Miksei työttömät lähde Lappiin poimimaan hilloja
Sinne ne mätänee, kun työttömät mielummin makkoo soffalla.
Kommentit (69)
Metsästä löytyy työtä. T. Susanna Koski
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin, mutta hilloja oli melko hankalaa poimia kuuden metrin lumihangen alta.
En ihmettele miksi olet työtön, vätys luovuttaa jo ensimetreillä.
Mene sinä ensin näyttämään esimerkkiä
Minulla on jo työ.
Varmaan saatu suhteilla😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko, mistä niitä hilloja löytyy tähän aikaan vuodesta? Mikä hillalaji on sellainen, joka kasvaa pakkasessa ja lumihangessa?
Etelärinteiltä on jo lunta sulanut.
Tietääkseni hillat kasvavat suolla, eikä siellä ole etelärinteitä.
Onko hillakausi jo alkanut? Tarvitsen siis pakettiauton, sillä muutaman kilon tuonti pikkuautolla ei kannata.
Kuka vuokraa pakun? Voin lähteä jo huomenna.
Mul ei o pyörä, tiätenki Fölifillari vois vuokrat päiväks. Mihi suunta mennä? Pohjose? Onk lumi sulanu jo, et niit lakoi vois löytä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko, mistä niitä hilloja löytyy tähän aikaan vuodesta? Mikä hillalaji on sellainen, joka kasvaa pakkasessa ja lumihangessa?
😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rinnesoita on olemassa. Rinteissä on myös pienempiä kosteita kohtia.
Onko sulla käsitystä,milloin hillat kasvaa?
Onko sulla käsitystä paljonko maksaa junalippu sinne mistä pääsee loppumatkan 50km kävellen hillasuolle?
Onko sulla käsitystä miten kantaa eväät sinne reissuun,ei siellä syömttä voi olla.
Missäs aiot yöpyä siellä vai meinasitkos illalla lähtee kotiin?
Kyllä oli hattarapäältä kunnon aivopieru,taidat olla ....työtön
Tiesittekö että m muut pyytävät Tampereella 500 e palkkaa ja muut pimeesti. Että saavat tuet. Siksi eivät työllisty
Ei voi työtön lähteä täältä etelästä pohjoiseen kun työttömän pitää olla "työmarkkinoiden käytettävissä", ja ne työmarkkinat ovat täällä etelässä.
Ehdotankin parempaa ratkaisua: jospa te kaikki oikestolais-nettitrollit, jotka olette niin huolissanne meistä työttömistä ja kulutatte aikaa tyhjään netissä asiasta trollailemassa, lähtisitte itse sinne pohjoiseen marjojen keruuseen sen sijaan että loisitte täällä nettipalstoilla.
Lahjoitatte sitten saamanne tuotot meille työttömille kannustusrahoiksi. Me taas pysyttelemme täällä kotona tekemässä työhakemuksia.
Täytyskö ny lauantain lähtee sin Lappii igen?
Hillot mulle, duunit sulle. Se on mun motto.
Vierailija kirjoitti:
Suot on tähän aikaan jäässä! On talvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska lapset ja niiden koulut ja harrastukset. Ja toisekseen olen tällä hetkellä työttömänä syystä.
Lapissakin on kouluja ja sitä paitsi erinomaiset mahdollisuudet mm. hiihdon harrastamiseen.
Ei ole suksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suot on tähän aikaan jäässä! On talvi.
Kuten sanottua, niin korkealta paistavan kevätauringon vuoksi etelärinteissä on jo paljon sulia kohtia.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi työtön lähteä täältä etelästä pohjoiseen kun työttömän pitää olla "työmarkkinoiden käytettävissä", ja ne työmarkkinat ovat täällä etelässä.
Ehdotankin parempaa ratkaisua: jospa te kaikki oikestolais-nettitrollit, jotka olette niin huolissanne meistä työttömistä ja kulutatte aikaa tyhjään netissä asiasta trollailemassa, lähtisitte itse sinne pohjoiseen marjojen keruuseen sen sijaan että loisitte täällä nettipalstoilla.
Lahjoitatte sitten saamanne tuotot meille työttömille kannustusrahoiksi. Me taas pysyttelemme täällä kotona tekemässä työhakemuksia.
Tai hommatkaa thaipoimijoita ja älkää maksako heille palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja ennenkaikkea täyttämässä aktiivimallia!
Marjojen poimintahan ei siihen käy, ellei tee jollekin firmalle sitä. Jos myy Facebookissa (mikä on ihan lailista) niin eipä täyty aktiivimallit.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin mol.fi ja Lapissa on paljon vapaita työpaikkoja.
Minulla on jo työ.