Tämä mummo on vähän uupunut :)
Lapsenlapsi oli hoidossa 3 vrk. Ihana ja kiltti lapsi. Ikää 3½v. Kyllä sitä vaan nukkuu eri tavalla, kun pieni on hoidossa. Ja on enemmän itsekin skarppina valveilla ollessa. Ei sitä enää tässä iässä omia pieniä jaksaisi. Kuitenkin monella ikäiselläni on vauva tai suunnilleen lapsenlapen ikäinen. Itse olen 44v.
Mukavaa,kun pieni tulee hoitoon tai kyläilemään. Tulee puuhattua kaikkea erilaista, kuin normaalisti. Vaan kyllä se voimia vie. Ei mulla muuta. Kiitos.
Kommentit (9)
Lucky you, saat nauttia lapsesta, mutta saat sen välillä pois luotasi, jotta voit levätä rauhassa ja virkistäytyä.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 22:57"]
Lapsenlapsi oli hoidossa 3 vrk. Ihana ja kiltti lapsi. Ikää 3½v. Kyllä sitä vaan nukkuu eri tavalla, kun pieni on hoidossa. Ja on enemmän itsekin skarppina valveilla ollessa. Ei sitä enää tässä iässä omia pieniä jaksaisi. Kuitenkin monella ikäiselläni on vauva tai suunnilleen lapsenlapen ikäinen. Itse olen 44v.
Mukavaa,kun pieni tulee hoitoon tai kyläilemään. Tulee puuhattua kaikkea erilaista, kuin normaalisti. Vaan kyllä se voimia vie. Ei mulla muuta. Kiitos.
[/quote]
Sitä en ikinä ole ymmärtänyt että minkä ihmeen takia sitä pienen lapsen yövieraillessa täytyy nukkua niin eri tavalla?!? Jos lapsi herää niin kyllähän hän varmasti sitten herättää, lapset kyllä osaavat sen taidon :)? Eihän sitä nyt tarvitse missään horroksessa nukkua, valmiina hyppäämään jos lapsi vähänkin inahtaa. Kyllä sinä varmasti tosiian heräät jos lapsi sinua tarvitsee :)
Ja kamoon, sinä olet 44V, nuori mummo, kyllähän sinun nyt täytysi ihan skarppi olla ilman lastakin, elä nyt vielä mummoudu! :)
Yritä ottaa rennosti, hienoa että vanhemmat luottavat sinulle kalleimpansa noinkin pitkäksi aikaa :) Kyllähän se lapsen kanssa olo vie voimia, mutta hienoa että teillä on mahdollista että lapsen vanhemmatkin saavat pienen hengähdystauon...
Olen samaa ikäluokkaa ja ymmärrän. Jos toisaalta tulisi oma lapsi, niin varma hormonit vaikuttavat niin että jaksaisi.
Ainakin itse jaksoi molempien lasten vauva-ajat lähes nukkumatta ja oli energiaa.
Raskaana ollessa väsytti tietysti käydä töissä.
Olen 42v, enkä ymmärrä viestiäsi. Onko sinulla joku paha perussairaus? Etkö ole työelämässä? Jos väsyt noin tuollaisesta, sinun täytyy tehdä jotain itsellesi!
Ap, omaa lastaan hoitaa aina eri tavalla kuin toisen lasta. Olkoonkin lapsenlapsi, mutta silti. Kun lapsi/lapset ovat lähellä 24/7, ei enää pingota ja valvo...
Minä olen 46-vuotias, ja minulla on kolmevuotiaat kaksoset, eikä tuota ongelmaa jaksaa. Totta kai olen välillä väsynyt, mutta niin olin isompien lastenkin ollessa pieni, vaikka siihen aikaan olin alle kolmikymppinen. Nyt osaan organisoida elämääni aivan toisella tavalla kuin nuorempana, ja kun on tätä mammonaakin vähän ehtinyt kartuttaa, voi ostaa osan palveluista (esim. siivooja). Hyvin menee siis näinkin ;-))
Kivaa, että nautit lapsenlapsistasi.
Apua! Mä olen 47v. ja kun omat lapset on 9v. ja 11v. Ei noi lapset mua väsytä yhtään. Olet vielä tosi nuori niin pitäisi kyllä jaksaa. Tosin en tässä iässä enään haluaisi olla taaperoiden kanssa.
En minäkään enää jaksaisi pikkulapsia millään. Onneksi omat lapset ovat jo 18 - 15 vuotiaat, joten nukkua saa rauhassa sen puoleen. Enkä kyllä ottaisi lapsenlapsia yökylään. Päivällä voisin vähän aikaa hoitaa mutta yöksi en haluaisi enkä uskaltaisikaan ottaa. Ikää 46v.
Olen 52v ja vuorotyössä. Toki hoidan lasta, mutta en jaksa yökyläilyä, koska vuorotyö syö todella ihmistä jo tässä iässä. Palautumiseen menee se yksi tai kaksi vapaapäivää. Varsinkin yövuorojen jälkeen, jolloin iskee vielä migreeni.
Itse en ajattele noin, että saan sitten virkistyä ja levätä. Ei se vuorotyö enää tässä iässä mitään lepoa ole. Pitää vain toivoa, että jaksaa eläkkeelle asti epäsäännöllistä rytmiä. Monenlaista kremppaakin on fyysisessä työssä ehtinyt tulla.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 00:31"]
Lucky you, saat nauttia lapsesta, mutta saat sen välillä pois luotasi, jotta voit levätä rauhassa ja virkistäytyä.
[/quote]
Meilä lapsenlapset nukkuvat talon toisessa päässä enkä onneksi herää yöllä, jos eivät nuku kunnolla. Itsekin jaksaa paremmin päivällä, kun ei tarvitse jokaiseen inahdukseen herätä.