Jos minä nyt sitten vaikka haluaisin ryhtyä yrittäjäksi...
Niin mistä minä tiedän mikä on oikea toimiala? Mistä tiedän, mille liikeidealle riittää asiakkaita? Ei kaikki voi noin vaan ryhtyä yrittäjäksi, vaikka kuinka olisi halua.
Kommentit (8)
Helpompaa on, jos tunnet sen alan, jolle yrittäjäksi ryhdyt.
Tai sitten teet perusteellista markkinakartoitusta alalta, tai otat bisneskumppaniksi alan osaajan....
Vierailija kirjoitti:
Helpompaa on, jos tunnet sen alan, jolle yrittäjäksi ryhdyt.
Tai sitten teet perusteellista markkinakartoitusta alalta, tai otat bisneskumppaniksi alan osaajan....
Mutta mistä tietää, että potentiaaliset asiakkaat todella ostavat tuotetta/palvelua? Jos ei ole mitään mullistavaa superkeksintöä takataskussa, vaan ihan perusjutuilla pitäisi pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompaa on, jos tunnet sen alan, jolle yrittäjäksi ryhdyt.
Tai sitten teet perusteellista markkinakartoitusta alalta, tai otat bisneskumppaniksi alan osaajan....Mutta mistä tietää, että potentiaaliset asiakkaat todella ostavat tuotetta/palvelua? Jos ei ole mitään mullistavaa superkeksintöä takataskussa, vaan ihan perusjutuilla pitäisi pärjätä.
Anna olla, ei sinusta ole yrittäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompaa on, jos tunnet sen alan, jolle yrittäjäksi ryhdyt.
Tai sitten teet perusteellista markkinakartoitusta alalta, tai otat bisneskumppaniksi alan osaajan....Mutta mistä tietää, että potentiaaliset asiakkaat todella ostavat tuotetta/palvelua? Jos ei ole mitään mullistavaa superkeksintöä takataskussa, vaan ihan perusjutuilla pitäisi pärjätä.
Anna olla, ei sinusta ole yrittäjäksi.
Mistä sinä sen näin vähällä tiedät? Ei meistä kukaan ole ennustaja. Ja kun yrittäjä perustaa yrityksen, ei kukaan takaa että sinne tulee asiakkaita (ja asiakkaat ei ole mikään automaattinen seuraus yritystoiminnan käynnistämisestä). Yrittäjän pitää vain tietää (uskoa) että asiakkaita riittää perustamishetkellä ja tulevaisuudessaskin. Mistä hän muodostaa käsityksen siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompaa on, jos tunnet sen alan, jolle yrittäjäksi ryhdyt.
Tai sitten teet perusteellista markkinakartoitusta alalta, tai otat bisneskumppaniksi alan osaajan....Mutta mistä tietää, että potentiaaliset asiakkaat todella ostavat tuotetta/palvelua? Jos ei ole mitään mullistavaa superkeksintöä takataskussa, vaan ihan perusjutuilla pitäisi pärjätä.
Et tiedäkään, sillä yrittäjyys on riskinottamista.
Se sana mitä nyt tällä kysymykselläsi etsit on BRÄNDÄYS. Hyvä brändäys vetoaa halutun ihmisryhmän tunteisiin ja se saa heidät ostamaan palvelua/tuotetta.
Käy ensin esim. merkonimon koulutusta (tai kokonaan?), muutamalla tutkinnonosalla voit oppia nuo askarruttavat kysymykset (parin kk koulutus), saat lisätieota ja intoa lisää. Tämä viime vuosin ammatillinen reformi (eli rahoitukset leikkaus) on just sinunlaisille tehty, sekä vanhemmille ammatin vaihtajille ym.
Siinäpä se onkin. Yrittäjät ottavat aina riskin tuossa asiassa. Joskus asiakkaita riittää ja yritys lähtee käyntiin, joskus ei ja yritys kaatuu.
up