Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia autosta Peugeot.

Vierailija
25.02.2013 |

Muutamaa eri mallia ollaan katsottu. Pieni ja näppärä  207 ja sitten hieman isompi 407. Vuosimallit 2008 alkaen. Nyt kaipaan kokemuksianne. Merkistä ylipäätään. Mä jotenkin muistan lukeneeni täältä, että huolto ja varaosat olisi aika hintavia.

Nyt siis mieluusti kuulisin ruusuja ja risuja. Kiitos.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä kannattaa lueskella: http://www.peugeot-foorumi.com/  

Esim. käytetyn 407:n mahdolliset viat: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=24506.0

Vierailija
2/28 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

407 vm. jotain 2000 oli ihana ajaa, kulutti hyvin vähän. Harmi kun ruttaantui, ajelisin muutne vieläkin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

PEUGEOTIN VAKIOVARUSTUKSEEN TUNTUU KUULUVAN SURKEA KULJETTAJA. ILMEISESTI MITÄTÖN YMMÄRRYS AUTOJEN PÄÄLLE ULOTTU MYÖS ITSE AJAMISEEN.

Vierailija
4/28 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 307 sw vm 2007. Ihan näppärästi on toiminu, huollot hoidettu nyrkkipajalla peugeoin toimittaman lita mukaisesti. Bensasyöppöhän se on, mutta meiLlä on vähän ajoa. 

Kai nuo on vikaherkkiä, mutta meidän yksilö on toiminu hyvin..

Vierailija
5/28 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiset osat ovat kyllä hintavia. Kuten monen muunkin merkin kohdalla.

Mutta niihin saa halvempia tarvikevaraosia. Samanlaisia, mutta halvempia.

Noh, minä olen hurahtanut kyseiseen merkkiin. Tietyt viat on ollut tietyissä malleissa. Ei mitään suurta. Esim. 406:ssa on saanut vaihtaa koiranluun joka katsastukseen, se onneksi ei nyt niin iso homma ole.  207:sta ja 407:sta ei ole kokemuksia muualta kuin autokoulusta :)

Nyt on menossa 308, ei ole tullut vielä vastaan mitään omituista. Hyvin toimiva auto.

Vierailija
6/28 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotoilultaan kauniita, suht hyviä ajaa, mutta tekniikaltaan surkeita ja vikaherkkiä. Kalliit huollot ja varaosat. Varaudu etenkin pieniin ja kiusallisiin sähköpuolen vikoihin.

Huonoin ranskalainen automerkki, jonka uusienkin myynti kokoajan laskee. En suosittele.

Vierailija
7/28 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei...älä osta....ei ole hyvä..

Tai siis monihan pösöllä ajaa, mutta itsellä esim 15v vanha Ford mondeo joka toimii edelleen kuin unelma ja hakkaa ajettavuudessa uudet pösöt (ehkä 508 lukuunottamatta).

Pidemmät ajot mennään Volvolla

Vierailija
8/28 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei nykyaikana noissa merkeissä niin eroa ole. Itse olen harrastanut viimeiset 15 vuotta Citroeneja, joka on myös monen parjaama merkki, kuten Peugeotkin, mutta mulla ei ole ollut mitään ongelmia autojen kanssa koskaan, oikein hyviä olleet... Tosin minä ostan aina uutena ja pidän max 4 vuotta ennen kuin vaihdan joten ei tietoa ongelmista mitä voi tulla vanhojen autojen kanssa.

Vierailija
9/28 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pösö on hyvä. Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
10/28 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

405 ja 406 olivat ainakin toimivia pelejä. 405:ssa tosin oli se akselivika, joka ilmeni jossain yli 200000 km:n jälkeen ja vähän helmat tahtoivat molemmissa ruostua, jos ei ollut tarkkana suojauksen kanssa. Hyviä olivat ajaa. 

Vierailija
11/28 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on niin että oli auto mikä tahansa, se riippuu sen käyttäjistä ja käytöstä miten hyvin se toimii ! Nääs meillä on ollut peugeotteja, 405,406,607,206 ja mainiosti joka ikinen toiminut kun pitää niistä huolta ja ei raiskaa niitä. Nyt meillä on tuo pösön 206 1.4 koneella ja kelpo aito on !! Pieni kulutus, kevyt aito niin kulkeekin kohtuullisesti, moottoriöljyä ei tarvi lisäillä jne... Siitä on pidetty huolta ja hyväksi todettu auto, vm2014 passatin rinnalla 206 on silmäterä ;)

Vierailija
12/28 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oikein tykkää. Sähköpuoöen vikoja paljon. Kytkin melko "outo" käyttää ja jäykkä kaasu.

Vierailija
13/28 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 22:02"]

PEUGEOTIN VAKIOVARUSTUKSEEN TUNTUU KUULUVAN SURKEA KULJETTAJA. ILMEISESTI MITÄTÖN YMMÄRRYS AUTOJEN PÄÄLLE ULOTTU MYÖS ITSE AJAMISEEN.

[/quote]Mitä te itkette? Tämähän oli hyvä :)

Ranskalaisten autojen hyveisiin ei kuulu luotettavuus.

Vierailija
14/28 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut useampia pösöjä jo parikymmentä vuotta, 2 kpl kerrallaan, tällä hetkellä 3 kpl, joista vanhin vm 1990 :)

Tyytyväisiä. Hyviä ajaa ja huollot pelanneet erittäin hyvin.

Vierailija
15/28 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huono kokemus. Peugeot 208 vm 2013 ajettu 88 000 km. Tähän saakka toiminut tosi hyvin, ollut kiva ajella. Nyt alkanut hirveä öljynkulutus jopa 5l/kk alle 1000 km ajolla. Pihalle öljyä ei vuoda. Nyt öljyä on jo jäähdytysnesteessäkin. Moottorin vaihto maksaisi yli 5000,-, ei tietenkään mitään järkeä. Maahantuoja ja auton myynyt liike valittavat ja kehottavat katsomaan uutta käytettyä autoa.

Harmittaa melkoisesti. Olin luullut ajavani vielä 100 000 km.. Onkohan muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Mihin on maailma mennyt kun auto kestää vain alle 90 000 km..

Vierailija
16/28 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peugeotin pippurimyllyt on parasta mitä löytyy.

Vierailija
17/28 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peugeotin pippurimyllyt on parasta mitä löytyy.

Niiden kilpapyörät on kans ihan jees.

Vierailija
18/28 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi huono kokemus. Peugeot 208 vm 2013 ajettu 88 000 km. Tähän saakka toiminut tosi hyvin, ollut kiva ajella. Nyt alkanut hirveä öljynkulutus jopa 5l/kk alle 1000 km ajolla. Pihalle öljyä ei vuoda. Nyt öljyä on jo jäähdytysnesteessäkin. Moottorin vaihto maksaisi yli 5000,-, ei tietenkään mitään järkeä. Maahantuoja ja auton myynyt liike valittavat ja kehottavat katsomaan uutta käytettyä autoa.

Harmittaa melkoisesti. Olin luullut ajavani vielä 100 000 km.. Onkohan muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Mihin on maailma mennyt kun auto kestää vain alle 90 000 km..

No eikö kannattaisi ensin yrittää vaihtaa / vaihdattaa jollain osaajalla pelkkä kannentiiviste: se öljy menee jäähdytysnesteeseen ja päinvastoin juuri sitä kautta. Tiiviste maksaa arvatenkin jotain parikymppiä ja muutaman tunnin työ päälle. Voi olla että saat sovittua työn hinnaksi ehkä noin satasen jos vartavasten pyydät ettei korjaaja anna kuittia.

Miksi se koko moottori pitäisi vaihtaa jos "kansipahvi" on kulunut loppuun?

Vierailija
19/28 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 206 nyt 12 vuotta jo omistuksessa ja käynyt tuuri sen kanssa. Vain pientä vikaa, kallein remontti oli 600 e kytkimen vaihto. 

Vierailija
20/28 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vm. -11 3008. Onhan tuossa ollut kuluvissa osissa korjattavaa (viime kesänä meni turboahtimen letku tms, ollut isoin korjaus), mutta säännöllisellä huollolla pysyy muuten tiellä ilman suurempia yllätyksiä. Tavaraa mahtuu kyytiin hyvin, 4h perhe + koira. Kuluttaa suhteellisen vähän (yhdistetty taisi olla 5.5) ja on hyvä ajaa, tykkään kovasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan