Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Satuhäät

Vierailija
18.02.2013 |

Sulhanen on sen näköinen että kuppi maistuu...

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se muija oli hieman kovan ja kylmän oloinen. Esim. siinä kun se hänen kaverinsa yritti tehdä sitä koekampausta, niin lohkaisi jotain sellaista, että "Pari tuntia on väkerretty saamatta mitään aikaiseksi. Ei taida tällä menolla jäädä voiton puolelle" eli suomeksi: kaverini on paska kampaaja eikä varmaan onnistu ikinä elättämään itseään siinä työssä. Ja kaveri naureskeli vieressä väkinäisen oloisesti. Samanlaista nälvimistä se oli koko ajan. "Morsiammel kruunattu pää...sydän kylmä kuin jää".

Mut no, tärkeintä on, että itse tykkäävät toisistaan.

Vierailija
2/49 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen miehen veli tokaissut tytölle, että ei se isäs maistais onko tässä liikaa alkoholia.

Ettäettä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana pari! Tuli kyyneleet silmiin kun ajatteli, että rakkaus voitti sittenkin. Aivan ihana pari ja ihanat lapset. Kaikkea hyvää tälle parille, ei mitään pahaa sanottavaa.

Vierailija
4/49 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis voinut maistraatissa vihkasta kun toka kerta jo oli. Ja tyttö puhui rumia..kuumat kullit tms. Ja kauhee maali naamoissa tuon ikäsillä !

Vierailija
5/49 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla itse morsian eksynyt palstailemaan tänne :D Niin monta samanlaista "ihana pari" kommenttia. Äijä näytti kyllä siltä, että juotu ja tapeltu on vuosikaudet. Just sellanen perus linnakundin näköinen huono hampainen denso.

Vierailija
6/49 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kieltämättä naurettavaa tuo, että isä luovuttaa tyttärensä! :D Naimisissa ne on kuitenkin jo ollut eikä mitään nuoriakaan enää.

Vierailija
7/49 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpuheessaan mies ylistikin vaimon kauneutta ja mainitsi omasta rumuudestaan. Eli kyllä oli tiedossa... Ei tarvitse täältä heidän lukea :)

Vierailija
8/49 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 10:34"]

Ja kieltämättä naurettavaa tuo, että isä luovuttaa tyttärensä! :D Naimisissa ne on kuitenkin jo ollut eikä mitään nuoriakaan enää.

[/quote]

Mitä naurettavaa siinä on?

Me oltaisiin miehen kanssa viime kesänä menty naimisiin niin, että kukaan ei saata ketään vaan yhdessä kävellään alttarille. Isänikin puhui aluksi siitä, että kun ei heillä äidinkään kanssa ollut ketään saattamassa vaan yhdessä kävelivät, niin ei kai hänen tarvi saattaa. Sanoin, ettei tarvi.

Sitten, yhtäkkiä, häiden lähetessä, siitä tulikin isälle tärkeä juttu. Kysyi ensin äidiltä, että luuleeko hän minun loukkaantuvan, jos hän kuitenkin haluaisi luovuttaa minut. Äiti sanoi, että kysy siltä itseltään. Ja tottakai isä sai halutessaan luovuttaa! Se oli herkkä hetki ja isäni, joka normaalisti on suupaltti eikä suinkaan mikään arka, oli ihan jännittynyt. :) Sai jopa siskonsa itkemään liikutuksesta.

Mitä ihmeen väärää tuossa morsiamen luovutuksessa nyt oli? Ettehän te voi tietää, kuinka tärkeä tytär on isälleen ja miten isä ehkä halunut olla tilanteessa sitten tuollakin tavalla henkisenä tukena.

Olette te kyllä ihme haaskalintuja. Miksi te haluatte panetella kaikkea? Miksi vain omat mielipiteenneovat oikein?

Vierailija
9/49 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellisen oloisia kommenteja. Rakkaus on kiinni ulkonäöstä? Sitäpaitsi makuja on monia. Minusta mukavan oloinen pari. Ja pitäisikö esittää että meillä ei juoda, eikä juhlita? Onnea heille!

Vierailija
10/49 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä jaksosta jäi sellainen olo, että jotakin oleellista jätettiin kertomatta. Siitä heidän erostaan ja niiden syistä. Valitettavasti minunkin mielestäni mies vaikutti alkoholin runtelemalta. Saattaahan hänellä tietysti olla jokin muukin vaiva, joka vaikuttaa tuohon ulkonäköön ja puhetyyliin.

Kaikkea hyvää koko perheelle ja toivottavasti olette onnellisia yhdessä!

Vierailija
11/49 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 10:45"]

[/quote]

Me oltaisiin miehen kanssa viime kesänä menty naimisiin niin, että kukaan ei saata ketään vaan yhdessä kävellään alttarille. Isänikin puhui aluksi siitä, että kun ei heillä äidinkään kanssa ollut ketään saattamassa vaan yhdessä kävelivät, niin ei kai hänen tarvi saattaa. Sanoin, ettei tarvi.

Sitten, yhtäkkiä, häiden lähetessä, siitä tulikin isälle tärkeä juttu. Kysyi ensin äidiltä, että luuleeko hän minun loukkaantuvan, jos hän kuitenkin haluaisi luovuttaa minut. Äiti sanoi, että kysy siltä itseltään. Ja tottakai isä sai halutessaan luovuttaa! Se oli herkkä hetki ja isäni, joka normaalisti on suupaltti eikä suinkaan mikään arka, oli ihan jännittynyt. :) Sai jopa siskonsa itkemään liikutuksesta.

Mitä ihmeen väärää tuossa morsiamen luovutuksessa nyt oli? Ettehän te voi tietää, kuinka tärkeä tytär on isälleen ja miten isä ehkä halunut olla tilanteessa sitten tuollakin tavalla henkisenä tukena.

Olette te kyllä ihme haaskalintuja. Miksi te haluatte panetella kaikkea? Miksi vain omat mielipiteenneovat oikein?

[/quote]

No ei siinä ole pahaa, mutta se on naurettavaa - varsinkin kun pariskunnalla on jo lapsia ja ollaan menossa naimisiin toista kertaa. Mitä hiton luovuttamista siinä on?

Luovuttaminen esineellistää naista. Ihan kuin kyse olisi jostain kauppatavarasta. Okei, jos isä on löytänyt tyttärelleen miehen, niin sitten luovuttaminen on ok. Minä kyllä löysin ihan itse, eikä isällä ollut mitään tekemistä asian kanssa. Niin teki siskonikin.

Miksei muuten äiti luovuta poikaansa? Silloin sulhasen ryöstö tapahtuisi jo kirkon eteisessä eikä sulhanen pääsisi koskaan alttarille asti :-)

Vierailija
12/49 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestä mies oli komea. kauniit silmät ja hyvä kroppa ja olihan niillä ikäeroa aika paljon, niin ei voi olettaakaan, että olis yhtä siloposkisia. 

Vierailija
13/49 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulhanen oli komea, karismaattinen, morsian kaunis,

Aina joku jolla on itsetunto nollilla tai omat alkon ongelmat haluaa päteä.

Rivien välistä tuntee, et kateus vie kalatkin...

Vierailija
14/49 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsomosta kävin kyseisen jakson katsomassa ja voin vain todeta, että suurin osa täällä kirjoitetusta on täyttä paskaa. Pari oli tosi symppis. Mitä tulee miehen "keiton" ottamiseen jne, niin ihmettelen mistä oikeus kirjoittaa tuollaista sontaa?!!? Mies ei vaikuttanut olevan edes häissään päihtyneenä kuten lähes kaikki muut sulhaset ovat olleet enemmän tai vähemmän maistissa. Mies vaikutti pikemminkin hyvin ujolta ja herkältä kaverilta, hän ei mahda sille mitään jos ei näytä kiiltokuvapojalta. Morsian oli hyvin sympaattinen ja toimelias. Ikäeroa parilla oli 9 v. ja luultavasti sulhasen tupakointi sai hänet näyttämään ikäistään vanhemmalta kun taas morsian oli hyvin tyttömäinen, nämäkin ovat yksilöllisiä asioita nämä vanhenemiskysymykset, ne geenit ja elintavat yhteensä..... Parin tyttäret olivat tosi suloisia. Yhteenvetona sanoisin, että taas on täällä paskaa jauhamassa iso joukko pahansuopaisia ämmiä joiden oma elämä on jotenkin epätyydyttävää, jos menisitte nyt hoitamaan vaan sen oman parisuhteenne ja kakaranne jos teillä sellaisia edes on.

Vierailija
15/49 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

puheessa mies puhui hurjan korostuneesti muijan kauneudesta, lyhyessä ajassa neljästi ylisti tämän kauneutta. muutako mimmissä ei sitten ole?

mua ellotti se niiden tutustumistarina. 26 vuotias pyysi treffeille 17 vuotiaan.

Vierailija
16/49 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta noi oli fiksun ja normaalin olosia ihmisiä, ja ne niitten tytöt oli aivan ihanat! Tuli sellanen olo että kerrankin hyvin kasvatettuja, tasapainosen olosia lapsia :)

Vierailija
17/49 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

"Ettehän voi tietää kuinka tärkeä tytär on isälleen..."  Tälläkö se sitten mitataan? Mun isä on tärkeä mulle ja uskon, että minä hänelle, mutta en siltikään koe, että kenenkään tarvisi minua luovuttaa.... Kukin saa tehdä niinkuin itse haluaa, mutta itse pidän tapaa erikoisena: mitä luovuttamista on tyttäresä, joka on asunut jo monta vuotta miehensä kanssa, on mahdollisesti jo lapsia jne. Siihenkö asti on ollut isänsä omistuksessa? On myös vähän hassua puhua perinteiden kunnioittamisesta, tässäkin tuli esille se, että ko. kirjoittajan vanhempien häissä oli pari kävellyt yhdessä, samoin esim. mun vanhemmat on tehneet niin 70-luvulla - tämä tuntuu olleen silloin vallitsevampi tapa, liekö perinne ollut katkolla silloin? 

Ja tosiaan, kukin tekee niinkuin parhaaksi näkee, minun ajatusmaailmaani tämä ei vain sovi.

Vierailija
18/49 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuhäät 25.2... Onnea vaan parille, mut olipa taas viinan- ja röökinhuuruista menoa, mut eipä toki ensimmäinen kerta tossakaan sarjassa.

Vierailija
19/49 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tälle kaudelle piti karsia noita tupakka/ryyppyhäitä. Tähän asti onnistuikin, mutta nyt oli ällöttävää katsoa kun morsian tupakka suussa kertoili lasten hankkimisesta. Pääasia juhlissa oli. että on tarpeeksi viinaa.. Asuntokin oli jo vaihdettu isompaa, kun alkaa lapsia tulla.. Ihanko niitä noin vain tulee? Ei kaikki edes saa lapsia.

Vierailija
20/49 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 07:28"]

[/quote]

[/quote]

"Ettehän voi tietää kuinka tärkeä tytär on isälleen..."  Tälläkö se sitten mitataan? Mun isä on tärkeä mulle ja uskon, että minä hänelle, mutta en siltikään koe, että kenenkään tarvisi minua luovuttaa.... Kukin saa tehdä niinkuin itse haluaa, mutta itse pidän tapaa erikoisena: mitä luovuttamista on tyttäresä, joka on asunut jo monta vuotta miehensä kanssa, on mahdollisesti jo lapsia jne. Siihenkö asti on ollut isänsä omistuksessa? On myös vähän hassua puhua perinteiden kunnioittamisesta, tässäkin tuli esille se, että ko. kirjoittajan vanhempien häissä oli pari kävellyt yhdessä, samoin esim. mun vanhemmat on tehneet niin 70-luvulla - tämä tuntuu olleen silloin vallitsevampi tapa, liekö perinne ollut katkolla silloin? 

Ja tosiaan, kukin tekee niinkuin parhaaksi näkee, minun ajatusmaailmaani tämä ei vain sovi.

[/quote]

Morsiamen luovutus on yleistynyt vasta 1980-luvun loppupuolella, ei ole varsinaisesti suomalainen tapa ollenkaan, mutta ukin tosiaan tyylillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän