Työkokeiluun hakeutuminen
Auttakaapa naista mäessä. Olen siis työtön, ollut jo pidempään. Tällä hetkellä on tilapäistä työtä kerran viikossa, siitä pieni palkka ja loppu soviteltua peruspäivärahaa.
Haluaisin tehdä jotain muuta kuin maata sohvalla!!
Miten voisin hakeutua työkokeiluun? Voisin mennä läheiseen päiväkotiin pukemaan lapsia ulos. Mutta mitrn asia lähtee etenemään? Otanko ekaks yhteyttä päiväkotiin vai te- toimistoon vai kelaan? Bastatkaa pliis, olen jo 55 v enkä jaksa olla toimetonna yksin kotona.
Kommentit (10)
Menet työkkäriin ensin. Ja ei sitä noin vain johonkin mennä kokeiluun. Asia sovitaan sinun, työkkärin ja päiväkodin kesken. Ja päiväkoteihin pitää olla rikostaustaote. Tilaat netistä sen, ja näytät työnantajalle.
Kyllä ei noin vanha taida työkokeiluun päästä. Nuorimmat etusijalla.
Lasten kans työskentelyyn tarvitsee rikostaustaotteen. Maksullinen, netistä saa tilattua.
Koska et ole ollut työkokeilussa, sinulla on ilmeisesti työkokeiluoikeutta jäljellä. Työkokeilun pitää kuitenkin lukea työllistymissuunnitelmassasi, eli ensimmäiseksi yhteys työkkäriin, jotta tulee se merkintä paperiin. Sen jälkeen alat ottaa yhteyttä päiväkoteihin ja kerrot, että haluaisit tulla tutustumaan päiväkotityöhön työkokeiluna. Työkokeiluun ei ole mitään ikärajoja eikä missään edellytetä, että kokeilijat olisivat nuoria. KUn löydät sopivan työkokeilupaikan, teette "kolmikantasopimuksen", jossa määritellään työkokeilun kesto, päivittäiset ja viikottaiset työkokeiluajat sekä tehtävät. 2 kk on ihan hyvä kesto, siinä ajassa työ ehtii tulla tutuksi. Sopimusta voi myös pidentää, jos tuntuu, että haluaa jatkaa samassa päiväkodissa.
Kyllä se ei pelkkää lasten pukemista sitten ole. Leikit, luet satuja, askartelet, siivoat... Aika paljon teet kaikkea sellaista mihin oikeat työntekijät ei ehdi.
Miksi "up", kun vastaus on jo kerrottu (5.)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ei pelkkää lasten pukemista sitten ole. Leikit, luet satuja, askartelet, siivoat... Aika paljon teet kaikkea sellaista mihin oikeat työntekijät ei ehdi.
Minut laitettiin siivoamaan vessat ja moppaamaan lattiat päivittäin sekä raivaamaan kaikenmaailman komerot ja varastot mitkä oli odottaneet siivousta vuositolkulla. Lasten kanssa sain olla sen verran että autoin pukemisessa ja olin nukkarissa toisen puolikkaan valvojana. Olin nuori ja tyhmä. Tällaiseen ei pidä suostua jos on menossa kokeilemaan lastenhoitotyötä.
ota työkkärin yhteyttä