Onko oikein, että joillain on menossa jo 6 uusintakäsittely?
Kommentit (26)
Minä olin pitkään sitä mieltä, että turvapaikka vaan kaikille (vein itsekin vaatteita keräyksiin yms.), mutta on tässä kyllä kyynistynyt ja mielipide muuttunut. Varsinkin nämä Oulun tapaukset (itsekin olen oululainen), pistivät katsomaan asiaa toisella tavalla viimeistään. Heidän kulttuurissaan nuo tytöt saattavat olla siinä iässä, että mennään naimisiin, mutta meillä täällä puhutaan vielä lapsista. Ja maassa maan tavalla! Minusta ei monia käsittelyjä. Jos ei ekalla kerralla paikkaa myönnetä, niin takaisin. Se oli hävytöntä, kun oikeasti kriisialuilta tulleiden muassa tuli esim. hemmetisti marokkolaisia. Siellä ei tosiaankaan ole mitään hätätilaa.
Se oli hyvä, että Suomessa ilmeisesti kielletään lapsiavioliitot.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin pitkään sitä mieltä, että turvapaikka vaan kaikille (vein itsekin vaatteita keräyksiin yms.), mutta on tässä kyllä kyynistynyt ja mielipide muuttunut. Varsinkin nämä Oulun tapaukset (itsekin olen oululainen), pistivät katsomaan asiaa toisella tavalla viimeistään. Heidän kulttuurissaan nuo tytöt saattavat olla siinä iässä, että mennään naimisiin, mutta meillä täällä puhutaan vielä lapsista. Ja maassa maan tavalla! Minusta ei monia käsittelyjä. Jos ei ekalla kerralla paikkaa myönnetä, niin takaisin. Se oli hävytöntä, kun oikeasti kriisialuilta tulleiden muassa tuli esim. hemmetisti marokkolaisia. Siellä ei tosiaankaan ole mitään hätätilaa.
Hienoa että heräsit👍
Vierailija kirjoitti:
No tämä on todellakin hyvä asia, mutta enitenhän tätä ovat käyttäneet nimenomaan tietyn lahkon kantasuomalaiset, jolloin jostain syystä moni ei ole pitänyt tärkeänä puuttua asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo kuusi kuulostaa aika paljolta. Muutamia kertoja kyllä, koska jokainen joka on joutunut vähänkään enempää toimimaan virkamiesten kanssa tietää, että mämmääminen on todella yleistä ja onhan tässä jo ollut tapauksia, joissa on pakkopalautuksen jälkeen todettu, että virhe on sattunut. Virheen jälkeen henkilön pitäisi sitten sieltä jotenkin päästä itse tänne takaisin, koska ei ole mitään palautusjärjestelmää virheiden varalle.
Meillä on noi turvapaikkakriteerit jotenkin vinossa. Ei ole oikein, että esim. naisia palautetaan Afganistaniin turvakoteihin, joista he eivät ikinä voi poistua ja joissa on vaarana että koko rakennus räjäytetään. Eikä ne turvakodit edes ole sen kummempia kuin vankilan joku osasto. Nämä naiset eivät ole halunneet vaikka mennä naimisiin jonkun kanssa, tai ovat halunneet miehen väärästä perheestä, tai peräti ovat halunneet kouluttautua.
Niinkö luulet, että ne afgáaninaiset ovat ilman sukunsa lupaa tulleet Suomeen ja vielä keränneet rahat sitä varten?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/70a6e1ba-ae0e-4511-8829-4e82f9f58466
Uusintahakemuksilla mennään eteenpäin.
Se, että joku palaa kehitysmaahan ja kuolee siellä, ei toisaalta todista, että hän oli vainottu. Tpaikan perusteena pitää olla vaino, pelkkä kehitysmaan kansalaisuus ei ole riittävä syy, tai muuten missään ei enää ole vaurautta, kun kaikki kehitysmaiden kansalaiset muuttavat vauraisiin maihin. Rankkaa, mutta näin se vain on.