Sain ison perinnön, enkä itse tarvitse enää mitään
Voinko lahjoittaa tyttärelleni, vävylleni, pojalleni, miniälleni, lastenlapsilleni sen 4 999€?
Kommentit (39)
Tuntemattomille keskustelupalstalaisille voi myös lahjoittaa!
Mobile Pay?
Minä sain myös 200 hehtaaria metsää, mutta en tee sillä yhtikästä mitään. Siellä se nyt mätänee
Oiskoha joku innostunut ostamaan sen? Ostaako kukaan nykyään metsää?
Tein samoin. Luulin, että tarvitsevat. Pojan perhe lähti Filippiineille, tyttären perhe Kaliforniaan. Hauskoja reissuja kuulemma olivat. XD
Ei siinä mitään, nyt matkustelen itse.
Se 4999€ on sitten kerran kolmen vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain myös 200 hehtaaria metsää, mutta en tee sillä yhtikästä mitään. Siellä se nyt mätänee
Oiskoha joku innostunut ostamaan sen? Ostaako kukaan nykyään metsää?[/quote
Katso kuutio.fi tai Metsä Group.
Vierailija kirjoitti:
Se 4999€ on sitten kerran kolmen vuoden aikana.
Peukku tälle. Ja voit antaa saman summan taas kolmen vuoden päästä. Pariskunta voi antaa siis liki 10 000€ joka kolmas vuosi yhdelle henkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Tein samoin. Luulin, että tarvitsevat. Pojan perhe lähti Filippiineille, tyttären perhe Kaliforniaan. Hauskoja reissuja kuulemma olivat. XD
Ei siinä mitään, nyt matkustelen itse.
Mä oon niin kyllästynyt matkailuun, että mieluummin sijoitan. Lapsen ja omiin sijoituksiin. Paljon mielekkäämpää. Jos lähden ulkomaille, niin mieluummin tekisin siellä töitä.
Niin pieni summa, että tuollainen vähintään on syytä olla tilillä jemmassa ilman perintöäkin. Onhan sinulla? En tekisi numeroa ko. Summasta ja kyselisi lahjoitusvinkkken perään.
Vierailija kirjoitti:
Tossa on ihan helvetisti rahaa. Riippuu tietty minkälaista metsää on. Kyllä siitä nopeasti pääset eroon. Fiksuinta olis kyllä myydä vähän kerrallaan. Eikö tossa ole joku velvollisuus jo hoitaa sitä metsää ku niin suuresta alueesta kyse. Harvenna hyvä ihminen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Hävettää, kun en viitsi tehdä yhtikästä mitään, mutta ehkä joku toinen voisi.
Vierailija kirjoitti:
Palstan viherpipertäjät haluavat nimenomaan ostaa lahoa metsää, joten tarjoa heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tossa on ihan helvetisti rahaa. Riippuu tietty minkälaista metsää on. Kyllä siitä nopeasti pääset eroon. Fiksuinta olis kyllä myydä vähän kerrallaan. Eikö tossa ole joku velvollisuus jo hoitaa sitä metsää ku niin suuresta alueesta kyse. Harvenna hyvä ihminen..
Asun ulkomailla eikä ole aikaa perehtyä asiaan. Joku 10 vuoden metsänhoitosuunnitelma on ollut, mutta en ole sitä noudattanut. Ei ole kukaan ottanut yhteyttä hoitamatta jättämisestä. Sen takia mietin, että pitäisi myydä ettei ne puut mätäne pystyyn. Joku toinen voisi hoitaa paremmin. Ja ihan on metsää metsää eikä joutomaata.
Vierailija kirjoitti:
Niin pieni summa, että tuollainen vähintään on syytä olla tilillä jemmassa ilman perintöäkin. Onhan sinulla? En tekisi numeroa ko. Summasta ja kyselisi lahjoitusvinkkken perään.
Ei aloittaja kertonut omien rahojensa määrää. Tuohan on vain sen verottoman lahjan määrä.
Ja aloittajalle vinkkinä, tuon saa tosiaan antaa puhtaana käteen, mutta lisäksi, jos omaisuutta on runsaasti, kannattaa miettiä elatuslahjoja, eli niitä saa antaa verottomasti niin paljon kuin haluaa.
Eli voit maksaa lastesi lomamatkat, huonekalut, vuokrat, kodinkoneet jne jos haluat, verottomasti, kunhan et anna sitä rahaa lapsillesi, vaan maksat laskut itse suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään, nyt matkustelen itse.Mä oon niin kyllästynyt matkailuun, että mieluummin sijoitan. Lapsen ja omiin sijoituksiin. Paljon mielekkäämpää. Jos lähden ulkomaille, niin mieluummin tekisin siellä töitä.
En tee töitä enää, olen kyllästynyt siihen.
Samoin sijoittamiseen, pidän välivuoden ja laiskottelen.
Sinä joka sait 200 hehtaaria metsää. Paljonko verottaja otti siitä veroja?
Tolla määrällä metsää voi saada jo kymmeniä tuhansia pääomatuloja vuodessa. Riippuu ilmeisesti paljon siitä missä metsä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Hävettää, kun en viitsi tehdä yhtikästä mitään, mutta ehkä joku toinen voisi.
Kuuto.fi:iin tarttee pankkitunnukset eikä mulla ole sellaisia. Koitetaan metsägrouppia.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on summa, jonka voi antaa verottomana. Mitä mahdat tarkoittaa, tuskinpa ap on pankkitiliänsä tyhjäämässä. Ylimääräiset vaan päältä pois.
Vierailija kirjoitti:
Tolla määrällä metsää voi saada jo kymmeniä tuhansia pääomatuloja vuodessa. Riippuu ilmeisesti paljon siitä missä metsä on.
Verottaja ei tottanut juurikaan mitään veroja kun perinnön sain. Metsän todellista arviota ei laskettu ainakaan silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tolla määrällä metsää voi saada jo kymmeniä tuhansia pääomatuloja vuodessa. Riippuu ilmeisesti paljon siitä missä metsä on.Verottaja ei tottanut juurikaan mitään veroja kun perinnön sain. Metsän todellista arviota ei laskettu ainakaan silloin.
Taisi mennä jollain maanarvolla eikä puuston mukaan, jos oikein muistan.
En kuitenkaan maksanut paljon veroja.
Tottakai