Oletteko olleet pakkohoidossa?
Kommentit (12)
Olen ja en ole kiitollinen, hirveä kokemus. Ei enää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Tai siis ymmärrän että kokemus oli paska, mutta eikö jälkikäteen katsottuna se ollut ainoa vaihtoehto?
Miten asiasi olisivat jos et olisi saanut aikoinaan hoitoa?
Vierailija kirjoitti:
Et pääse sitä päättämään itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä se
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Tai siis ymmärrän että kokemus oli paska, mutta eikö jälkikäteen katsottuna se ollut ainoa vaihtoehto?
Miten asiasi olisivat jos et olisi saanut aikoinaan hoitoa?
No koin hlvetin ahdistavaksi olla viikon suljetulla osastolla josta en yksinkertaisesti saanut poistua. Se, että sairauteni paljastui pomolleni ja perheelleni. En tiedä miten asiat olisivat nyt enkä tule koskaan tietämäänkään sillä en voi muuttaa tuota tapahtumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Enkös nimenomaan MINÄ sen päätä? Minä sen päätän tulenko vetämään lääke/alkoholiöverit ja joutumalla taas suljetulle. Tiedän nyt mitä siitä seuraa enkä tee sitä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Enkös nimenomaan MINÄ sen päätä? Minä sen päätän tulenko vetämään lääke/alkoholiöverit ja joutumalla taas suljetulle. Tiedän nyt mitä siitä seuraa enkä tee sitä enää.
Suljetulle joudutaan kun päässä alkaa vippaamaan tarpeeksi. Siihen ei taas juuri voi itse vaikuttaa, sairastuuko.
Ne on siellä kuin pikkulapsia, uhmaamassa vailla käsitystä omasta parhaastaan.
Voiko jenkeissä joutua pakkohoitoon vai onko se jokaisen oma asia siellä ollakko psykoosissa vai ei?
Kannattaisi ensin perehtyä asiaan minkälainen "hoito" suomessa on pakkohoidossa ja sitten miettiä kanattaako kysyä onko ihmiset kiitollisia siitä saamasta hoidosta. Ihmiset jotka ei ole ollut pakkohoidossa tuntuu olevan vailla mitään käsitystä minkälaista se on. Pakkohoidosta on määrätty laki jota terveydenhoitoalan on noudatettava mutta välttämättä näin ei ole. Sinulta viedään kaikki ihmisyys ja olet muiden arvoilla, sinulla ei ole mitään valtaa sanoa että paljonko suhun tungetaan lääkettä ja kuinka paljon sua eristetään. Muistuttaisin näitä jotka naureskelee he he, et voi itse päättää että joudutko sinne niin kukaan meistä ei ole turvassa psykoosilta, vintti voi pimetä keneltä tahansa, siinä vaiheessa varmasti vaan toivoo että on hyvissä käsissä koska sinulta on viety itsemääräysoikeus!
monet mun tuttavat ovat olleet. Tässä osaa suomea jossa minä asun käytetään muita sairaanhoitopiirejä enemmän sidontahoitoa. Kyseenalainen hoito.
Onkohan hoitajien mielivalta suljetulla osastolla yleistä?
Miettinyt tätä paljon kun olin suljetulla harjoittelussa..