Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lahja keskoselle

Vierailija
18.05.2006 |

hei, miten voisi muistaa perhettä, johon syntynyt keskonen?

erityisesti keskosten vanhemmilta toivoisin vastauksia ja vinkkejä siitä, millaiset lahjat ovat olleet mieleen.

Kiitos!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatteita vai ei jne.)

Vierailija
2/10 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaatteita, joiden koko oli 50cm. Niitä oli kiva käyttää kotona, kun ei olleet ylisuuria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pieniä, keskoselle sopivia vaatteita tuskin kenelläkään on varastossa. Vaatteiden tarve riippuu tietysti tilanteesta: onko lapsi sairaalassa, onko pääsemässä kotiin. Mutta usein keskosvauvat ovat kotiutuessaankin vielä melko pieniä.

Vierailija
4/10 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten voisit ostaa jonkun rauhallisen cd:n, jota voisi soittaa lapsen huoneessa sairaalassa.

T. keskosen äiti

Vierailija
5/10 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos erittäin pieni niin varmasti pienet vaatteet ovat tervetulleita. Ihan sama millä viikoilla vauva syntyy. Sinun ei tarvitse miettiä selviääkö vauva vaan sen kertoo lääkärit ja vanhemmat. MUTTA Tärkeää on muistaa vanhempia ja vauvaa. Nyt ajattelen että jos vauva synytyis " epävakaisilla" viikoilla ja vaikka ennusteet olisivat huonot niin tärkeää on että vauvasta onnitellaa, kortti, kenties kukat ja vauvalle jotain. Ehkä vanhemmat ovat vielä shokissa mutta he muistavat ikuisuuden kuinka loit heihin uskoa tulevaisuuteen ja osaavat arvostaa sitä!

Kun en tilannettasi tai tuttavaperheen tilannetta tiedä niin.. En oikein osaa muuta neuvoa ja oma juttuni lähti hieman rönsyilemään :)

Vierailija
6/10 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuota mietin, " voiko" ostaa jotain, kun tulevaisuus epävarmaa.

musiikki-cd kuulosti hauskalta, onko noissa huoneissa vakiovarusteena cd-soitin?

Vierailija
7/10 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jonkun vauvan vanhemmat olisivat alkaneet soittaa jotain levyjä huoneessa. En olisi todellakaan halunnut huoneeseen minkäänlaista ylimääräistä taustahälyä, oli se sitten jonkun mielestä vaikka hyvää musiikkia. Vauvat kun eivät ole huoneissaan yksin, niin on syytä ottaa huomioon myös muut.

Vierailija
8/10 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityöliikkeissä myydään esim. tosi nättejä suojelusenkeleitä ja on nallenmuotoisia suojelusenkeleitä. Mä oon tykännyt niistä, vaikkei vauva ollut keskonen enkä ole mitenkään julkiuskovainen. Eli jos pienokainen heikossa kunnossa, sellainen voisi olla kiva ripustaa sängyn reunaan.

Toisaalta taas keskonen voi olla kooltaan normaali ja tervekin kuten mun kaverilla, jolloin on vähän vanhemmista kiinni, haluavatko tehdä siitä keskosuudesta kauheeta numeroa. Vaatteet, lakanat, pyyhkeet on sellaista käyttökamaa mitä nyt aina tarvitaan.

Vierailija
9/10 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka voi pitää esillä vauvan sängyn lähellä. Tai sitten viltti, pienet töppöset tai myssy, joita voi pitää jo sairaalassa. Sairaalassoloaikana käytetään sairaalan vaatteita ja jos tulevaisuus on kovin epävarma, ei ehkä ole kiva antaa vaatteita jotka viedään kotiin odottamaan. Siis ajattelen sitä, jos vauva ei sitten pääsekään koskaan kotiin :-(

Tärkeintä on että onnittelet ja olet yhteydessä vanhempiin vaikka se sinusta tuntuisikin vaikealta.

Vierailija
10/10 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin toivonut kans pieniä vaatteita koko 44 tai 50. Minä en ainakaan itse päässyt shoppaileen ja tajusin vasta paljon myöhemmin et pikkuisia vaatteita edes oli. Meidän keskonen kotiutui hän oli 2kg ja 43cm kokoinen ja hukkui kaikkiin vaatteisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä