Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpurkauma silmässä ja työhaastattelut ensi viikolla

Vierailija
01.03.2019 |

Ensimmäinen päivä määräaikaisen työsuhteen jälkeen. Aamulla, kun katsoin peiliin, toisen silmän sisänurkka, siis valkuaisosa oli aivan verenpunainen. Ei mitään vaivaa tai kipua tai syytä tuohon. Säikähdin ja googlasin ja päädyin toteamaan vaarattomaksi. Paranee itsestään parissa viikossa.

Ensi viikolla olen kuitenkin menossa ainakin kahteen työhaastatteluun. Punainen silmäkulma näyttää kamalalta. Ottaisitteko itse haastattelussa puheeksi, siis kevyesti heittäen, että tuo on vaaraton ja paraneva? Ajattelin, että haastattelija ei ehkä kehtaa ottaa puheeksi, miettii vain, että onpa epämääräinen punasilmä, ja jättää valitsematta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nuo on parantuneet nopeasti, muutamassa päivässä. Toivottavasti se katoaa ennen haastatteluita.

Vierailija
2/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ehtii parantua siihen mennessä. Minulla tulee noita parin kuukauden välein ja onhan silmä silloin melko villin näköinen. Jos koko valkuainen on verenpunainen olen sanonut, että silmästä räpsähti verisuoni, joten toinen ei mieti, mikä sitä vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallanvaara kirjoitti:

Minulla nuo on parantuneet nopeasti, muutamassa päivässä. Toivottavasti se katoaa ennen haastatteluita.

Kiitos, toivottavasti katoaa pian. Itse tuota paranemista ei voine edistää?

Vierailija
4/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

apt jotain valk silmätippoja, mutta minulla eivät auttaneet.

Kysy apteekista,!

Vierailija
5/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla parantui 2-3 viikossa,oli kiusallista julkisilla paikoilla.

Vierailija
6/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ehtii parantua siihen mennessä. Minulla tulee noita parin kuukauden välein ja onhan silmä silloin melko villin näköinen. Jos koko valkuainen on verenpunainen olen sanonut, että silmästä räpsähti verisuoni, joten toinen ei mieti, mikä sitä vaivaa.

Eikö pitäisi tutkia mistä verenpurkaumat tulee kun silmistä kyse?

Vierailija
7/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö pitäisi tutkia mistä verenpurkaumat tulee kun silmistä kyse?

Ne on ihan vaarattomia ja minulla lienee sukuvika, kun isällä on sama vaiva. En usko, että edes lähdetään tutkimaan.

Vierailija
8/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole melko yleinen ja harmiton ilmiö. Uskoisin, että iso osa ihmisistä tietää sen (ei tosin välttämättä kaikki) eivätkä erityisesti kiinnitä huomiota koko asiaan tai ainakaan ajattele siitä mitään huonoa.

Vierailija
9/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista Visine silmätipat. Supistavat verisuonia ja silmät näyttävät valkoisemmilta.

Kysy toki farmaseutilta saako noita tuohon tilanteeseen käyttää.

Vierailija
10/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että väsymys edesauttaa purkaumia. Eli nuku tarpeeksi ja miksei kokeilla myös perus kosteuttavia silmätippoja.

Vierailija
11/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo ole melko yleinen ja harmiton ilmiö. Uskoisin, että iso osa ihmisistä tietää sen (ei tosin välttämättä kaikki) eivätkä erityisesti kiinnitä huomiota koko asiaan tai ainakaan ajattele siitä mitään huonoa.

On minulla joskus ennen ollut sellainen normaalimman näköinen verenpurkauma, mutta tässä se koko valkuaisen sisänurkka on täysin verenpunainen. Minusta tuo näyttää hirveältä. Mieskin sanoi, että näytän pelottavalta :D

Vierailija
12/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylennä se silmätuehdukseksi ja sano sen olevan se.

Vierailija
13/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylennä se silmätuehdukseksi ja sano sen olevan se.

Eikös silmätulehdus ole tarttuva ja siis pelottavampi?

Tilanteeni on vielä sellainen, että olen alustavasti sopinut jo aloittavani yhdessä paikassa hieman myöhemmin. Tuokin ärsyttää kyllä, jos menen uuteen paikkaan heti pelottavan näköisenä tai vaivaani suureen ääneen esitellen. No, ei tämä toki elämää suurempi kysymys ole. :)

Ap

Vierailija
14/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli. Vaan toisessa silmässä niin ei johdu kovasta juomisesta tms mikä voisi haastattelussa kiinnostaa.

Vierailija
15/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oftan Starine apteekista

Vierailija
16/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälappu ja mene piraattina. Arrr

Vierailija
17/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

starine-silmätippoja useita kertoja päivässä, nopeuttaa verenpurkauksen häviämistä

Vierailija
18/18 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli myös joskus oksennustaudista kun oksensin niin kovalla paineella. On noi aika rajun näköisiä.

Itse varmaan sanoisin suoraan siellä haastattelussa että "en oo normaalisti näin hurjan näköinen mulla on vaan verenpurkauma silmässä" niin ei tarvi haastattelijoidenkaan ihmetellä ja voit itse olla rennommin kun et mieti että mitähän ne ajattelee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi