Tyttöjen yo-puku. Onko vielä päiväpuku ja iltapuku erikseen?
Kirjoitin 80-luvun lopulla ja minulla oli (ei kuitenkaan kaikilla tytöillä) juhlamekko erikseen päivää ja iltaa varten. Onko niin vieläkin vai onko jo ymmärretty, että yksi puku riittää?
Kommentit (18)
Heh, ihmettelin tuota aloitustasi, mutta joo, tosiaan.... itselläkin oli jakkupuku päivällä ja rennompi kesämekko illalla. 😃 Yo v. 92
Ei ollut ainakaan omilla tytöilläni, kun he kirjoittivat noin 5 vuotta sitten. En myöskään kuullut, että kenelläkään koulukaverilla olisi ollut.
Minulla on yksi tyttö ja hänellä 4 tyttöserkkua ja jokaisella on ollut erikseen päivällä joku astetta asiallisempi asu, jonka helma ulottuu lähelle polvia ja illalla vaikka juhlahaalari. Toki jos hakea lakkinsa pissismekossa voi juhlia illalla samassa asussa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut ainakaan omilla tytöilläni, kun he kirjoittivat noin 5 vuotta sitten. En myöskään kuullut, että kenelläkään koulukaverilla olisi ollut.
Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Meillä eka tyttö kirjoittaa nyt ja poikien jälkeen mietin vaatekuvioita.
Ap.
Kaikesta sitä saakin tehtyä ongelman.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yksi tyttö ja hänellä 4 tyttöserkkua ja jokaisella on ollut erikseen päivällä joku astetta asiallisempi asu, jonka helma ulottuu lähelle polvia ja illalla vaikka juhlahaalari. Toki jos hakea lakkinsa pissismekossa voi juhlia illalla samassa asussa.
Miksi illalla täytyy olla pissismekko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Meillä eka tyttö kirjoittaa nyt ja poikien jälkeen mietin vaatekuvioita.
Ap.
Meillä myös tyttö kirjoittaa. On senverran fiksu, että osaa itse miettiä omat vaatekuvionsa
On ja sitten on vielä uimapukukierros.
Enpä tiedä. 10 vuotta sitten mulla oli yksi juhlamekko ja illalla juhlistettiin kavereiden kanssa niissä pukimissa millä baareissakin käytiin normaalisti.
Viime keväänä oli tyttären yo-juhlat ja oli toinen bileasu illaksi.
Ei ole erikseen päivä- ja ilta-asua, ja muutenkin etiketti on muuttunut vapaampaan suuntaan. Pukeutuminen noudattelee kulloistakin muotia. Viitisen vuotta sitten suosiossa oli minihameet ja stripparikorot, nyt muoti on mennyt taas peittävämpään suuntaan. Olkaimet ovat palanneet sekä wanhojenpäivän että ylioppilasjuhlan pukeutumiseen liki kymmenen vuoden korsettiyläosien suosion jälkeen. Tytöillä näki ylioppilasjuhlassa viime keväänä paljon haalareita ja maltillisia korkoja. Veikkaan liehulahkeisista housuista tämän kevään hittiä.
1991 yhdellä asulla aamusta iltaan.
Ah no nyt mä tajuan miksi serkkuplikka oli ylioppilasjuhlissaan tätimäinen puku päällään.
1979 kaikilla oli samat puvut päivällä ja illalla. Omilla tytöilläni oli myös samat 2010 ja 2012.
Eikö se illan asu ole aika vapaa ja käy jo ennestään omistamansa vaatteet.