Kuinka kauan muilla on kipuillut poistetun hampaan takia?
Mulla yhä useamman päivän jälkeen, antibiooteista huolimatta poskessa tunne kun olisi pullan pala sinne jemmattuna, ei syki kuitenkaan. On vaan häiritsevä tunne ja särky on sellaista hermoperäistä kipua. =(
Ei jaksais taaas mennä hammashoitoon kun muitakin menoja (tärkeä erikoislääkärin aika ja tänään kävin labrassa). Luulisi tulehdusarvojenkin sitten olevan koholla jos jotain hampaan kolossa, eikö vaan? Ja kuulen ne tulokset siellä erikoislääkärillä.
Kommentit (5)
Mä olin viisurin poiston jälkeen kipeä kaksi viikkoa :/ Buranaa meni kun pastillia.
Viimeksi ei kipuillut yhtään (ylävisuri), aiemmin kestänyt pari pv kun alavisurit otettiin. Kerran tulehtui ja silloin kyllä jomotti kovasti kunnes antibiootit alkoi tehota.En siis saanut automaattisesti antb. kuuria.
Viimeksi ei kipuillut yhtään (ylävisuri), aiemmin kestänyt pari pv kun alavisurit otettiin. Kerran tulehtui ja silloin kyllä jomotti kovasti kunnes antibiootit alkoi tehota.En siis saanut automaattisesti antb. kuuria.
Itse sain antibiootit heti, koska poistettiin tulehtunut hammas melko takaa, mutta ei viisuri. En kestänyt kun oli niin kipeä, eikä juurihoito olisi onnistunut kuulemma kertakäynnillä ja pyysin siksi ottamaan sen pois heti. Mulla kai vaikuttaa 1 tyypin diabetes siihen, että antibiootit määrätään herkästi sillä diab. lisää tulehdusriskiä haavoissa ja hidastaa paranemista.
AP
Muistaakseni kipuilua taisi olla n. 4 päivää, kävin hammaslääkärissäkin, joka sanoi että on melkoisen harvinaista, että tulee tulehdus. Eikä minullakaan ollut, vaikka siltä tuntui. Hampaita ei oteta pois niin usein, jotta tottuisi ja tietäisi mikä on normaalia ja mikä ei.