Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sosiaalisesti kömpelö mies

Vierailija
25.02.2013 |

Viikonlopun illanviettojen jälkeen on olo lähinnä vähän nolostunut, mieheni takia. Hän on sosiaalisissa tilanteissa todella kömpelö ja taitamaton, enkä tiedä miksi. Tämä kömpelyys ilmenee esim. "vitseinä" jota kukaan ei ymmärrä ja joille kukaan ei naura. Ihan kuin mies yrittäisi niin kovasti keksiä jotain hauskaa, ettei ajattele puheitaan yhtään ennen kuin möläyttää ne suustaan ulos. Toinen klassikko on muiden puheiden keskeyttäminen. Siitä tulee lähinnä epäkunnioittava vaikutelma miehen osalta.

Pahin ongelma on ehkä se, että mies ei ajattele yhtään mitä sanoo. Näin ollen hän saattaa möläyttää vaikka jonkin rasistisen tai sovinistisen vitsin, joka lähinnä tyrmistyttää kaikki, minut mukaanlukien. Minä sitten joudun selittelemään asiaa parhain päin kun mies ei edes TAJUA koskaan sanoneensa jotain typerää. Sama pätee tavalliseen keskusteluun: mies laukoo omituisia ja harkitsemattomia kommentteja ja mielipiteitä, ja joutuu usein näiden johdosta noloihin tilanteisiin. Mikään ei ole kamalampaa katsottavaa kuin se, kun mies sanoo jotain tyhmää ja joku muu pyytää häntä selittämään tai perustelemaan sanomansa, ja mies meneekin aivan hämilleen eikä osaa vastata mitään.

Kotioloissa mies on ihan normaali, mutta sosiaalisissa tilanteissa aivan karmeaa juttuseuraa. Eikä tästä asiasta oikein voi sanoakaan olematta ilkeä. Minäkään en ole välttämättä mikään nokkela ja sulavasanainen keskustelija aina, mutta osaan sentään olla hiljaa jos minulla ei ole mitään fiksua sanottavaa.

Muilla tällaisia ongelmia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa mies joskus laukoo seurassa "typeriä" vitsejä. Alkuun mua hävetti se, mutta nyt oon alkanut tottumaan. Ja en ole itsekään aina sosiaalisesti se kaikista osaavin, joten en koe että mulla olis oikeus alkaa toista neuvomaan. Ei tuollaisista kannata välittää, tuskin ainakaan tutut ja ystävät enää niin hämääntyy miehesi jutuista, ovat varmaan jo tottuneet niihin. Ja mitä väliä sillä on mitä muut ajattelee.

Vierailija
2/4 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan myös idiootti miehenä. Jätin sitten aikani hänen typeryyttään katsottuani, enkä ole katunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootkohan multa vienyt miehen ?! Mur!

Vierailija
4/4 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger? Siinähän on ongelmia sosiaalisissa tilanteissa ja ongelmat voivat tulla helpommin esiin miestäsi kuormittavassa sosiaalisessa tilanteessa.

Netissä on as- testejä, sellaisen voisi vaikka tehdä.