Minkälainen nainen halveksii omaa sukupuoltaan?
Ja "toisen värisiä" ihmisiä. Ihailee ja kehuu miehiä jatkuvasti. Kuitenkin määräilee niitä miehiäkin ja tietää "kaikesta kaiken" :D
Kommentit (21)
Lisäksi ihmettelen tietynlaista "seksuaalista sievistelyä" jossa seksi haluineen kuuluu vain miehille, ja nainen "antaa" tai "jakaa".
Taustalla voi olla huono äitisuhde. Äiti on ollut tyttärelleen huono roolimalli ja siksi tytär samaistuu isään.
Vierailija kirjoitti:
En määräile ketään. En tiedä kaikesta kaikkea, mutta aika paljon monesta asiasta.
Kavereina ulkomaalaisia, joten en tuomitse ihonvärin perusteella.
En halveksi naisia sinällään, mutta "naisellista avuttomuutta" kyllä. Eli että teetetään miehillä raskaammat työt ja sukupuoli estää tekemästä joitain töitä.
SINÄ et määrile ketään. SINÄ et tiedä kaikesta kaikkea. SINULLA on ukomaalaisia ystäviä....... sinä sinä sinä sinä. Mutta oletko huomannut että SINÄ et ole ainoa ihminen ja nainen maan päällä? Miksi asetat itsesi korokkeelle ja loistat erinomaisuuttasi?
Kyllä ap on täysin oikeassa, näitä naisia löytyy tältäkin foorumilta eikä etsiä tarvitse.
En halveksi naisia, mutta en tiedä miten olla heidän seurassaan. Minua ei kasvatettu kotona ja naisten välinen vuorovaikutus nojaa usein siihen, että pitäisi osata rivien välistä kaikenlaista. Se ei minulta onnistu ja siksi suhteet naisten kanssa ovat minulle vaikeita. Äitini ei myöskään ikinä puhunut ns. naisten asioista, joten en ole tottunut keskustelemaan monista aiheista, joista yleensä puhutaan naisten kesken.
Vierailija kirjoitti:
En määräile ketään. En tiedä kaikesta kaikkea, mutta aika paljon monesta asiasta.
En halveksi naisia sinällään, mutta "naisellista avuttomuutta" kyllä. Eli että teetetään miehillä raskaammat työt ja sukupuoli estää tekemästä joitain töitä.
Estäähän se joidenkin värikin tekem'ästä töitä.
Vastaan vain naisia koskevaan osuuteen. Olen ammatiltani insinööri, suunnitteluala, nainen, ja työskennellyt suuren osan elämästäni miesvaltaisilla aloilla, mutta välillä ollut valtion virastoissa, missä suurin osa naisia. Siinä vaiheessa tajusin, että muita naisia halveksivat naiset ovat jouruiljoita pahimmasta päästä. He käyttävät samaa törkeää huumoriksi verhottua tapaa kuin miehetkin, julmaan haukkumiseen.
Kun toisten haukkuminen verhotaan kirosanamaiseen äijämäiseen käyttäytymiseen, se on ronskia huumoria, mutta se ON JUORUAMISTA. Se, että haukkuu kaikki muut naiset kiroten ja itseään kehuen, "juon viinaa kuten miehet, kaikki muut naiset on kanoja", on juoruiluja ja usein tuossa juorussa on mukana tunnistettavia ihmisiä. Se, ettei sano ääneen nimiä, vaan tuntomerkit, ei muuta juorua huumoriksi.
Vastaukseni on: itsestään liikoja luulevat, kuten itsestään liikoja luulevat miehetkin. Minä en pidä kaikista naisista, mutta on vaikka millä mitalla kivoja naisia. Sama koskeen miehiä. Miehet juoruilee ja puhuu pahaa muista, kuurosokea tai itse miesten kanssa juorukerhoissa lymyävä vain ei tätä huomaa.
Olen huomannut, että omaa sukupuoltaan halveksivia naisia on kahta koulukuntaa. Ensimmäinen ovat nämä melko ulkonäkökeskeiset leidit, jotka näkevät kaikki muut naiset uhkana. Heidän elämänsä pyörii miesten ympärillä ja omaa asemaa vahvistetaan haukkumalla muita naisia. Toinen ovat nämä äijistelevät "yksi jätkistä" naiset, jotka taas halveksuvat muita naisia, koska näkevät heidät pelkkänä väsyneenä stereotypiana naisellisuudesta.
Huomionarvoista on se, että kumpaankin ryhmään kuuluu myös mukavia, sinut itsensä kanssa olevia naisia, joilla ei ole tarve pönkittää itseään lyttäämällä muita naisia. Eli voisi sanoa, että tässä halveksimisessa on aina jonkinasteiset itsetunto-ongelmat taustalla.
Naista on vuosikaudet pidetty heikompana astiana, ja asia on niin sisäänrakennettu yhteiskuntaan, että siitä voi pyristellä irti vain hitaasti ja pikku askelin. Koska myös naiset ovat tämän saman yhteiskunnan kasvatteja, myös he ovat omaksuneet samat arvotukset. Niistä voi tietoisesti pyrkiä irti.
Komppaan nro 8:a Kateus ja itsetunto-ongelmat taustalla. Minulla on kaksi työpaikkaa, toisessa nais- ja toisessa miesvaltainen työyhteisö. Ero ilmapiirissä on kuin yöllä ja päivällä, miesten eduksi. Itse olen siis nainen.
Itse vietin paljon aikaa isäni kanssa, koska äidillä oli paljon monenlaisia ongelmia. Miehet juoruavat ihmisistä aivan yhtä lailla. En pidä miehiä mitenkään ylivertaisina. En silti ole tottunut viettämään aikaa naisten kanssa. Suhde äitiin oli huono ja koulussa en päässyt muiden seuraan.
Vierailija kirjoitti:
Komppaan nro 8:a Kateus ja itsetunto-ongelmat taustalla. Minulla on kaksi työpaikkaa, toisessa nais- ja toisessa miesvaltainen työyhteisö. Ero ilmapiirissä on kuin yöllä ja päivällä, miesten eduksi. Itse olen siis nainen.
Silti tuo voi olla enemmän yksittäisiin yhteisöihin liittyvä asia kuin sukupuoleen. Itse olen vähän kypsempi nainen ja olen ollut sekä hyvissä että huonoissa nais-että miesvaltaisissa työyhteisöissä.
Mitä oon itse näitä nähnyt, niin todella heikko itsetunto. Jatkuvaa ulinaa miten vihaavat naisia ja itse ovat äijiä. Tauotonta itsekehua miten ovat niin kamalan hyviä, käteviä ja päteviä. Sitten pitää saada kerättyä ympärille haaremi miehistä ja kaikki muut naiset koetaan uhkana ja vihollisina. Ostetaan siis halvalla sitä hyväksyntää miehiltä, jotka (ainakin nuoremmat) pitävät tämän takia "hyvänä tyyppinä".
Persunaiset halveksivat omaa sukupuoltaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että omaa sukupuoltaan halveksivia naisia on kahta koulukuntaa. Ensimmäinen ovat nämä melko ulkonäkökeskeiset leidit, jotka näkevät kaikki muut naiset uhkana. Heidän elämänsä pyörii miesten ympärillä ja omaa asemaa vahvistetaan haukkumalla muita naisia. Toinen ovat nämä äijistelevät "yksi jätkistä" naiset, jotka taas halveksuvat muita naisia, koska näkevät heidät pelkkänä väsyneenä stereotypiana naisellisuudesta.
Toisinaan nämä kaksi ominaisuutta (ulkonäkökeskeisyys ja hyvä jätkä -syndrooma) yhdistyvät. Anu Saagim on näiden kahden koulukunnan henkilöitymä, suorastaan inkarnaatio: yli-ikäinen pissis, joka haukkuu muiden naisten ulkonäköä ja kehuskelee tulevansa paremmin toimeen miesten kanssa. :D
Onpa taas hauska ketju. Trolli? Naiset jotka haukkuvat naisia jotka haukkuvat naisia? Kuka onkaan paras?
No esim. armeijaan kouluttajaksi päässyt nainen joka haukkuu niitä sinne pakosta joutuneita (ja toki siksikin melko palvelusinnottomia) miespuolisia alokkaita 'neideiksi'...
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole juuri fiksuutta teetättää raskaimmat työt muilla :).
Vierailija kirjoitti:
Mitä oon itse näitä nähnyt, niin todella heikko itsetunto. Jatkuvaa ulinaa miten vihaavat naisia ja itse ovat äijiä. Tauotonta itsekehua miten ovat niin kamalan hyviä, käteviä ja päteviä. Sitten pitää saada kerättyä ympärille haaremi miehistä ja kaikki muut naiset koetaan uhkana ja vihollisina. Ostetaan siis halvalla sitä hyväksyntää miehiltä, jotka (ainakin nuoremmat) pitävät tämän takia "hyvänä tyyppinä".
Tämä ryhmä tunnetaan nimellä alfanaaraat. Vaikka eivät itse sitä näe, mutta tämä ryhmä on todella riippuvaisia miesten huomiosta. Muut naiset ja varsinkin muiden naisten naisellisuus koetaan uhkana. Ovat ylpeitä, jos heitä pidetään "hyvinä jätkinä". Loppupeleissä ovat miesten silmissä "vain naisia", niin kuin kaikki muutkin.
Alfanaaraiden on vaikea hyväksyä, jos kaveriporukkaan tulee miehen mukana uusi nainen. Eivät kestä, jos uusi nainen saa hetken aikaa huomiota muilta porukan miehiltä.
En pidä alfanaaraita vahvoina naisina. Vaan itsetunto-ongelmaisina omaa naiseuttaan väheksyvinä ja pelkäävinä tapauksina.
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas hauska ketju. Trolli? Naiset jotka haukkuvat naisia jotka haukkuvat naisia? Kuka onkaan paras?
Öö? Tässä käsitellään näitä naisia, jotka julistavat vihaavansa ja halveksuvansa _kaikkia_ naisia.