Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naksuva leukanivel? Kellään muulla "ongelmana"?

Vierailija
28.02.2019 |

Oletko saanut mitään apua siihen? Itselläni pahat purentaviat hoidettu niin lapsena ja myös aikuisena, mutta ei ole kummoista tulosta tullut vuoskausien hoidoista huolimatta. Purenta varmaan jonkun verran pielessä. Kipuja ei ole eikä leuka mene sijoiltaan, mutta vi....a kuulla tuota rutinaa

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla se naksuu. Ei mitenkään erikoista.

Vierailija
2/7 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oli aiemmin ongelmana. Johtui siitä, että purin hampaita yhteen nukkuessa. En siis varsinaisesti bruksannut, vaan jäkitin takahampaita yhteen. Opettelin tavasta pois, naksuminen on loppunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leukanivelen naksuminen on yleinen vaiva, joka voi ilmetä suuta avattaessa tai suljettaessa. Yleisin syy on leukanivelen välilevyn palautuva sijoiltaanmeno (resiprokaali diskusdislokaatio). Jos leukanivelääniin ei liity kipua, ei hoitoa tarvita.

Vierailija
4/7 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on naksunut vasen puoli leuasta jo parikymppisestä asti, eli noin 10 vuotta jo. Hammaslääkärit on sanoneet ettei johdu mistään purentaviasta tms, ja mulla on myös  suht. suorat hampaat. Yöllä narskuttelen joskus hampaita, johon mulla on sellainen purentakisko. Mulla ei ole auttanut mikään tuohon naksuntaan, mutta oon oppinut elämään sen kanssa, että mm. en aukaise suuta liian auki kun syön, mulla naksuu eniten sillon ku joudun kunnolla aukaiseen suun.

Vierailija
5/7 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutisee toiselta puolelta

Vierailija
6/7 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväise hammaslääkärissä, naksumisvaiheessa välilevyn voi vielä jumpata paikoilleen ja kuntoon. Seuraava vaihe saattaa nimittäin olla jumiutuminen, eli et saa suuta kunnolla auki. Siihen on paljon vaikeampi puuttua.

T. Shg

Vierailija
7/7 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leukanivelvaivat ovat hyvin yleisiä. Täältä löytyy lisää tietoa aiheesta: https://rautahammas.fi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän