Onneksi tyttö tuli järkiinsä ja haki ammikseen siivousalan perustutkintoon
Vaikka olis miten 8 keskiarvo ni mitä järkee mennä istuun lukioon kolmeks vuodeks perse siinä vaan levenee.
Kommentit (17)
No saahan hän enemmän koulutusta kuin sinä. Et jaksanut peruskoulua loppuun käydä.
Vierailija kirjoitti:
Voi sen niinkin tehdä. Hyvin työllistävä ala, jonka kaikki paikat ja palkat eivät ole umpisurkeita.
Just niin, siivousalalla on aina töitä sitä sanottiim tytölle kun se vaan puhu lukiosta ja terveydenhoitajaks sen jälkeen. Nyt voi mennä sairaalaan siivoaan jos niin kiinnostaa.
Siellähän tyttö vielä oppisi kirjoittamaan, pelottava ajatuskin!
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkien tartte osata. Liikaa turhaa tekstiä tässä mailmassa jo nytkin.
Vierailija kirjoitti:
No saahan hän enemmän koulutusta kuin sinä. Et jaksanut peruskoulua loppuun käydä.
Mä oon käyny koulut loppuun kyl
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkien tartte osata. Liikaa turhaa tekstiä tässä mailmassa jo nytkin.
On se niinkin. Mutta ehkä yksi kirjoitustaitoinen joka perheessä olisi sopiva määrä.
Se on musta ihan sama onko täälä korvesa siivojana vai sairaanhoitajana. Samaa pskaa kaikki ja kuka siitä lukiosta viittii maksaa? Meillä on kuusi pienempää täällä odottamassa et joku tois ruokaa pöytään ja mies on juoppo. Onneks tyttö ymmärsi kun sanottiin.
Vierailija kirjoitti:
Se on musta ihan sama onko täälä korvesa siivojana vai sairaanhoitajana. Samaa pskaa kaikki ja kuka siitä lukiosta viittii maksaa? Meillä on kuusi pienempää täällä odottamassa et joku tois ruokaa pöytään ja mies on juoppo. Onneks tyttö ymmärsi kun sanottiin.
Ei tämä nyt lähde, luovuta.
Ei nyt oikein lähde tämä lentoon. Mutta saahan sitä toki yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sen niinkin tehdä. Hyvin työllistävä ala, jonka kaikki paikat ja palkat eivät ole umpisurkeita.
Just niin, siivousalalla on aina töitä sitä sanottiim tytölle kun se vaan puhu lukiosta ja terveydenhoitajaks sen jälkeen. Nyt voi mennä sairaalaan siivoaan jos niin kiinnostaa.
Siitä voi opiskella vaikka hoitoalan tutkinnon. Tai ihan mitä vaan. Tiedän emäntäkoulun käyneen hammaslääkärin, olen lukenut ex -sairaalasiivoojasta, jolla on lakitoimisto jne.
Ap, sun kannattaa ottaa huomioon, että jos saatte sairaanhoitajan perheeseen, hän voi hoidella teitä kaikkia muita maailmantappiin ilmaiseksi. Se on iso etu! Ja jos/kun kerran on esikoinen niin velvollisuuskin se on. Kun vielä hakee niihin hommiin, joissa saa kirjoittaa reseptejä, niin se on vaan suurempi etu sulle.
Ei Porvoon "ammiksessa" voi opiskella siivousalaa. Googlasin.
Aloitushan on provo mutta ajattelutapa pätee hyvin laajalti suomalaisilla.
Siinä onkin yksi syy miksi se maa ei koskaan tule kehittymään. Onneksi on joitakin määrätietoisia ja fiksuja nuoria vielä sielläkin, jotka katsovat eteenpäin ja haluavat elämältään jotain. Heitä kannustan muuttamaan ulkomaille! Täällä on paljon helpompaa päästä eteenpäin uralla jos vain kielitaito on hyvä, ja sehän monilla nuorilla onkin. Ainakin opiskelleilla nuorilla.
Ahkeria suomalaisia nuoria osaajia myös arvostetaan maailmalla, joten rohkeasti vain, lähtekää!
Opiskelut ensin päätökseen, sitten on tie auki taivasta myöten. Älkää jääkö Suomeen. Negatiivinen elämänkatsomus tarttuu! Miksi jäädä hukkaamaan potensiaalinsa sinne?
Itse olen kannustanut molempia lapsiani eteenpäin, ja löytämään voimavaransa ja kehittämään niitä. Molemmat ovat nyt valmistuneet ja ammateissa. Varsinkin tyttärellä on halu edetä, ja siihen panostaa.
Mielestäni vanhemman tehtävä on huolehtia parasta lapselleen.