Kokemuksia autosta Peugeot.
Muutamaa eri mallia ollaan katsottu. Pieni ja näppärä 207 ja sitten hieman isompi 407. Vuosimallit 2008 alkaen. Nyt kaipaan kokemuksianne. Merkistä ylipäätään. Mä jotenkin muistan lukeneeni täältä, että huolto ja varaosat olisi aika hintavia.
Nyt siis mieluusti kuulisin ruusuja ja risuja. Kiitos.
Kommentit (28)
Ranskalaiset on Seinen siltojen alla viiniä lipittävää patonkia jyrsiviä baskeripäisiä pahalta haisevia nysäkulleja.
Vierailija kirjoitti:
Tosi huono kokemus. Peugeot 208 vm 2013 ajettu 88 000 km. Tähän saakka toiminut tosi hyvin, ollut kiva ajella. Nyt alkanut hirveä öljynkulutus jopa 5l/kk alle 1000 km ajolla. Pihalle öljyä ei vuoda. Nyt öljyä on jo jäähdytysnesteessäkin. Moottorin vaihto maksaisi yli 5000,-, ei tietenkään mitään järkeä. Maahantuoja ja auton myynyt liike valittavat ja kehottavat katsomaan uutta käytettyä autoa.
Harmittaa melkoisesti. Olin luullut ajavani vielä 100 000 km.. Onkohan muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Mihin on maailma mennyt kun auto kestää vain alle 90 000 km..
Onko VTi moottorina? Työnnä tosiaan äkkiä vaihtoon. Jakoketju varmaan rallattaa jo mukavasti etenkin kylmänä ja hissuttelu ajo isoilla vaihteilla paskonu imuventtiilit täyteen karstaa? Tuosta ei pelkällä kansipahvin vaihdolla selviä. Uusi moottori sitten kestänee sen toiset 90tkm. Tai osta yaris.
Hyvä Lihapullia jne.
Kiitos kommentista. Nyt auto pienessä nyrkkipajassa, viimeinen toivo. Puhuvat kompression mittaamisesta ja mahdollisesta tiivisteiden vaihdosta. Mistä tiivisteistä, sylinterin? Tiivisteet eivät kuulemma maksa paljon mutta työtunteja voi heidän mukaansa kulua 8-10. Voinkohan luottaa siihen että tämä auttaa? Tämä on silkkaa arpapeliä kun en itse tiedä autojen toiminnasta mitään.
Siirtyisinkö ajelemaan hevosella...
Mulla ollut viimeiset autot Peugeotteja, eikä mitään moittimista. Viimeisen myin pois, kun en Helsingissä tarvitse, mutta jos periferiaan joskus muutan, auto on hankittava, ja se on aika varmasti Peugeot.
Auto on auto.
Ei Pösö sen kummempi ole kuin muut.
Huollatat auton osaavassa paikassa, niin kaikki toimii merkistä riippumatta.
Itselläni ollut 605, 306, 1007, 308 ja pari hydraulijousitettua Sitikkaa (sama konserni).
Käy noilla merkkifoorumeilla kysymässä, missä auto kannattaa huollattaa. Ja mistä kannattaa hakea varaosat. Pösön kanssa on keskivertoa tärkeämpi asia, että käyttää osaavaa huoltomiestä: Opelit ja Fordit huoltaa kuka vain, Pösön ja PSA:n kanssa pitää olla hieman enemmän merkkikohtaita osaamista. Myös Opel kuuluu muuten nykyisin samaan konserniin.
Esim. Tuulipukukansan yliarvostamaan Toyotaan verrattuna tyylikäs ja varmatoiminen, ajettava ja tehokas laatuauto. Suosittelen.
Sysipaska romuläjä kuten kaikki ranskalaiset kotterot