Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia työkyvyttymyyseläkkeele pääsystä/joutumisesta?

Kaukoj
02.03.2019 |

Olen 57v. Raskasta työtätekevä yrittäjä. Selkä leikattu 10vuotta sitten ja polvii myös leikattu.Koko ajan voimakkaita särkylääkkeitä syön,niitä 15vuotta joutunut syömään.Nyt meinaa jo hermotkin mennä kun yöllä ei meinaa pystyä särkyjen kanssa nukkumaan. Aamulla kun herää huonosti nukutun yön jälkeen,huokaan eipä olisi tarvinnut herätä ollenkaan.En olis uskonut että itselle kehittyy viellä masennus,kun olen aina ollut hyvin positiivinen ihminen.Kova paikka mennä lääkäriin viellä masenustakin valittamaan.Tätä tuntemusta kohta vuosi ollut.Varmasti parempikuntoisiakin ihmisiä työkyvyttymyyseläkkeelä.Minulla ei ole minkään alan koulutusta en edes peruskouluakaan loppuunkäynyt,itse oppinut tähän yrittämiseen ja tehnyt lähes 40vuotta tätä. Eläke olis minulla noin 2200e/e sillä eläisi kun ei velkaa ole. Mutta olen kuulut että vaikea päässä eläkkeelle. Jos jollakin kokemuksia tuosta työkyvyttymyyseläkkeelle siirtymisestä,että millanen operaati se on,mielellään kyllä kuulisin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkuntoinen oot jatka vain työntekoa. Vakuutuslääkärit toteaa sinulle.

Vierailija
2/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä kuitenkin olet käynyt lääkärillä vaivojesi takia? Monella on se vika, että sairauksien takia sinnitellään, joten vakuutuslääkärit katsovat papereista, että eihän tällä ole ollenkaan sairauspoissaoloja. Kulumat ja vastaavat iän myötä tulleet krempat ovat myös niitä, joista ei eläke irtoa.

Sinun kannattaa varata lääkärille aika ja antaa valtakirja, jolla terveysasema voi tilata epikriisit hoitopaikoistasi. Olet yrittäjä, joten sinulla lienee työterveyskin järjestettynä.

Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä fyysisen sairauden vuoksi ja ainakin minulla eläke tuli helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä kuitenkin olet käynyt lääkärillä vaivojesi takia? Monella on se vika, että sairauksien takia sinnitellään, joten vakuutuslääkärit katsovat papereista, että eihän tällä ole ollenkaan sairauspoissaoloja. Kulumat ja vastaavat iän myötä tulleet krempat ovat myös niitä, joista ei eläke irtoa.

Sinun kannattaa varata lääkärille aika ja antaa valtakirja, jolla terveysasema voi tilata epikriisit hoitopaikoistasi. Olet yrittäjä, joten sinulla lienee työterveyskin järjestettynä.

Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä fyysisen sairauden vuoksi ja ainakin minulla eläke tuli helposti.

Olen ollut 5vuoden aikana joka vuosi noin kuukauden sairaslomalla.Lääkäri uusinut särkylääke reseptin.ap

Vierailija
4/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksen ja muiden mt-ongelmien takia pääsin. Miehelläni on selkävaivoja raskaan työn takia, kova lääkitys ja leikkaus ilmeisesti joskus edessä. Ei mitään mahdollisuuksia eläkkeelle jolle hän ei itse kyllä haluakaan.

Vierailija
5/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennuksen ja muiden mt-ongelmien takia pääsin. Miehelläni on selkävaivoja raskaan työn takia, kova lääkitys ja leikkaus ilmeisesti joskus edessä. Ei mitään mahdollisuuksia eläkkeelle jolle hän ei itse kyllä haluakaan.

Sairaslomalla vuosia.

Vierailija
6/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ikää jo 57v ja noin paljon vaivoja.Pitäisi kyllä helposti päässä eläkkeelle. Olen 45v ja eläkkeellä ollut vuoden,selkäkipujen takia.

Vierailija
7/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea päästä eläkkeelle, mut jos tohon pottiin lisätään mt-ongelmat, niin helpottuu huomattavasti.

Vierailija
8/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskimpa sinun tapauksessa tulee uudelleenkoulutus kysymykseen.Katsotaan aina onko edellytyksiä kouluttaa uudelleen, jos et edes peruskoulua ole käynyt loppuun.Uskon että vuoden sairasloman jälkeen olet parivuotta Kuntoutustuelle ja sitten eläkkeelle.

Vierailija
9/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa tässä ketjussa näköjään itselleen. Onhan sekin toki keino pitää ketju yllä.

Vierailija
10/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa tässä ketjussa näköjään itselleen. Onhan sekin toki keino pitää ketju yllä.

Mitä???? Ap

Vierailija
11/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma todella vaikea päästä. Mikä on kyllä ymmärrettävää, ettei sitä käytettäisi hyväksi, mutta todella surullista sairaita kohtaan, jotka eivät vain yksinkertaisesti kykene työelämään. Kuinkakohan monta itsemurhaa ja henkeä oltaisiin voitu säästää työkyvyttömyyseläkkeellä...

Vierailija
12/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen avustanut erästä henkilöä, jolla aluksi fyysisiä vaivoja/kulumia, minkä vuoksi vuoden sairauslomia ja eläkehakemuksia vuodesta 2002 alkaen. Unettomuus, säryt ym. edesauttoivat psyykkisten sairauksien puhkeamista, jotka tulleet rinnalle 2004. Monta kertaa peräkkäin vajaakuntoisena työnhakijana vuoden, sairauslomalla vuoden ja aina sen jälkeen eläkehakemus sekä kaksi valituskierrosta. Useita erikoislääkärin lausuntoja, joissa kaikissa todettu työkyvyttömäksi mihinkään työhön. Neljännellä hakemuskierroksella 2012 myönnetty työkyvyttömyyseläke, kun ikää oli 59v. 

Eli helpolla ei pääse/joudu, mutta sinulla on jo ikä puolellasi. Jos sinulla on varaa, käytä yksitysen puolen pätevää lääkäriä/lääkäreitä ja mikäli et itse hallitse hakemusten tekoa lisäselvityksineen ja liitteineen, käytä osaavaa apua. 

Vierailija
13/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinulle tuli mieleen tulla tuota kysymään VAUVA palstalta?

Vierailija
14/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäni on leikattu viisi kertaa. Ei siitä toimivaa saada koska hermosto on totaalisen pãskana. Ei minua kukaan huoli töihin. Käveleminen huononee koko ajan ja kipulääkkeet pistää pään sekaisin. Sain tästä hyvästä sairaseläkepaperit 31-vuotiaana.

Vierailija
15/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu siitäkin, millaisessa asemassa olet työelämässä. Duunarin on vaikeampi päästä sairaseläkkeelle kuin johtajan. Yrittäjä, jolla ei ole alaisia, on todennäköisesti jotain siltä väliltä tai lähempänä sitä duunaria.

Vierailija
16/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveys syistä eläkkeelle 42-vuotiaana, ensimmäinen hakemus meni heti läpi. Taustaa 18-vuotiaasta asti, se varmasti edesauttoi asiaa. Paljon sairausloma poissaoloja. Jos ei ole paljon taustaa on aika vaikeaa päästä eläkkeelle.

Vierailija
17/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa nämä asiat ovat aika arpapeliä: riippuu paljon kuka asiasi sattuu käsittelemään vakuutusyhtiössä. Joillakin asiat menevät sujuvasti, joillakin on erittäin hankalaa.

Eläkeasioiden valitukset käsitellään Suomessa omituisessa erityistuomioistuimessa nimeltä Vakuutusoikeus, eikä yleisissä tuomioistuimissa kuten muissa maissa. Sen takia mitään kunnon kaikkia sitovia prejudikaatteja ei ole, vaan vakuutusyhtiöt voivat käyttää niin paljon harkintavaltaa että se vaikuttaa lähinnä mielivallalta. 

Vierailija
18/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päästetä sairaseläkkeelle vaikka mt-ongelmien takia ollut sairaslomalla pari vuotta. Vakuutuslääkärin mukaan ilmeisesti pääkoppa kunnossa vaikka useamman psykiatrin lausunto lähetetty. Pitävät sitten työkyvyttömänä työnhakijana ennemmin ja kehottavat hakemaan toimeentulotukea. 

Vierailija
19/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma todella vaikea päästä. Mikä on kyllä ymmärrettävää, ettei sitä käytettäisi hyväksi, mutta todella surullista sairaita kohtaan, jotka eivät vain yksinkertaisesti kykene työelämään. Kuinkakohan monta itsemurhaa ja henkeä oltaisiin voitu säästää työkyvyttömyyseläkkeellä...

Sitä minäkin olen miettinyt kuinkaha moni lopettaa ittesä kun ei enään yksikertasesti jaksa kipujen kanssa.. Kun itselläkin kovat kivut ja sentakia sitten yöllä vähän nukun.Päivän raskaassa työssä,alkaa hermot loppua..Jos eivät päästä eläkkeelle pitäis olla mahdollista saada armollinen kuolema. Tarkoitan eutnasiaa se pitäisi laillistaa, jotenkin vain itsestä tuntuu että se parempi tapa kuolla kuin vaikka itse hirttäytyä. On käynyt mielessä,jos hajen eläkettä ja en saisi sitä.Alan selvittämään miten Sveitsissä saisi eutnasia. Olisihan se yhteiskunnallekin parempi kun ei tarvitsis eläkettä maksaa, vaikka kyllä itse olen eläkkeen yrittäjänä maksanut. Tiedän jos vuoden olen sairaslomalla minun yrittäjä ura päättyy siihen en saa enään vuodenpäästä urakoita takaisin.Elämä varmasti minulla sen jälkeen pirstaleinna Ap.

Vierailija
20/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen avustanut erästä henkilöä, jolla aluksi fyysisiä vaivoja/kulumia, minkä vuoksi vuoden sairauslomia ja eläkehakemuksia vuodesta 2002 alkaen. Unettomuus, säryt ym. edesauttoivat psyykkisten sairauksien puhkeamista, jotka tulleet rinnalle 2004. Monta kertaa peräkkäin vajaakuntoisena työnhakijana vuoden, sairauslomalla vuoden ja aina sen jälkeen eläkehakemus sekä kaksi valituskierrosta. Useita erikoislääkärin lausuntoja, joissa kaikissa todettu työkyvyttömäksi mihinkään työhön. Neljännellä hakemuskierroksella 2012 myönnetty työkyvyttömyyseläke, kun ikää oli 59v. 

Eli helpolla ei pääse/joudu, mutta sinulla on jo ikä puolellasi. Jos sinulla on varaa, käytä yksitysen puolen pätevää lääkäriä/lääkäreitä ja mikäli et itse hallitse hakemusten tekoa lisäselvityksineen ja liitteineen, käytä osaavaa apua. 

On kyllä mahdollista hakeutua päteville yksityislääkäreille.Hakemuksen teko ei varmaankaan itellä onnistu,mutta poikani on juristi hän kyllä tekisi sen puolestani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi