Mies huomautti painosta - oliko syytä loukkaantua?
Haluaisin kuulla mielipiteitänne siitä, loukkaannuinko turhasta. Olen lihonut synnytysten jälkeen 15 kiloa. BMI on 25,5 eli 1,5kg yli normaalipainon ylärajan. En siis ole mikään tosi lihava, mutten myöskään entinen hoikka itseni ja paino on minulle siksi juuri nyt aika sensitiivinen juttu (olen aina ennen ollut laiha) ja mies tietää sen. Mies ei ennen ole huomauttanut painostani ikinä mitään. Eilen astuin vahingossa hänen varpaalleen ja hän silloin huusi ilkeällä äänellä "paljonko sä oikein painat!" Loukkaannuin, minusta tuo oli ihan asiaton kommentti. Olisitteko itse loukkaantuneet, vai olenko vaan turhan herkkänahkainen?
Kommentit (21)
No en kyllä loukkaantuisi tuosta :D En tiedä miten tilanne meni, mutta voin itsekin kuvitella sanovani kipukiukuissani jotain tuollaista miehelle, varpaisiin aina sattuu ihan hitosti kun jotain tippuu/astuu päälle.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö mies sinua edelleen seksuaalisesti mielenkiintoisena?
Luulen. Ainakin hän olisi halunnut eilen illalla panna, mutta mun ei tämän takia tehnyt mieli. ap
Ap, sulla on liian huono itsetunto, jos loukkaannut siitä, kun miehesi huutaa kivusta astuessasi hänen varpailleen. Minäkin huutaisin riippumatta painostasi, koska se tekee kipeää.
Sano sama kommentti, kun harrastatte seksiä ja mies päällä.
On se silloin ilkeää, mikäli mies tietää että paino on sinulle vaikea asia.
Mikäli ei tiedä, niin saattoi omasta mielestään sanoa humoristisesti.
Joka tapauksessa kannattaisi varmaan sanoa miehelle että sinua loukkasi hänen sanoma koska paino on sinullekin vaikea asia. Et tarkoituksella astunut varpaille, mutta ei tuntunut hyvältä miten hän reagoi siihen.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sulla on liian huono itsetunto, jos loukkaannut siitä, kun miehesi huutaa kivusta astuessasi hänen varpailleen. Minäkin huutaisin riippumatta painostasi, koska se tekee kipeää.
No miksi se paino piti sitten mainita siinä, kerran se on aivan siitä riippumatonta että sattuu?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kai,lukee jotain kirjaa samalla kun pannaan.
Olet niin ihana (lihava), ihana (lihava).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi se paino piti sitten mainita siinä, kerran se on aivan siitä riippumatonta että sattuu?
No se nyt on sellainen ajattelematon pikareaktio, ei sen kummempaa.
Sun pitää tottakai nyt kuihduttaa itsesi keijukaiseksi. Kysyt aina välillä miehen mielipidettä, paljonko vielä pitää laihtua vai joko kelpaa. Sitten kun olet mallia riuku ja syvällä syömishäiriössä mies vaihtaa uuteen joka on isompi kuin sinä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se nyt on sellainen ajattelematon pikareaktio, ei sen kummempaa.
Vähän niinkuin kiusaajillakin? Vähän ajattelematon pikareaktio morkata toista, hups.
Vierailija kirjoitti:
Olet niin ihana (lihava), ihana (lihava).
Töissä (kaljalla), töissä (kaljalla).
Onko tämä aivan hypoteettinen ajatusleikki vai mikset puhu miehellesi pahasta mielestäsi. Selvästi lihomisesi vaivaa eniten sua itseäsi ja onhan se ymmärrettävää jos ennen olet ollut energinen ja hoikka ja nyt 15 kiloa isompi. Itselläni ainakin tuollainen painonnousu vaikuttaisi jotenin epäsuorasti mielialaan ja jos haluat niin kannattaa sun asialle tehdä jotain. Ihan itsesi ja oman hyvinvointisi vuoksi, lapsetkin saa hyvän esimerkin terveestä äidistä ja elämänilosi ei ole keneltäkään pois, vähiten itseltäsi. Älä tuijota niitä kiloja mutta pyri tekemään terveyttäsi ja hyvinvointiasi tukevia valintoja, etsi liikunnailo jne. Tsemppiä ja mukavaa alkavaa kevättä!
Minun mieheni haukkui minua Jabba the Hut:iksi.. Yhdessä ollaan edelleen..
Kannattaisiko vähän laihduttaa jos miehesikin on alkanut painosta huomauttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko vähän laihduttaa jos miehesikin on alkanut painosta huomauttelemaan.
Joo, miehet kaljamahoineen huomauttelee.