Keittääkö teillä sihteeri kahvit valmiiksi kahvitauolle?
Kysymys otsikossa. Aloitin uudessa työpaikassa ja minulle kävi yksi rivityöntekijä sanomassa, että minun pitäisi keittää kahvit valmiiksi kahvitaukoja varten. Esimieheni eikä edeltäjäni ole sanonut, että kahvin keittäminen kuuluisi työnkuvaani joten hieman ihmettelen tätä vaatimusta. Mitä mieltä olette onko kohtuullinen vaatimus?
Itsehän en työnkuvan vuoksi rytmitä töitä talon taukoaikojen mukaan, vaan pidän tauon kun ehdin, kahvilla en käy lainkaan.
Kommentit (30)
Missä te olette töissä, joille sihteerit keittävät kahvit?
Se keittää kuka ekana menee kahville, ei ole sihteerin homma.
Missään työpaikassa sihteerit eivät ole keittäneet kahvia. Yhdessä työpaikassa kahvin keitto kuului siivoojan tehtäviin. Useinmiten kahvia on kiettänyt kuka sattuu kaipaamaan sitä tai sitten on ollut keirtävät vuorot. Nykyisessä työpaikassa kahvin keittää keittiön henkilökunta.
Vierailija kirjoitti:
Keittää, ja hakee myös postin..
Mitä tekemistä postilla on kahvin keittämisen kanssa?
Joskus keittää. Sitä sanotaan meillä kylläkin toimistotyöntekijäksi.
Sinccis
Meillä ei ole mitään tarkkaa kahvitauon ajankohtaa vaan kahvia on tarjolla koko ajan. Sitä periaatteessa keittää lisää se, joka ottaa viimeisen kupillisen. Jotkut laistavat tuosta. Meillä kahvinjuojat keittävät lisää, toimarikin.
No itse kyllä kysyisin suoraan omalta esimieheltä. Ei sinun tarvitse ottaa käskyjä tai työtehtäviä vastaan muilta.
Vierailija kirjoitti:
Keittävät. Kahdessa työpaikassa samanlainen käytäntö.
Okei, minkä alan työpaikkoja nämä ovat?
Itse olen töissä isossa rakennuksessa ja työhuoneeni on kolmannessa kerroksessa ja kahvihuone on ensimmäisessä kerroksessa ja vielä rakennuksen toisessa päässä kuin oma huoneeni. Tuntuu typerältä lähteä kahvia keittämään noin kauas ja vahtia vielä kelloa, että kahvi on valmiina muille heidän taukonaan.
Mä olin töissä yliopistolla ja siellä meidän labran toimistosihteeri keitti aina kahvit.
Nyt olen töissä lukiossa ja meillä on kiertävä kahvinkeittovuoro.
Joo, ei keitä.
Se keittää kuka ehtii. Sama postin haun kanssa....
Tilitappi kirjoitti:
No itse kyllä kysyisin suoraan omalta esimieheltä. Ei sinun tarvitse ottaa käskyjä tai työtehtäviä vastaan muilta.
Täytyy varmaan kysyä. Luulisi kyllä, että edeltäjäni olisi minua perehdyttäessä maininnut asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne on näitä yleisiä toimistotöitä.
Niin kuin tilata toimistotarvikkeita ja huolehtia että tulostimessa on paperia. Ja avata ovi vieraille, vastata puhelimeen jne. .
Meillä keittää se, jonka kohdalla keittimen kannu tyhjenee, eli ei jätetä tyhjää pannua seuraavalle. Myös ns. isot pomot keittävät vuorollaan kahvin. Eletään kaikki jo 2000-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin tilata toimistotarvikkeita ja huolehtia että tulostimessa on paperia. Ja avata ovi vieraille, vastata puhelimeen jne. .
Miten ihmeessä sun mielestä kahvinkeitto on toimistotyötä? :D
Se keittää kuka ekana menee kahville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun työpaikassa toimistotarvikkeet hankkii hankitsija, oven avaa vahtimestari ja jokainen vastaa omaan puhelimeensa.
Keittävät. Kahdessa työpaikassa samanlainen käytäntö.