Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä kuolemanpelosta eroon tai saada helpotusta?

Vierailija
08.02.2013 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema on hänen kirjoissaan symppis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettamaan kuolemiseen liittyvien ajatusten pyörittely heti kun niitä huomaa. Päättäväisesti suuntaamalla mieli muihin asioihin.

Ensin kuitenkin kannattaa miettiä, ettei vaan pelkää kuolemaa siksi että jotenkin ei tällä hetkellä elä. Toisinaan kuolemanpelko nimittäin johtuu siitä, että alitajuisesti ihminen tietää elävänsä jotenkin köyhää, ei täyttä, elämää ja siitä syntyy kammo että elämä loppuu ennen kuin se on täysillä alkanutkaan. Minuakin piinasi kaamea kuolemanpelko niin kauan kuin olin elämäntilanteessa jossa ei ollut juuri ihmissuhteita, ei-kiinnostava työ, en tehnyt muuta kuin söin ja nukuin ja työskentelin, mutta kun elämään löytyi sisältöä alkoi pelko väistyä.

Vierailija
4/10 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuolemanpelko vaivaa, kun olen onnellinen, siis ettei näin jatku ikuisesti. Auttaa kun tajuaa, että kuolema on loppu. Ei se harmita kun se tapahtuu eikä sitä itse edes tiedä. Niin kauan elät kuin mistään mitään tajuat.

Vierailija
5/10 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kuitenkin kannattaa miettiä, ettei vaan pelkää kuolemaa siksi että jotenkin ei tällä hetkellä elä. Toisinaan kuolemanpelko nimittäin johtuu siitä, että alitajuisesti ihminen tietää elävänsä jotenkin köyhää, ei täyttä, elämää ja siitä syntyy kammo että elämä loppuu ennen kuin se on täysillä alkanutkaan. Minuakin piinasi kaamea kuolemanpelko niin kauan kuin olin elämäntilanteessa jossa ei ollut juuri ihmissuhteita, ei-kiinnostava työ, en tehnyt muuta kuin söin ja nukuin ja työskentelin, mutta kun elämään löytyi sisältöä alkoi pelko väistyä.

Vanha kliseinen sanonta "kuolemanpelko on elämän pelkoa" pitää todella paikkansa.

Ala elää ja nauttia joka hetkestä, niin kuolema-ajatukset väistyvät kuin itsestään.

Vierailija
6/10 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaivannut sekä onnellisena että onnettoma, säännöllisesti muutaman vuoden välein on noussut välillä pintaan, ihan lapsesta lähtien. Pakkoajatuksia ja fyysisiäkin oireita.

Kuitenkin, ihan viime vuosina, kun olen kohdannut parin läheisen ihmisen kuoleman, ei olekaan pelottanut eikä pelota ollenkaan.

Vierailija
7/10 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ystävänä, joka saattelee kotiin sitten kun on aika.

Vierailija
8/10 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

väheni todella paljon, kun äitini kuoli. Olin silloin 25v ja äidin kuolema oli pahin kuviteltavissa oleva asia. Mutta kun se sitten tapahtui, jäi aika vähän muuta pelättävää.

Vierailija
9/10 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se korjaa jokaisen ajallaan. Miksi siis pelätä väistämätöntä? Käytä sen sijaan energiasi elämiseen täysillä.

Kerro tuo itsellesi ja lakkaa pelkäämästä!

Vierailija
10/10 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta myös minun kuoleman pelkoni loppui kuin seinään, kun pikkuveljeni kuoli kolmekymppisenä täysin yllättäen. Siihen saakka olin pelännyt kuolemaa ajoittain todella voimakkaasti, siihen liittyi fyysisiäkin oireita (unettomuutta, hengenahdistusta, sydämentykytyksiä..). Mutta enää en pelkää, en yhtään. Miksi tuhlata ainoa ja ainutkertainen elämänsä murehtimalla ja pelkäämällä väistämätöntä? Kun kukaan ei kuitenkaan tiedä päiviensä määrää ja lähdön hetken koittaessa sille ei mitään voi. Keskity elämään, kuolema tulee sitten, kun aika on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi