Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hahmotushäiriöinen voi tehdä työkseen?

Vierailija
01.03.2019 |

Jos mikään käytännön tekeminen ei suju, mutta myöskään ajattelu ei toimi oikealla tavalla ja muistin ja puheen ymmärtämisen ja tuottamisen kanssa on ongelmia?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hidas ja kömpelö kaikessa käytännön hommassa. Huono suuntavaisto ja olen todella huono nopeissa joukkue peleissä kuten esim jalkapallo, jääkiekko jne. En vain kykene seuraamaan peliä riitttävän nopeasti. Nyt oon pohtinut voisiko mullakin olla hahmotushäiriö. Teoreettisissa asioissa olen todella hyvä ja kielellisesti lahjakas, siksi ihmettelen miksi täällä automaattisesti tarjotaan rutiininomaisia töitä tai erittäin suurta käytännöllisyyttä vaativaa lähihoitajan ammattia. Itse opiskelin sairaanhoitajaksi ja oli kyllä paha virhe. En tykkää enkä osaa näin käytännöllistä työtä.

Vierailija
42/59 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut päiväkodissa kesätöissä, se sujui oikein kivasti. Lapset viihtyvät seurassani ja henkilökunta ilahtui, kun jollakin oli aikaa hoitaa ja huolehtia myös yksinäisistä lapsista.

Luin lapsille omatoimisesti kirjoja ja sitä arvostettiin erityisen paljon. Pidän lapsista kovasti, mutta en osannut auttaa ollenkaan esimerkiksi askartelussa heitä ja lasten tuotokset olivat paljon hienompia kuin minun tekemäni. :D Poliittinen ura vaatii hahmotuskykyä, en osaa tehdä solmuja tai pystyttää telttaa enkä taittaa sitä kokoon, joten kampanjointi jäisi varsin vähälle. :-(

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti pyydä päästä ammatinvalintapsykologille!

Vierailija
44/59 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä pyytää päästä. Mitäköhän kautta tuollaiseen voisi päästä?

Ap

45/59 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kielellisesti erityisen lahjakas ja sinulla on intoa luovaan työhön, kirjailija tai näytelmäkäsikirjoittaja voisivat tulla kyseeseen.

Jos sinulla ei ole sosiaalisten tilanteiden pelkoa tai esiintymisjännitystä, niin ehkä kielten opettaja?

Kääntäjän työkin voisi olla hyvä vaihtoehto, mutta tulkin ei, koska siinä pitää olla hyvä kuullun ymmärtäminen, joka sinulla muistaakseni ole heikohko.

Vierailija
46/59 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy vihreäksi poliitikoksi.

Vierailija
47/59 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimistossa on ammatinvalintapsykologeja. Mutta jos olet koulussa niin kysy opolta tai kuraattorilta tai siltä taholta joka teki sulle hahmotushäiriö testit.

Vierailija
48/59 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän sanoin etten osaa pystyttää telttaa, taittaa sitä kokoon tai laittaa mainoksia esille.

Politiikka on raadollista peliä muutenkin ja sellaiseen väsyy nopeasti. Saa myös ikävää palautetta jos ei osaa numeroita.

Onko käsikirjoittajille töitä? Haluaisin opiskella jotain työllistävää alaa.

Ap

Vierailija
49/59 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hidas ja kömpelö kaikessa käytännön hommassa. Huono suuntavaisto ja olen todella huono nopeissa joukkue peleissä kuten esim jalkapallo, jääkiekko jne. En vain kykene seuraamaan peliä riitttävän nopeasti. Nyt oon pohtinut voisiko mullakin olla hahmotushäiriö. Teoreettisissa asioissa olen todella hyvä ja kielellisesti lahjakas, siksi ihmettelen miksi täällä automaattisesti tarjotaan rutiininomaisia töitä tai erittäin suurta käytännöllisyyttä vaativaa lähihoitajan ammattia. Itse opiskelin sairaanhoitajaksi ja oli kyllä paha virhe. En tykkää enkä osaa näin käytännöllistä työtä.

Tämä. Lähihoitajan työssä tarvitsee hyvää käytännön hahmottamista ja kehonhallintaa, eli en ihan ensimmäisenä kyllä itsekään olisi suosittelemassa.

Vierailija
50/59 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tuo oli vitsi? Hahmotushäiriöisistä suurin osa ei osaa edes kääntää lakanoita, tuotantotyössä hahmottamiskykyä vasta tarvitaankin ja harva noista osaa tehdä ruokaakaan. Asiakaspalvelutyö voisi sopia (kaupan kassa) jos osaa antaa vaihtorahaa takaisin.

No kaupan kassa ei ainakaan, siinä pitää havainnoida koko ajan ja reagoida tosi nopeasti monenlaisiin tilanteisiin. 

Vierailija
51/59 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jää paljon vaihtoehtoja.

Vierailija
52/59 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä, lähihoitaja, kotiapulainen

Vierailija
53/59 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinun yksin tarvitse niitä telttoja ja mainoksia laittaa, jos saat hyvät tukijoukot taustalle. Minä ainakin äänestäisin ihan jo säälistä.

Vierailija
54/59 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntäjille on töitä ja kirjastoalalla myös. Se on kai tietojenkäsittelytiedettä tai viestintätiedettä.

Vierailija
55/59 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
56/59 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija