Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

han älytön juttu. Talkkari alkoi valittamaan siitä että laitan koirankakkapussit piharoskikseen enkä vie suoraa roskakatokseen

Vierailija
28.02.2019 |

Saarnasi kuinka mun tulee hoitaa mun koiran kakat itse ja viedä roskakatokseen, eikä siihen piharoskikseen (joka on siis myös sekajäteastia). "Koska ne alkaa pian haista ja lapsetkin leikkii täällä". En todellakaan aio viedä niitä pusseja taloyhtiön pihan ihan toiseen päähän joka lenkin jälkeen vain siksi että häntä inhottaa hoitaa työnsä niiden roskisten kanssa. Luulisi olevan iloinen että joku edes kerää koiransa paskat, ilmeisesti lähiseudun muut omistajat eivät niin tee kun vieressä olevat julkisen tiet ja niiden varret tursuaa paskaa niin että saa pestä oman koiran tassut joka kerta kun tullaan ulkoa sisälle. Tuohtuneena uikutti että "miksi luulet että MINUN pitäisi korjata sun koiran paskat", vastasin että taitaa kuulua sun hommiin näiden roska-astioiden tyhjennys. Ai että raivostuttaa. Koiravihaajako vai muuten vaan elämäänsä kyllästynyt tyyppi? Saattaisi alkaa arvostamaan enemmän sitä kakkapussien ilmestymistä sinne piharoskikseen, jos astuisi vähän useammin niihin katujen varrella oleviin kakkakasoihin. Mikään ei kelpaa. Yrittää toimia reilusti (korjata koiran jätteet) siitäkin huolimatta että moni ei niin tee ja valitusta vaan kuuluu perässä. Sekajäte mikä sekajäte, ne roska-astiat on siinä pihalla kuitenkin juuri sitä varten ettei kaikkia roskia tarvitse jokaisen kiikuttaa roskakatokseen.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siis enää kelpaa, että korjaa koiran jätökset asiallisesti roskikseen. Ei vissiin voi kaikkia miellyttää mitenkään. Unohda koko juttu. Ei ne muutkaan vain hygieenisiä hajuttomia roskia siihen piharoskikseen laita talkkarin mieliksi, ja asiallisesti suljettu kakkapussi ei haise.

Jos linnut pääsevät piharoskikseen se on väärän mallinen ja ne linnut nokkivat sielä ulos kaiken muunkin, räkäiset nenäliinat ym; silloin roskis vaihtoon. Meillä on läpällinen ja sisällä on muovipussi, eipä ole ikinä haissut tai linnut onnistuneet sieltä mitään tonkimaan, eikä tuon tyhjennys nyt sen kummempia inhoreaktioita näytä tyhjentäjässä aiheuttavan.

Muovinen pussi haisee kyllä läpi. Kokeile vaikka ottaa kotiisi.

Vierailija
22/46 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi jeesus. Etkö voi valita lenkiltä palaamisreittiäsi siten että palaat roskakatoksen kautta ja voit jättää kakkapusiin suoraan oikeaan roskikseen??!? Piharoskikset ovat huonoja, kun linnut voivat käydä repimässä pussit rikki jne.

Ei kyse ole pelkästään siitä että voinko vai enkö voi, vaan siitä että ei ole kohtuullista vaatia sellaista, varsinkaan tollaisella asenteella. Pyytää saa kauniisti, enkä siitä olisi pahastunut, vaikka en olisikaan silti vaivautunut. Roskakatos toimii avaimella eikä mulla monesti lenkillä ole edes avainta mukana jos mies kotona avaamassa oven. Kyse on siitä että ei ole syytä mun vaivautua jokapäiväisessä elämässäni kahta kertaa päivässä tekemään jokin asia itselleni hankalammin vain siksi, että jonkun työpäivän yksi työtehtävä olis kerran parissa viikossa vähän miellyttävämpi. Meillä ei ole ollut ongelmana että kakkapussit lentelis roskiksesta lintujen nokkimana pois, eli siitä ei ole kyse. Kyse on kuulema hajusta, jonka arvelee pakkasten laantuessa kakasta tulevan. Kakalle varmasti pihalla haiseekin, mutta päähajunlähde ei kyllä liene mun siististi tiukalla umpisolmulla olevat kakkapussit, vaan viereisellä kävelytiellä maassa makaavat ja pitkin poikin levinneet lantakasat. Sieltä jos jostain tulee hajua kun lumet alkaa sulaa.

ap

Viet siis pikku roskikseen 2 pussia kakkaa päivässä. Eihän sinne mitään muuta mahdu, jos se tyhjennetään kertomasi mukaan 2 viikon välein.

Huoltomies joutuu ehkä jopa tihentömään tyhjennysvälejä, jotta sinne mahtuu muutakin. Vain sun kakkojesi takia. Eli huoltomies ehkä alkaa laskuttaa taloyhtiötä enemmän. Eli tuo aiheuttaa kuluja.

Niitä piharoskiksia on siinä pihatien varrella ihan meidän asunnon vieressä 3 kpl lyhyiden välimatkojen päässä toisistaan.  Roskakatos toisella puolella taloyhtiön pihaa, kokonaan vastakkaisessa suunnassa missä meidän kotiovi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien kissan kakkahiekat roskikseen, samoin oman roskapussini. Tietenkin voisin vain sujauttaa ne siihen ulko-oven viereiseen roskikseen haisemaan kaikkien kiusaksi ja odottaa, että joku muu vie minun roskani minun puolestani sinne, minne normaali ihminen ne vie.

Ap voit olla ihan varma, että se piharoskis katoaa siitä, jos jatkat tuota käytöstä. Ei kukaan muu kuin ehkä sinä halua haistella pihalla koiranpaskaa. Ei talkkarilla ole asenneongelmaa vaan sinulla. 

Vierailija
24/46 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just wt muidu vuokrakämpässään paskaisen rakkinsa kanssa.

Vierailija
25/46 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja se älytön juttuhan tässä on se, että AP on se älytön, kun ei ymmärrä talkkarin pointtia siitä, että kakka ei kuulu piharoskikseen. Ja tiesithän AP sen, että hajun lisäksi koiran jätöksistä on myös terveyshaittoja!

Vierailija
26/46 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkänen trolli:D

Vierailija
27/46 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää kyllä aloittajan koira. Saa joka kerta pestä tassut ulkoa tullessa kun koira talloo kakkoja lenkillä. Eikö sillä ole hajuaistia? Mun koirat saattaa kyllä haistella niitä jätöksiä mutta ei todellakaan kävele päältä. Varsinkaan joka kerta. 😅

Kyllä se niistä osan väisteleekin. On vaan koirankin mahdotonta väistää kaikkia kun sitä p*skaa on liioittelematta kaikkialla. Koko tienvarsi täynnä , metrin välein paskaläjiä ja -kasoja. Suututtaa kyllä että ilmeisen moni ei kakkojaan kerää lainkaan vaikka kaupungissa asutaan.  Pakkasilla vielä jotenkin selvis kun kakkakasat olivat selviä jäätyneitä pökäleitä. Nyt kun on kelit plussalla niin tiellä lainehtii sellaisia ruskeita läiskiä. On siis kakka ja lumi sekoittunut keskenään ja sulanut levinneiksi läjiksi kadulle ja tienvierukseen....

ap

Vierailija
28/46 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi jeesus. Etkö voi valita lenkiltä palaamisreittiäsi siten että palaat roskakatoksen kautta ja voit jättää kakkapusiin suoraan oikeaan roskikseen??!? Piharoskikset ovat huonoja, kun linnut voivat käydä repimässä pussit rikki jne.

Ei kyse ole pelkästään siitä että voinko vai enkö voi, vaan siitä että ei ole kohtuullista vaatia sellaista, varsinkaan tollaisella asenteella. Pyytää saa kauniisti, enkä siitä olisi pahastunut, vaikka en olisikaan silti vaivautunut. Roskakatos toimii avaimella eikä mulla monesti lenkillä ole edes avainta mukana jos mies kotona avaamassa oven. Kyse on siitä että ei ole syytä mun vaivautua jokapäiväisessä elämässäni kahta kertaa päivässä tekemään jokin asia itselleni hankalammin vain siksi, että jonkun työpäivän yksi työtehtävä olis kerran parissa viikossa vähän miellyttävämpi. Meillä ei ole ollut ongelmana että kakkapussit lentelis roskiksesta lintujen nokkimana pois, eli siitä ei ole kyse. Kyse on kuulema hajusta, jonka arvelee pakkasten laantuessa kakasta tulevan. Kakalle varmasti pihalla haiseekin, mutta päähajunlähde ei kyllä liene mun siististi tiukalla umpisolmulla olevat kakkapussit, vaan viereisellä kävelytiellä maassa makaavat ja pitkin poikin levinneet lantakasat. Sieltä jos jostain tulee hajua kun lumet alkaa sulaa.

ap

Viet siis pikku roskikseen 2 pussia kakkaa päivässä. Eihän sinne mitään muuta mahdu, jos se tyhjennetään kertomasi mukaan 2 viikon välein.

Huoltomies joutuu ehkä jopa tihentömään tyhjennysvälejä, jotta sinne mahtuu muutakin. Vain sun kakkojesi takia. Eli huoltomies ehkä alkaa laskuttaa taloyhtiötä enemmän. Eli tuo aiheuttaa kuluja.

Niitä piharoskiksia on siinä pihatien varrella ihan meidän asunnon vieressä 3 kpl lyhyiden välimatkojen päässä toisistaan.  Roskakatos toisella puolella taloyhtiön pihaa, kokonaan vastakkaisessa suunnassa missä meidän kotiovi.

ap

Kuinka valtavan iso piha teidän taloyhtiössä on, kun et jaksa koiranpskatuslenkin jälkeen käydä pihan toisella puolella viemässä koiran jätöksiä asiaan kuuluvaan paikkaan?

Vierailija
29/46 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeessä Ap asuu, talkkareita ole ollut vuosiin.

Vierailija
30/46 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja se älytön juttuhan tässä on se, että AP on se älytön, kun ei ymmärrä talkkarin pointtia siitä, että kakka ei kuulu piharoskikseen. Ja tiesithän AP sen, että hajun lisäksi koiran jätöksistä on myös terveyshaittoja!

Tiedän kyllä ja sen vuoksi hoidan sen hygienisesti roskikseen enkä jätä kadunvarteen. Roskiksessa siitä ei ole terveyshaittoja jos kakkapussit ovat asianmukaisesti kunnolla solmussa kuten roskapussit yleensäkin. 

ap

Vierailija
31/46 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vien kissan kakkahiekat roskikseen, samoin oman roskapussini. Tietenkin voisin vain sujauttaa ne siihen ulko-oven viereiseen roskikseen haisemaan kaikkien kiusaksi ja odottaa, että joku muu vie minun roskani minun puolestani sinne, minne normaali ihminen ne vie.

Ap voit olla ihan varma, että se piharoskis katoaa siitä, jos jatkat tuota käytöstä. Ei kukaan muu kuin ehkä sinä halua haistella pihalla koiranpaskaa. Ei talkkarilla ole asenneongelmaa vaan sinulla. 

Nuohan on eri asioita. Kyllä mäkin kotitaloudessa syntyneet jätteet kiikutan roskakatokseen ihan normaalisti. Ne piharoskikset on siellä sitä pihalla syntyvää sekäjätettä varten. Eihän piharoskiksilla olisi mitään tarkoitusta jos niihin ei kuuluisi laittaa roskia perustelulla "ne voi viedä myös roskakatokseen tai kotiin".  Eiköhän kaikki muutkin roskat voi viedä myös roskakatokseen suoraa tai kotiin, mitä siis teemme edes ylipäätään niillä piharoskiksilla jos niiden tarkoitus ei ole helpottaa roskien viemistä siten ettei tarvitse ylimääräisiä kikkailla niiden roskien kanssa kun voi laittaa ne siihen pihakadun piharoskikseen?

ap

Vierailija
32/46 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa olevan just sellanen iso ja kovaääninen aina oikeassa oleva emäntä. Minulla on oikeus.

Vierailija
33/46 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla riittää siis täällä aikaa valittaa asiasta mutta ei kuitenkaan viedä roskia roskiin. Miksi taloyhtiössä asuessa on niin vaikea ajatella myös muita. Jos toimintasi aiheuttaa hajuhaittoja, koska pientä piharoskista  ei tyhjennetä niin usein niin miksi on mahdotonta kiikuttaa sitä kannelliseen roskikseen.  Ehkä ensi kerralla muistat sitten heittää kakkapussin talkkarin naamaan, koska olethan kova muija, jolle talkkarit ei ryppyile. 

Vierailija
34/46 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeessä Ap asuu, talkkareita ole ollut vuosiin.

Kyllä talkkarit ovat tehneet paluun, mutta eivät ole enää taloyhtiön leivissä vaan huoltoyhtiön. 

Vierailija
35/46 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sun asenteessa kuitenkin hieman korjattavaa. Aloituksesta sai lähinnä sen kuvan, että olet maailman suurin hyväntekijä, kun vaivaudut viemään kakkapussin roskikseen, toisin kuin muut.  Se ei ole mikään uhraus tai asia, josta pitäisi kiitellä, vaan täysin normaali asia, jos omistaa koiran.  Se ettei muut korjaa jätöksiään on valitettava homma mutta ei kuitenkaan liity asiaan. 

Vierailija
36/46 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla riittää siis täällä aikaa valittaa asiasta mutta ei kuitenkaan viedä roskia roskiin. Miksi taloyhtiössä asuessa on niin vaikea ajatella myös muita. Jos toimintasi aiheuttaa hajuhaittoja, koska pientä piharoskista  ei tyhjennetä niin usein niin miksi on mahdotonta kiikuttaa sitä kannelliseen roskikseen.  Ehkä ensi kerralla muistat sitten heittää kakkapussin talkkarin naamaan, koska olethan kova muija, jolle talkkarit ei ryppyile. 

Olen täällä 2 vuotta kohta asunut ja ei ole omaan nenään paska pihalla haissut edes kesän helteillä. Varmaan talkkarin nenään haisee kun niitä tyhjentää ja joutuu olemaan roska-astian ihan vieressä ja avaamaan sen roska-astian tyhjennysluukun. Talkkari on ison palveluyrityksen firman palkallinen jonka yhdeksi kohteeksi kuuluu meidän taloyhtiö. Selväähän se on ettei häntä voisi vähempää kiinnostaa paljonko siellä haisee silloin kun hän ei joudu niitä roska-astian kakkoja haistelemaan. Ei se häntä kiinnostaisi mitä jonkun talon piharoskiksessa on, ellei se kuuluisi hänen työtehtäviinsä sitä tyhjentää. Talkkari se tässä on itsekäs ja vaatii jotain prinsessakohtelua. Kenenkään asukkaan en ole kuullut valittavan paskan hajusta pihalla enkä ole itsekään haistanut. Johan se häiritsisi ihan mua itseäkin jos paska lemuaisi niiden kakkapussien takia pitkin talon pihaa. Todennäköisesti tällöin tarjoutuisin tyhjentämään sitä piharoskista omatoimisesti itse. Voisin hyvin vaikka viedä sen piharoskiksen kakkapussit kaikki kerralla roskakatokseen samalla reissulla kun vien omasta kotoa roskapusseja roskakatokseen. Koiralenkiltä palatessa ei huvita kikkailla jokaisella ylimääräisiä niiden pussien takia.

Jos osaisi asianmukaisesti hoitaa niin asiasta voisi neuvotella ja sopia jokaiselle sopivan ratkaisun. Tämä talkkari aloitti heti mut pihalla nähdessään äkäisen "tiedäthän sä ettet sä VOI laittaa koirankkapusseja näihin roskiksiin!". Olisi vaikka ilmaissut asian asiallisesti ja arvostavasti, niin olisin voinut ehdottaa esim. että jospa käyttäisin vaan yhtä niistä piharoskiksista koirankakoille ja tyhjentäisin sitä muutaman päivän valiajoin vaikka itse.

ap

Vierailija
37/46 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko sun asenteessa kuitenkin hieman korjattavaa. Aloituksesta sai lähinnä sen kuvan, että olet maailman suurin hyväntekijä, kun vaivaudut viemään kakkapussin roskikseen, toisin kuin muut.  Se ei ole mikään uhraus tai asia, josta pitäisi kiitellä, vaan täysin normaali asia, jos omistaa koiran.  Se ettei muut korjaa jätöksiään on valitettava homma mutta ei kuitenkaan liity asiaan. 

Tottakai, musta ihan selvä juttu että koirankakat korjataan, johan sen ihan lakikin määrää kaupungissa. Tää liittyy tähän kuitenkin siten että sitä paskaa on piharoskiksesta muutaman metrin päässä olevalla kävely tiellä kasoittain. On siis talkkarilta täysin tekopyhää valittaa mun roskiksessa olevasta kakasta vaikka näköetäisyydellä kulkee kävelytie joka tulvii maassa olevasta koiran paskasta. 

ap

Vierailija
38/46 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sinä olet vain jankkaava typerys! Sitä lajia, jota ”tehdessä” olisi ehdottomasti kannattanut käyttää kondomia. Minkäs teet, vanhempasi samanvertaisia typeryksiä.

Seuraava surkea aloitus!

Vierailija
39/46 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sinä olet vain jankkaava typerys! Sitä lajia, jota ”tehdessä” olisi ehdottomasti kannattanut käyttää kondomia. Minkäs teet, vanhempasi samanvertaisia typeryksiä.

Seuraava surkea aloitus!

Itse talkkariko se siellä purkaa kiukkuaan, kun tulee niin ylitsepursuavan asiatonta tekstiä.

ap

Vierailija
40/46 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piharoskikset houkuttelevat rottia ja koiran kalakin kelpaa. Rotan helppo hajottaa pussi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan