Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusten ohentuminen 14-vuotiaalla!

Hiushius123
28.02.2019 |

Eli oon siis 14v ja mul on reisii menevät hiukset, joita olen kasvattanut koko elämäni. En ole värjännyt hiuksiani. Hiuksiani ei ole kiharrettu pitkään aikaan(mul on siis suorat hiukset) Mutta mul on siis hirveen ohkaset hiukset nykyään, havahduin asiaan, kun katsoin äitini face kuvii ja siel oli musta paljon vanhoja kuvii esim. sellasii joissa olin joku 7v.
Hiukseni oli kuvissa kauniit, paksut, kiiltävät ja hyvinvoivan näköiset. Mulla on siis aina ollut se, että mulle tulee kesällä vaaleat hiukset ja talvella mun hiukset tummuu, ja nyt ton asian takia mun hiuksissa on vaaleit raitoi:) Nyt oon hiumannu, että mun tyvessä näkyy pää nahka. Tuntuu, että joulunkin aikoihin Hiukseni olivat paljon paremmassa kunnossa. Voisiko johtua siitä, että sain joululahjaksi hellävarasen laadukkaan hiusharjan ja olen käyttänyt sitä nyt oon huomannu, että siihe harjaan jää iha sikana hiuksii(voisiko hiusten ohentuminen johtua hiusharjasta?). Lopetin noin yks tai kaks vuotta sitten hiusten letittämisen yöksi, koska sit mulle ei tullu takkua niskaan, eli voisko hiusten ohentuminen johtua siitä? Mulla oli siis pienestä 9vuotiaaksi otta tukka, voisiko hiusten ohentuminen johtua siitä kun kasvatin sen pois? Hiukseni kuivuvat nopeammin, eivät mene enää takkuun. Sit mun uudemmat hiukset on yhtä ohkasii ku latvat, vaikka ennen latvat on ollu huomattavasti ohkesammat verrattuna muuhun tukkaan. Mul siis tasataa latvat säännöllisesti. Jos tiiät syyn miks mun hiukset ohentuu, tai sul on vinkkei miten saada paksummat hiukset takas nii kerro mulle:)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväisepä kunnollisella kampaajalla ja kysy neuvoa. 

Noin nuorella tulee mieleen myös esim. raudan puutos, kilpirauhasen vajaatoiminta. Muutokset hormonitoiminnassa. Syötkö kunnolla? Laihdutatko? Proteiinin puutos voi olla syynä myös.

Vierailija
2/10 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paksuuntumisvinkkejä. Hiukset voivat ohentua iän myötä . Ei niitä saa millään yhtäpaksuiksi. Kuulostaa huolestuttavalta, että päälakesi paistaa läpi osittain. Onko sulla stressiä tai joku sairaus? Kilpirauhasenongelmat aiheuttavat hiusten ohentumisesta. Syötkö vitamiineja? Saatko Calsiumia? Noista kuvailemista asioista hiustenlähtö tuskin johtuu.

Joskus vaan täytyy hyväksyä muutokset. Kaikelle ei löydy välttämättä mitään selitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä on niin monia, että kävisin ammattilaisella. Hiuksia voi ohentaa huono harja, joka repii, joku vitamiinin puutos, stressi, muutos ruokavaliossa, syöpä, kilpirauhassairaudet, alopecia ja oikeastaan mikä vain. Jos kehossa ei muuten oo kaikki kunnossa hiukset on ensimmäinen asua missä se alkaa näkyä, koska ne on ns. ylimääräistä, joiden kasvattamiseen ei enää riitä energiaa. Itselläni alkoi ohentua hiukset ja se hälytti menemään lääkäriin ja lopulta multa löytyi syöpä.

Vierailija
4/10 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jostain stressistä, kun mulla on ollu paljon riitoja kavereitten kaa. Menin katsomaan isän vanhoja kuvia silläkin oli paljon paksummat hiukset nuorempana, joten saattaa johtua sitten iästäkin. Syön monipuolisesti ja kävin vähän aikaa sitten terveystarkastuksessa ja kaikki oli kunnossa(joten en nyt usko mitää syöpä juttua:)

-ap

Vierailija
5/10 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vegaani

Vierailija
6/10 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vegaani, minun mielestäni luonnon kiertokulku menee niin että ihminen syö kalaa kanaa maitoa ym.

-ap

Vierailija
7/10 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ohentui hiuksen teini-iässä

Vierailija
8/10 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin netistä sellasen testin missä piti ottaa hiuksia sormien väliin ja vetää vähän irtos vaa yksi. Siin luki, että jos irtoo yli 3 nii pitää olla huolissaan, joten ei mulla mitää hätää oo:) Tässä iässä kaikki omaan ulkonäköön liittyvät asiat vaa tahtoo kattoo niin kriittisellä silmällä

-ap

Vierailija
9/10 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

PCO gynelle

10/10 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monia fyysisiä sairauksia ja häiriötiloja yms., jotka voivat aiheuttaa hiustenlähtöä, mutta tunnetaan myös sellainen ilmiö kuin kausittainen hiustenlähtö. Syksyisin tavallista suurempi hiustenlähtö on tutkitusti yleistä.

Sen arvellaan johtuvan siitä, että kuumana kesänä hiukset pysyvät päässä tavallista vahvemmin, jotta päänahka olisi suojatumpi auringolta, ja sitten syksyllä hiuksia lähtee vastaavasti tavallista enemmän. Viime kesähän oli poikkeuksellisen kuuma ja aurinkoinen. Minusta tuo vuodenvaihteen tienoo voisi vielä lukeutua kausittaiseen hiustenlähtöön etenkin, kun tosiaan huomasit että silloin harjaan jäi tavallista enemmän hiuksia. Kausittaisen hiustenlähdön jälkeen uusia hiuksia yleensä kasvaa irronneiden tilalle kuukausien kuluessa.

Toisaalta lapsuuden jälkeen hiukset yleensä vähän muuttuvat laadultaan ja määrältään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi