Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ollaan lähdössä hiihtolomareissulle, ja pitäis ostaa monot

Vierailija
19.02.2013 |

Siis just 11 vuotiaalle tytölle. Kannattaakohan ostaa koko jo tulevaisuuttakin ajatellen... tytön jalka 37, mut mulla 41, et taitaapa vielä kasvaa.... Koska jalan kasvu teidän tyttömuksuilla loppunut, ja paljonko voi vanähtää vuodessa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei hiihdä kuin hiihtolomaviikolla, niin vuokraisin / lainaisin.

Vierailija
2/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monot ostetaan sen hetkisen koon mukaan ja laitetaan sitten kiertoon kun ovat liian pienet!

Kokeilepa itse hiihtää liian suurilla monoilla - ei ole herkkua. Toki jos haluat tappaa lapsesi hiihtoharrastuksen niin osta monoihin ihmeessä kasvuvaraa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja laskettelumonoissa kasvuvara on turvallisuusriski ja kaatumisessa voi tulla pahaa jälkeä.

Vuokratkaa välineet.

Vierailija
4/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockalla urheiluvälineissä 540 5 ale. Sieltä ostin just lapselle uuden monot:-)

Vierailija
5/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 40%

Vierailija
6/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveen kallita vaan ovat, vaik alesta sais. Halvimmillaan lähemmäs 50e ja "hyvät" koot menny. Tyttö on aika huono hiihtäjä ja takapuolellaan miltei kokoaja, et voi jäädä varsin vähäiseksi hiihto muutenkin.Tyttö ei huoli käytettyjä, kun olen meinannut kirpparilta ostaa.

Vierailija
7/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sportti Divarissa paljon käytettyjä, katsokaa sieltä. Tiedät itsekin, että vaihtoehdot on uudet sopivat alesta tai käytetyt tai vuokraat. Tai kysyt joltain kaverilta lainaan. Mutta koon 37 jalalle 40 mono? Sitten en lähtis ollenkaan hiihtämään! Ja laskettelumonoissa ei tosiaan saa olla yhtään kasvuvaraa.

Vierailija
8/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 02:46"]

Hirveen kallita vaan ovat, vaik alesta sais. Halvimmillaan lähemmäs 50e ja "hyvät" koot menny. Tyttö on aika huono hiihtäjä ja takapuolellaan miltei kokoaja, et voi jäädä varsin vähäiseksi hiihto muutenkin.Tyttö ei huoli käytettyjä, kun olen meinannut kirpparilta ostaa.

[/quote]

Siis anteeksi nyt mutta tyttösi on 11v eikä juuri osaa hiihtää?? Oho.. Ja ehdottomasti sopivankokoiset kamppeet pitää olla. Ehdotan että vuokraatte välineet, jos ei tuon reissun jälkeen paljon hiihdellä.

Vierailija
9/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksoin monoista hiukan yli 40 e. Aiomme hiihtää useamman kerran, ja varmaan niille löytyy käyttöä jollekin myöhemmin. Huonoilla välineillä ei hiihdä kukaan mielellään.

Vierailija
10/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu hiihto on kovin kömpelöä ja vastentahtoista. Minä ja isänsä sivakoidaan n.500km talvessa, mutta tyttö kyllästyy heti. Ollaan menossa vuokramökille, ja latuverkosto ihan lähellä, et jotenkin pitäis saada tyttö mukaan. Ja en nyt ihan 40 numeroisia ajatellut, mut 39. Seuraava kerta on kun mahdollisesti ens talvena...

Vierailija
11/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tyttö ei huoli käytettyjä, kun olen meinannut kirpparilta ostaa."

Olisiko aika opettaa lapselle, että kaikkea ei saa uutena. Jos käytettynä löytyisi hyvät niin ostaisin. Siellä on myös niitä parin kertaan käytettyjä monoja myynnissä. Mitään kuluneita ja lassahtaneita en ostaisi.

Vierailija
12/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa vaan kun ostin pari vuotta sitten alkutalvesta lähes 100e monot, ja ovat kerran käyneet noi 15 minuuttia jalassa. Olivat 36 ja nyt tietenkin pienet.

Vierailija
13/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa olisit jo viisastunut, osta nyt käytettynä. Mutta et osta mitään muutamaa numeroa liian isoja, siinä se viimeinenkin hiihto into katoaa!

Vierailija
14/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi et tää yhteiskunta tuntuu olevan tällästä, et tyttö huutaa ja nakkelee kirpputorivaatteetkin pitkin nurkkia, koska "kaveritkin saa aina uudet". Tiedän ettei suostu sitten ainakaan, jos jonkun vanhat monot (vaikka olis kerran käytetty). Sama kävi suksien kanssa aikoinaan ja polkupyörän... Hommattiin käytetyt, mutta ei kelvannut. Isänsä haki kalliit 200 euron sukset, jotka maanneet nekin sit käyttämättä.

Vierailija
15/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mulla itsellä oli lapsena ne ainoat monot, äitini vanhat. Eli ekalla tais olla sukset vielä mallia "vaijeri" tavallisten kenkien taa, mut ainakin jo tokalla oli äidin 39 numeroiset monot, ja ei kyl intoa syönyt, vaikka selväähän oli et isot :O

Vierailija
16/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunta?! Siis millä tavalla se on yhteiskunnan syy ettei tyttös huoli ku uutta? eiköhän se olisi paremminki peiliin katsomisen aika?!

Vierailija
17/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kummatkohan se lapsesi valitsee liian isot, vai vähän käytetyt. Eihän se mitään käytettynä huoli jos tuollalain huusataan, että sitten ostetaan kalliila uutta kun ei käytetty ja hyvä kelpaa.

Ja tuskin kaverinsakaan kaikkea uutena saa.

Vierailija
18/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä ei ainakaan mallia saa uusista välineistä ja vaatteista. Itselläni ja miehelläni on kirpparilta ostetut sukset ja monot + nekin ollut jo 6 talvea käytössä. Samoin vaatteet ostetaan kirpparilta. Muksu vetoaa aina että kaverit nauraa jos ei samanlaista ja uusinta uutta, niin kuin niilläkin. Sitten itkee niin kauan että mies hakee uutta.

Vierailija
19/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi ihmeessä haette uutta, jos jättää sittenkin käyttämättä? Oikeasti ap! Mä vuokrasin monot. Ja jos innostuu ajista (tai kostain muusta) ja vuokratuilla tai käytetyillä on käyttöä, niin sitten voitaisiin harkita uusien ostamista. Oikeasti kaverit ei naura jonkun käytetyille monoille, tyttö varmaan pelkää jotain aivan muuta. Pelkääkö, että ei ole yhtä urheilullinen kuin muut? Mä keskustelisin nyt ihan kunnolla sen tytön kanssa, ei tuo ongelma uusilla monoila ratkea. Eihän ne kaverit ole edes teidän kanssa siellä mökillä! Siellähän vois ihan rauhassa harjoitella sitä hiihtämistä.

Vierailija
20/21 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan teiltä se mallin saa, koska ostatte ne hänelle uutena tai miehesi ostaa.