Onko myöhäistä hankkia rintapumppu?
Vauva nyt 1kk, onko liian myöhä jo hankkia sähkökäyttöinen rintapumppu (en oikein heru käsikäyttöiselle, tulee n. 10 ml per kerta...) kun on jo 1kk mennyt...rinnasta imee kyllä, mutta lisänä menee korviketta n. 3 dl/vrk.
Kannattaisiko panostaa esim. Aventin sähköpumppuun? Voiko se vielä saada maidontuotannon nousuun...?
Kiitos avusta!
Kommentit (3)
Ei ole todellakaan myöhäistä. 6-8 viikkoa on aika jolloin on helpohkoa maitomäärä nostaa täysimetystasolle. Sen jälkeenkin mahdollista useimmilla mutta vaatii järjettömän työn. Vähentele korviketta esim puoli desiä/päivä ja seuraa vauvan pissavaippoja (min 5 märkää/vuorokausi!) kun pyrit korvikkeesta eroon. Pumppaa useita kertoja vähän aikaa mieluummin kuin harvoin ja kauan.
Olisko ihan mahdoton ajatus vähentää tuttipullon käyttöä ja lisätä imetyskertoja? Ei ole myöhäistä hankkia parempaa konetta, mutta varmaan vauvan imeminen olisi paras heruttaja. Jos vielä yrittäisit imettää eri asennoissa, kainalosta, makuultaan jne. Toki vauva on jo oppinut tuttipullomaidom helppouden ja voi protestoida kun joutuu tekemään tissin kanssa enemmän töitä.
Mulla oli esikoisen kanssa sama tilanne, eli korviketta sai lisäksi ja käsikäyttöisellä pumppailin... Jossain vaiheessa, olisko ollut 2kk ikäisenä, hän olisi varmaan jo pärjännyt ilman korviketta, mutten vaan uskaltanut jättää korviketta pois, kun epäilin maitoni riittävyyttä. Ethän käytä rintakumia? Mulla se häiritsi imetystä myös, mutta kun vauva oli sille opetettu, niin ei suostunut imemään ilman sitä.
Voi että, sympatiat sinulle, mä niin inhosin sitä pumppailua varsinkin yöllä silmät ristissä.... Mä lopetin imetyksen vauvan ollessa 4,5kk, kun hän alkoi saada raivareita.
up