Työkkärin määräaikaishaastattelut ei todellakaan toteudu 3 kuukauden välein
Olisiko tässä kantelun paikka työministeri Lindströmille?
Kommentit (9)
Noista ehdottomasti kannattaa tehdä muistutuksia ja kanteluita, koska muuten se tilanne ei tule koskaan muuttumaan yhtään mihinkään. On aivan varmasti työkkärin ihmisillä niin paljon hommaa että kaikki työtehtävät ei toimi niinkuin kuuluisi. Se millä niihin voi yrittää vaikuttaa, on se että näistä ilmoitetaan.
Teen osa-aikaduunia ja saan soviteltua päivärahaa. Viimeks varmaan joskus kesällä tais joku soittaa työkkäristä. Sen jälkeen ei oo kuulunu mitään.
Olenko ymmärtänyt oikein että henkilöstövuokrausyritykset tekevät nämä haastattelut? Pukki kaalimaan vartijana eli voivat poimia parhaat työnhakijat omille listoilleen? Onko näin?
Vierailija kirjoitti:
Noista ehdottomasti kannattaa tehdä muistutuksia ja kanteluita, koska muuten se tilanne ei tule koskaan muuttumaan yhtään mihinkään. On aivan varmasti työkkärin ihmisillä niin paljon hommaa että kaikki työtehtävät ei toimi niinkuin kuuluisi. Se millä niihin voi yrittää vaikuttaa, on se että näistä ilmoitetaan.
Miksi ihmeessä? Ei kiinnosta olla kuulusteltavana ja olen tähänkin mennessä hoitanut työllistymiseni ja kursseille hakemiseni ilman työkkärin apuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä? Ei kiinnosta olla kuulusteltavana ja olen tähänkin mennessä hoitanut työllistymiseni ja kursseille hakemiseni ilman työkkärin apuja.
Ihan kiusallaan voisi kannella, jotta hallitus huomaisi typeryytensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että sinä olet onnistunut ilman työkkärin apuja, ei tarkoita sitä että se pätisi kaikkiin muihin työkkärin asiakkaisiin. Työkkäri nyt on muutenkin ihan riittävän pulassa sen takia että palvelut eivät ole asiakaslähtöisiä ja sitä hommaa on heillä yksinkertaisesti liikaa joten nää säädetyt aikajanat ja muut ei päde ollenkaan ja palvelut ei toimi niinkuin pitäisi. Ne muistutukset ja kantelut sitten menee sinne ylemmälle tasolle käsiteltäväksi ja on sekä työkkärin että työkkärin asiakkaiden etu että nämä asiat tulee ilmi, mitä useammin ja useammalta taholta niin sitä parempi. Silloin niihin ehkä tartutaankin. Jos kaikki on hiljaa ja yksin kotona kihisee kiukusta kun palvelu ei pelaa niin silloin meininki ainakin tulee pysymään samanlaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että sinä olet onnistunut ilman työkkärin apuja, ei tarkoita sitä että se pätisi kaikkiin muihin työkkärin asiakkaisiin. Työkkäri nyt on muutenkin ihan riittävän pulassa sen takia että palvelut eivät ole asiakaslähtöisiä ja sitä hommaa on heillä yksinkertaisesti liikaa joten nää säädetyt aikajanat ja muut ei päde ollenkaan ja palvelut ei toimi niinkuin pitäisi. Ne muistutukset ja kantelut sitten menee sinne ylemmälle tasolle käsiteltäväksi ja on sekä työkkärin että työkkärin asiakkaiden etu että nämä asiat tulee ilmi, mitä useammin ja useammalta taholta niin sitä parempi. Silloin niihin ehkä tartutaankin. Jos kaikki on hiljaa ja yksin kotona kihisee kiukusta kun palvelu ei pelaa niin silloin meininki ainakin tulee pysymään samanlaisena.
Minusta määräaikaissoitteluihin on turha tuhlata vähäisiä resursseja, koska niistä ei ole mitään hyötyä. Vartin small talkista tuskin on hyötyä edes kaikkein syrjäytyneimmille. Itse ole joutunut taistelemaan työkkärin kanssa mm. työttömyyskorvauksilla opiskelusta ja palkkatukityöpaikassa aloittamisesta, joihin molempiin on tullut aloite itseltäni. Omasta aktiivisuudesta on kiinni se työllistyykö vai ei, työkkäri on pelkkä haitta siinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta määräaikaissoitteluihin on turha tuhlata vähäisiä resursseja, koska niistä ei ole mitään hyötyä. Vartin small talkista tuskin on hyötyä edes kaikkein syrjäytyneimmille. Itse ole joutunut taistelemaan työkkärin kanssa mm. työttömyyskorvauksilla opiskelusta ja palkkatukityöpaikassa aloittamisesta, joihin molempiin on tullut aloite itseltäni. Omasta aktiivisuudesta on kiinni se työllistyykö vai ei, työkkäri on pelkkä haitta siinäkin.
No se on ihan toinen ongelma sitten se että koetaan että ne keskustelut ei hyödytä ketään, ja se vika on puhtaasti siinä että kaikki työttömät on niputettu samaan nippuun ja niiden kanssa käydään ne samat pakolliset asiat läpi. Vaatisi valitettavasti enemmän resursseja se että voitaisiin yksilöidä niitä keskusteluja sen asiakkaan tarpeiden mukaisiksi, silloin niistä palveluista voitaisiin jopa hyötyäkin. Resurssipula taas sitten ei niiden te-toimiston virkailijoiden syytä ole. Ja tottakai työllistyminen riippuu pitkälti omasta aktiivisuudesta, mutta jotkut tarvii tukea siinä. Se on iso ongelma että työkkäri koetaan pelkkänä haittana, kun sen pitäisi tukea ja jeesata näissä asioissa. Sen takia pidän tärkeänä sitä että epäkohdat tuodaan ilmi ylemmälle taholle, jotta joskus ehkä toivottavasti saadaan muutos näihin ja voitaisiin palveluiden toimivuutta parantaa.
Työkkärin kanssa toimiminen on tosi uuvuttavaa ja raskasta muutenkin, enkä itsekään koe että ne olisi mitenkään edistänyt mua työllistymisen kanssa, vaan se oli kiinni mun omasta aktiivisuudesta. Mutta jotkut silti tarvii enemmän tukea kuin mitä itse tarvitsin, ja silloin ne palvelut pitäisi olla sellaisia mistä todella olisi hyötyä sitä tukea tarvitseville. Siinä ei paljon jotkut pilipaliaktiivimallikurssit auta kun tarvitaan jeesiä työllistymisen kanssa.
Olin työtön 2v4kk eikä mua haastateltu kertaakaan. Ai niin, yhden kerran joku soitti. Kolme kertaa käväisin jossain inoftilaisuudessa. Harmittaa, kun olisin jutellut mielelläni jonkun kanssa :)