Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin likan esikoinen on vasta 1½ viikkoa vanha ja

Vierailija
18.05.2006 |

ne retuuttaa sitä pientä raukkaa ympäri kyliä ja kauppaan, joka päivä.

Veivät jo heti, kun pääsivät sairaalasta kotiin...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämättömän ajattelematonta...toisilla on vaan heti kiire pois kotoa vaikka vaihtoehtona olisi tutustua vauvaan kaikessa rauhassa ja taata vastasyntyneelle rauhallinen ja kotoisa paikka aloittaa elämä.

Vierailija
2/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä ihan ulkona istuttiin, kesä kun oli.

Tosin ulkomailla, siellä ei olla niin ahdasmielisiä kuin Suomessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes tiedä keitä meidän naapurissa asuu?

Vierailija
4/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ämättä melusta tms...

Vierailija
5/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika oli muutaman päivän ikäinen kun menin kauppakeskukseen sen kanssa. Ja oli 2kk ikäinen kun matkusti ekaa kertaa maasta toiseen. Nyt on erittäin sosiaalinen ja tulee hyvin toimeen ihmisten kanssa eikä ujostele/vierasta! Ikää 1v 10kk.

Vierailija
6/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me äidit ollaan erilaisia eikä se tee kenestäkään huonoa, jos ei kuukausiksi jaksa jäädä kotiin istumaan.

Vierailija
7/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tuo likoittelu vähän viittaisi siihen. . . Tuon ikäisellä on vielä todella hyvä vastustuskyky, joten jos äiti jaksaa, niin miksi ei?

Vierailija
8/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa heti ihmisten ilmoille eli, kun vauva oli 4päivää vanha. Oli keski-kesä, enkä tajua, miksi olisi pitänyt sisällä istua.

Vierailija
9/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä rääkkäystä.

Soita poliisit ja lastensuojelu.

Vierailija
10/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesävauvan kanssa muistaakseni noin viikon iässä. Enpä ole huomannut että olisi ollut kehitykselle haittaa, eivätkä sairastaneetkaan paljoa vauvoina. Hulluksi olisin tullut jos olisi pitänyt vaan kotona olla...Huono äiti olen kai sitten minäkin?!

Vierailija
11/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävi vieraita, ja lapset halusivat tietenkin silitellä vauvaa yms., illalla vauva oli tosi levoton jo pelkästään siitä. Pienet vauvat tarvitsevat rauhaa, ei kauppakeskusten ja ravintoloiden hälinää. Voihan sitä ulos lähteä vaunukävelylle, ja lähikauppaankin on ehkä pakkokin lähteä, mutta en kyllä ravintolaan veisi noin pientä.

Vierailija
12/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koskahan oon edes nähny naapureita viimeks? Mä en nimittäin tiedä yhtään että koska ja miten meidän naapurit kulkee ja asutaan sentään rivitalossa, että ikkunoista hyvin näkis heti kun naapuri ovestaan poistuu, mutta onneks on omakin elämä ettei tarvi naapureita jatkuvasti kytätä :)

Vierailija
13/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eilen kävi vieraita, ja lapset halusivat tietenkin silitellä vauvaa yms., illalla vauva oli tosi levoton jo pelkästään siitä. Pienet vauvat tarvitsevat rauhaa, ei kauppakeskusten ja ravintoloiden hälinää. Voihan sitä ulos lähteä vaunukävelylle, ja lähikauppaankin on ehkä pakkokin lähteä, mutta en kyllä ravintolaan veisi noin pientä.

Vierailija
14/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin totutin esikoisen vauvana normaaliin ihmisten ääniin. Niinpä poika nukkuin kylässä kuin kylässä hyvin vaikka keskellä olohuonetta. En kyllä aio toistakaan vauvaa hiljaiselossa pitää ja nukuttaa. Sitä paitsi vauvathan ovat jo mahassa tottuneet ääniin ja nukkuvat silti.

Vierailija
15/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on hysteerikot liikkeellä...

Mitä enemmän sinne kotiin jäädään nyhjöttämään ja ulkopuolista elämää vältellään, sitä todennäköisemmin lapsestakin tulee ujo ja arka... Mutta tämäkin on ihan jossittelua.

Kyllä se on typerää luulla että vauva siitä jotenkin häiriintyisi jos kaupassa olisi mukana tai vaunukävelyllä ulkona...! Tai isovanhemmilla kylässä jne...

Se on sitten eri asia jos lasta lähdetään kiikuttamaan festareille yms. heti syntymän jälkeen.

Keskustelun aloittaja suosii todennäköisesti itse sitä ettei kukaan saa tulla laitokselle katsomaan, ei vieraita kotiin ainakaan ensimmäiseen kuukauteen, ei kenellekkään kylään ainakaan pariin kuukauteen, ei reissuihin ensimmäiseen vuoteen, imetys aina rauhallisessa paikassa jossa täysi hiljaisuus eikä ketään muita ja pisteenä iin päälle jäädään kotiin kökkimään ainakin kuukaudeksi ennen kuin lapselle voi hiukan paljastaa isoa pahaa maailmaa... :)

Onko tuo sitten parempi kuin se että lapsi kuuluu alusta asti normaaliin arkielämään...? No sen päättää jokainen itse.

Vierailija
16/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalle mökkireissulle lähtiin samana pävänä kun sairaalasta päästiin. Ai ni, ja mökillä oli lapsineen kaikineen yli 20 tyyppiä ja kaikki halukkaat sai pitää sylissä jne. Ulkomaanreissuja tyttö tehny 2kk asti.

Näin jälkikäteen ajatellenkaan en tekisi mitään toisin, jos uuden vauvan saisin.

Meidän neiti ei koskaan vierastanut. Ei oo ollut nukkumis- tai muitakaan ongelmia. On tosin kyllä luonteeltaan rohkea ja kova menijä muutenkin.

Muakin saa naapurit likotella, jos haluaa. Olen saanut lapseni yli kolmekymppisenä, mutta kun tällainen baby face olen, niin usein " likaksi" luullaan.

Ai niin, ja kyllä, menin heti äitiysloman jälkeen töihin ja lapseni pääsi maailman ihanimmalle perhepäivähoitajalle. Onneksi muistin sentään imettää vuoden :)

Täytyy muistaa, että niin meitä aikuisia kuin lapsiakin on moneen junaan. Taplataan jokainen tyylillämme, mutta lapset hyvin hoitaen. Oishan tää maailma melkoisen tylsä paikka, jos kaikki tekis samalla lailla.

Vierailija
17/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen moneen otteeseen loukkantunut ihmisten kommenteista siitä että vauva on kodin ulkopuolella. Varsinkin vanhat ihmiset säksättävät helposti. Älkää nyt te nuoremmatkin aloittako.

Vierailija
18/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu. Lapsi on aina nukkunut unensa melkein missä tahansa... kylässä, kotona, ulkona yms. ja eipä olet äänet pahemmin haitanneet. Ollaan käyty mummoloissa ja sukulaisilla yökylässä alusta asti ja lapsi on kulkenut mukana normaalissa arkielämässä.

Nyt meillä on reipas kolme vuotias pikkumies :)

Vierailija
19/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupungille rullaamaan, nukkui viiden tunnin unet putkeen =)

Niin että siksi kaupungille!

Vierailija
20/28 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen liikkunut lasten kanssa aika paljon heti alusta saakka.

Sen avulla jaksan itsekin paremmin ja viihdyn kotona edelleen.