Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kiusaaminen johtuu?

Vierailija
02.03.2019 |

Vallitseeko maailmassa viidakon lait, vai mikä meitä ihmisiä riivaa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, elukoita ollaan ja mukamas heikot haistetaan. Miehet merkkaavat tyttöystäviään kuin koirat, joista jotkut käyttäytyvät kuin nartut etenkin kiima-aikana. Paha olo ja lauman hyväksyntä antaa kiusaajalle statusta vaikka onkin yksin täysin reppana.

Vierailija
2/31 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, joilla on alhainen itsetunto ja tunnetaidot, purkavat omia patoumiaan muihin. Lisäksi kokevat olevansa edes hetken jonkun yläpuolella, kun normaalisti kokevat olevansa sitä pohjimmaista sakkaa. Tietysti myös sosiopatia voi olla syynä. 

Näiden henkilöiden vanhemmat eivät ole osanneet antaa lapsilleen kykyä asettua toisen asemaan, tai käsitellä vaikeita tunteitaan mitenkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laumakäytöstä. Kiusaajan puolelle on helppo asettua, jotta ei joudu itse kohteeksi.

Vierailija
4/31 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologiasta. Vahvat karsivat heikot.

Vierailija
5/31 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kans pidä, että miksi pitää kiusata tai haukkua. Kai se on huono itsetunto.

Vierailija
6/31 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

BBC selitti että se on selviytymissstrategiaa vaainen. Olen eri mieltä. Mutta sieltä sitä nyt jauhetaan, sotaa.

Vierailija
7/31 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa solutasolle joskus mikroskoopeilla. Siellä on käynnissä jatkuva pieneliöiden taistelu tai synergia. Samaa jatkumoa on myös ihmiskunta ja sen monet lokerot, harmonia ja dissonanssi.

Vierailija
8/31 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin joskus luontodokumentin.Antiloopit muistaakseni ylittivät krokotiilejä kuhisevan virran.Yksi antilooppi lähti ensin ja pääsi virran yli muut tulivat perässä.Tämä ensimmäinen rohkea olisi päässyt vaikeakulkuiselle vastarannalle,mutta perässätulleet talloivat tämän jolloin taaempi jalka murtui.Tämä antilooppi joka näytti tien hylättiin välittömästi vastarannalla.Tarinan opetus on se että vaikka ihminen on olevinaan luomakunnan kuningas niin ei eroa antiloopeista millään tavalla.

Vierailija
9/31 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiusattiin ihan aiheesta; olin/olen ruma. Kiusaajat halusivat tehdä selväksi etten ole minkään arvoinen enkä ansaitse mitään hyvää.

Vierailija
10/31 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista ja yksinään viihtyvää pidetään vieläkin outona ja helposti joutuu kiusatuksi. Erilaisuutta kun on niin monenlaista.  Varmaan lauman paine ja omien heikkouksien piilottaminen häiriköintiin vie ainakin huomion itsestä. Jos kiusaaja jää yksin niin kestääkö? 

Vierailija
11/31 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiusattiin ihan aiheesta; olin/olen ruma. Kiusaajat halusivat tehdä selväksi etten ole minkään arvoinen enkä ansaitse mitään hyvää.

Pska puhetta kuka ne idiootit on ylentänyt kertomaan muille minkä arvoinen olet? Loppumaailman mielestä sä olet vapaa ja ihan hyvä tyyppi. Leuka pystyyn ja elä elämääs.

Vierailija
12/31 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siinä on ainakin osittain takana pyrkimys turvata asemansa yhteisössä. Kun kaikki ovat yhtä mieltä jostain, niin on parempi yhteishenki. Valitettavaa, että joskus yhtä mieltä ollaan siitä, kuka on se porukan ulkopuolinen. Itse jouduin koulussa usein olemaan syrjitty - eli se, jonka kustannuksella muut tunsivat keskenään parempaa yhteenkuuluvuuden tunnetta.

Vierailija
13/31 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan he halusivat sinun ajattelevan itsestäsi noin. He halusivat talloa sinut sitä kautta, että itse näkisit itsesi huonompana. Jos oikeasti olisit niin arvoton, ei heidän olisi tarvinnut nähdä niin paljon vaivaa kertoakseen sen sinulle.

Vierailija
14/31 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on perisynnin alla ja turmeltunut. Voimme aina kuitenkin pyrkiä parannukseen ja Jeesuksen kautta saada yhteyden luojaamme.

Vierailija
15/31 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan he halusivat sinun ajattelevan itsestäsi noin. He halusivat talloa sinut sitä kautta, että itse näkisit itsesi huonompana. Jos oikeasti olisit niin arvoton, ei heidän olisi tarvinnut nähdä niin paljon vaivaa kertoakseen sen sinulle.

Vaikka kiusaaja oikeasti ajattelisi, että olet ruma, niin vika on silloinkin kiusaajan korvien välissä. Tasapainoista ihmistä ei jaksa kiinnostaa toisen ulkonäkö.

Vierailija
16/31 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biologiasta. Vahvat karsivat heikot.

No enpä tiedä. Katsoisin että olen "vahva" monellakin tapaa, mutta ihan omasta päätöksestäni kohtelen erityisesti heikommassa asemassa olevia erittäin hyvin vaikka voisin toimia toisin. Minusta on kyllä heikkoutta potkia maassa makavaa tai alakynnessä olevaa, ei vahvuutta.

Vierailija
17/31 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erottuu jotenkin joukosta, toisin sanoen easy target.

Vierailija
18/31 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen atlantista ja lemuriaa ihmiset olivat korkea älyllisessä maapallossa jossa hengellisyyden voima joutui koetukselle mentaalisuudesta ja korkea älyllinen varas mentaalisuus koetteli hengellistä isä poika suhdetta ja se on jatkunut nykypäivään. Ihmiskunta ei selviydy ellei tämän kaukaisen kulttuurin isä poika suhde joka on jatkunut puhtaana verilinjana tuhansia vuosia saa korjata tätä ongelmaa ihmiskunnastamme. Tämän takia on sananvapaus. Tämän takia Donald Trump on presidentti. Tämän takia Juha Sipilän pitää olla seuraava pääministeri. Tämän takia on kuningas monarkia ja demokratia joka yrittää alusta loppuun varastaa tältä isältä ja pojalta kestävyyden ja vääristää kaiken medialla että tähän liittyy marijuana esimerkiksi kuin chilit ovat ne jotka tulivat korkea älyllisestä kulttuurista nykypivään ja ne pitävät vielläkin arvonsa. Nämä media omistajat ovat pilanneet omansa sinisen mentaalisuuden chilin eikä heillä ole tekemistä korkea tasoisen historiallisen kulttuurin kanssa CERN tuhoaa ihmiskunnan ja ķámèłít.

Vierailija
19/31 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välinpitämättömyys, se, se on.

Vierailija
20/31 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa medioista tukee kiusaamista!

Otavamedia kannattaa asioista päättävien tahojen osalta heidän nettialustallaan tapahtuvaa nettikiusaamista. Sivuston jäsenenä olevat nettitrollit saavat tuoda ikäviin viestiketjuihin yksityisten henkilöiden nimiä anonyymien nimimerkkien turvin. Anonyymeillä nimimerkeillä on oikeus tulla unohdetuksi palstalla ja nimimerkki voidaan vaihtaa toiseksi. Nettitrollien  julki tuomilla yksityishenkilöillä sen sijaan ei ole oikeutta poistattaa omaa nimeään. Mielestäni se on suoraa nettikiusaamista, koska heidän omat sääntönsä jo sanovat ettei anonyymien nimimerkkien takana olevia oikeita henkilöitä ja heidän nimiään saa missään nimessä paljastaa. Miten nettitrolleilla voi olla enemmän oikeuksia kuin yksityisellä henkilöllä, joka ei ole osallistunut keskusteluun, eikä halua olla osa keskustelua, mutta on pakotettu siihen, koska joku on hänen nimensä julkaissut kyseisessä viestiketjussa ja Otavamedian johto eikä vastaava päätoimittaja nimeä suostu lukuisista pyynnöistä huolimatta poistamaan. 

Edellä mainitut ovat kiusaajia. Muusta siinä ei ole kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme