Jos läheisesi kehottaisivat sinua hommaamaan kuulolaitteen, suostuisitko?
Jos he valittaisivat jatkuvasti, että et kuule, mitä he puhuvat. Jos itse et kokisi asiaa niin suureksi ongelmaksi, suostuisitko hankkimaan/käyttämään kuulolaitetta.
Kommentit (7)
Jos oikeasti läheiseni alkaisivat huomautella, etten heidän mielestään kuule hyvin, menisin tottakai tutkituttamaan kuuloni. Jos siiten lääkäri suosittelisi kuulolaitetta, niin tottahan minä sellaisen hankkisin.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 16:40"]
Jos oikeasti läheiseni alkaisivat huomautella, etten heidän mielestään kuule hyvin, menisin tottakai tutkituttamaan kuuloni. Jos siiten lääkäri suosittelisi kuulolaitetta, niin tottahan minä sellaisen hankkisin.
[/quote]
just näin. Onhan minulla silmälasitkin, koska en näe kunnolla, miksi ei sitten kuulolaite jos ei kuule kunnolla.
Kuten edellä. Ja menisin totta vie nopeasti, sillä kuulonalenemaa on itse hyvin vaikea havaita, vaikka se huonontaa elämänlaatua merkittävästi. Se voi vaikuttaa käytökseen todella vahvasti, vaikkei sitä itse huomaakaan. Siis hanki EHDOTTOMASTI kuulolaite, jos sitä tarvitset!
Todellakin suostuisin. Oon töissä paikassa, jossa oon paljon huonokuuloisten vanhusten kanssa tekemisissä. Monella olis kuulolaite, mutta eivät jostain minulle käsittämättömästä syystä sitä halua käyttää, vaikkeivat sitten ilmankaan kuule kunnolla. Suoraan sanottuna vituttaa todella paljon joutua huutamaan koko ajan ja silti vielä toistaa sanomisensa ja siltikin tyypit kuulee jotain ihan mitä sattuu. Ei tuollaisen ihmisen kanssa vaan pysty kommunikoimaan, tai ainakaan siinä keskustelussa ei ole yhtään mitään mieltä. Sääli kun ovat monesti yksinäisiä ja kaipaisivat juttukaveria mut en mä vaan jaksa jutella heidän kanssaan kuin pakolliset asiat mitkä on saatava hoidettua, koska tuo on todella raskasta. Ok, tiedän että mulla on hiljainen ja epäselvä ääni mut en mä silti jaksa koko ajan puhua itselleni luonnottoman kovaa (eikä se ole äänelle terveellistäkään), etenkään jos se kuulolaite olisi olemassa!
Entä jos se kuulolaite tuntuisi epämiellyttävältä käyttää? Jatkaisitko silti käyttöä?
ap
[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 19:27"]
Entä jos se kuulolaite tuntuisi epämiellyttävältä käyttää? Jatkaisitko silti käyttöä?
ap
[/quote]
Mulla on kuulolaitteet ollut nyt molemmissa korvissa muutaman kuukauden. Kyllä niihin tottuu (kuten varmaan silmälaseihinkin vaikkei niistä ole omaa kokemusta) kun niitä käyttää. Jos ei niitä halua käyttää niin syy on sitten todennäköisesti muualla.
Ja en halunnut minäkään lapsena kuulolaitetta mutta nyt oli pakko ottaa kun oli jo haittaa töissä siitä etten kokouksissa kuullut kunnolla muitten puheita.
up