Paras konetiskitabletti?
Konetiskitabletit vertailuun! Ominaisuudet joita kiitätte ja joita miinustatte. Itse olen todennut, että halvemmat tabletit tuppaavat jättämään kalkkia koneeseen ja astioihin pidemmän päälle, eli niistä vissiin puuttuu kirkaste-ominaisuus. Kalliimmmista tableteista suosikkini on (tähän mennessä)
Fairy Platinum
+ puhdasta ja kirkasta tulee
- kyseiselle tabletille miinusta tulee voimakkaasta sitruunamaisesta tuoksusta. Pahin takapakki tuon voimakkaan tuoksun kanssa on, että se tarttuu silikonisiin vuokiin ja kumisiin tiivisteisiin. Esimerkiksi säilöntätölkkien muoviset tiivisteet haisevat voimakkaasti tiskiainetabletille pesun jälkeen. Säilytin kerran mysliä sellaisessa patenttikorkkisessa säilyksetölkissä, ja tuoksu tarttui mysliin niin, että mysliä syödessä maistui tiskiaine suussa. Ja lasiset osat purkista olivat hyvin huuhtoutuneet, eli ainejäämiä oli vain siinä silikonisessa tiivisteessä.
Olisiko teillä vinkata minulle arjen viisautta - haluaisin löytää aineen, joka jättää astiat kirkkaiksi, mutta tuoksuu vain maltillisesti/ei lainkaan?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Lopetin tabkettien käytön muutama vuosi sitten. Pesen nyt jauheella. Kilolla jauhetta pesen 60 - 100 koneellista riippuen tiskien määrästä ja likaisuudesta.
Mikä jauhe susta on paras? Käytätkö erikseen kirkastusainetta?
Halvin mahdollinen puolitettuna ja huuhteluaineeksi etikkaa. En tiedä kehua muuten, mutta ei ole ainakaan hajua. Ei ole kiva juoda vettä, joka haisee ja maistuu tiskiaineelle.
Onko käyttämässäsi ohjelmassa riitävä huuhtelu? En ole huomannut tuota ongelmaa Fairyn kanssa.
Täydellisen tabletin metsästäjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin tabkettien käytön muutama vuosi sitten. Pesen nyt jauheella. Kilolla jauhetta pesen 60 - 100 koneellista riippuen tiskien määrästä ja likaisuudesta.
Mikä jauhe susta on paras? Käytätkö erikseen kirkastusainetta?
Meillä on Finish classic-jauhetta jota saa nyös hieman sitruunan tuoksulla. Kirkastusaine on Pirkka.
Tablettia en käytä koska se sisältää suolaa. Suola on Suomessa tarpeetonta. Tabletit bon mitoitettu täysille koneellisille. Mun sinkkutaloudessa ei täysiä koneellisia tule ikinä.
Mä ostan RB jauhetta. Pussi maksaa alle 3e ja sillä pesee 4-5kk tiskit. Kone pyörii n. joka toinen päivä. Huuhtelukirkastetta (Sun) silloin tällöin ja se pullo kestää toista vuotta.
Tabletit tulee todella kalliiksi!