Kokemuksia työkyvyttymyyseläkkeele pääsystä/joutumisesta?
Olen 57v. Raskasta työtätekevä yrittäjä. Selkä leikattu 10vuotta sitten ja polvii myös leikattu.Koko ajan voimakkaita särkylääkkeitä syön,niitä 15vuotta joutunut syömään.Nyt meinaa jo hermotkin mennä kun yöllä ei meinaa pystyä särkyjen kanssa nukkumaan. Aamulla kun herää huonosti nukutun yön jälkeen,huokaan eipä olisi tarvinnut herätä ollenkaan.En olis uskonut että itselle kehittyy viellä masennus,kun olen aina ollut hyvin positiivinen ihminen.Kova paikka mennä lääkäriin viellä masenustakin valittamaan.Tätä tuntemusta kohta vuosi ollut.Varmasti parempikuntoisiakin ihmisiä työkyvyttymyyseläkkeelä.Minulla ei ole minkään alan koulutusta en edes peruskouluakaan loppuunkäynyt,itse oppinut tähän yrittämiseen ja tehnyt lähes 40vuotta tätä. Eläke olis minulla noin 2200e/e sillä eläisi kun ei velkaa ole. Mutta olen kuulut että vaikea päässä eläkkeelle. Jos jollakin kokemuksia tuosta työkyvyttymyyseläkkeelle siirtymisestä,että millanen operaati se on,mielellään kyllä kuulisin?
No niinpä mutta koska se ei vakuutusyhtiötä kiinnosta eikä ainakaan vakuutuslääkäriä kiinnosta pysytkö elossa vai et. Jos oman käden kautta lähtee se on heille vain helpotus, sitten et ainakaan ole kerjäämässä työkyvyttömyyseläkkeelle.