siihen hiihtämiseen.

Vierailija
20/27 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko kenellekään mieleen, että tää urheilija saattaa olla hyvin keskittynyt suoritukseensa? Silloin ei välttämättä muista tervehtiä, kun on se oma suoritus mielessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän