Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sovittiin miehen kanssa, että menemme naimisiin...

Vierailija
28.02.2019 |

Mies ei siis ole minua kosinut, mutta häistä on sovittu eli silloin olemme kihloissa. Minä haluaisin sen kihlasormuksen ja toki olisin toivonut oikeaa kosintaakin, mutta en viitsi niiden perään kysellä. Vieläköhän mies voisi kosia vaikka häistäkin on jo päätetty. Asia häiritsee minua, mutta en jotenkin pysty ottamaan asiaa esille "miksi sinä et kosi minua" tyylisesti.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kosinut, vaan tarjosin sormusta ja kysyin haluaako mennä kihloihin (OK, periaatteessa kosimista siis). Saan edelleen kuulla vinoilua siitä, että en polvistunut ja kosinut kunnolla. Ollaan oltu naimisissa jo aika monta vuotta. Tämän kokemuksen opetus: jos asia on sinulle tärkeä, voisit vihjaista (=pyytää suoraan kauniisti, ei rähjäten) ukolle että voisiko hän kosia kunnolla.

Vierailija
2/27 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota miehelle, että lähdette sormuskaupoille yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sovittiin avioliitosta aika arkisesti. Kattelin, että netissä oli sormukset alennuksessa ja mies sanoi, että tilataan ne. Romanttisesti myös laillistimme liittomme maistraatissa salaa. Juhlitaan kunnon häät sitten kun on paremmin aikaa ja rahaa. Tämä on hyvä minulle, koen kaikki polvistumiset ja kosimiset jotenkin kovin vaivaannuttavina.

Vierailija
4/27 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olimme vasta tavanneet niin mies kertoi että kosia pitää ja tietenkin polvistuen ja kysymällä tuletko vaimokseni. Tätä nyt sitten olen odottanut, mutta ei ole tapahtunut.

AP

Vierailija
5/27 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas pitkästä suhteesta nyt onkaan kysymys?

Vierailija
6/27 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 vuotta ollaan yhdessä oltu ja ihan aikuisia ihmisiä ollaan.

AP

Vierailija
7/27 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos itse kosisit miestäsi vai onko se vain miesten juttu

Vierailija
8/27 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotat kosintaa vielä? Miksi? Miehesi tuskin sitä tajuaa ellet kerro.

Vierailija
9/27 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen olisi haluamasi oikea kosinta?

Vierailija
10/27 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2,5 vuotta ollaan yhdessä oltu ja ihan aikuisia ihmisiä ollaan.

AP

Viiskymppisiä?

Vierailija
11/27 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mikä naislapsi. 

Vierailija
12/27 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mikä naislapsi. 

Kestipä kauan että joku tuli julistamaan tätä persoonallista mielipidettä :) Joka ketjussa sama kitinä.

Näille naislapsi-huutelijoille kysymyksiä:

- Mitä pahaa siinä on, että nainen haluaa miehen PYYTÄVÄN tätä vaimokseen?

- Miksi romanttisen huomion toivominen olisi lapsellista?

- Miksi ei saisi haluta sormusta merkiksi siitä, että ollaan menossa naimisiin? Miksi tästä vanhasta tavasta on yhtäkkiä tullut paha juttu ja osoitus naisen ahneudesta?

- Miksi on OK että mies sanoo ensin toista ja toimii kuitenkin toisin?

- Miksi kommentoitte, että naisen pitäisi itse kosia, jos hänen toivomuksensa ja miehenkin ajatus on ollut että mies kosii?

- Miksi se kosinta miehelle niin hirveä ponnistus?

Vierailija
13/27 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ja kosi itse, vaikka tänään kun on karkauspäiväkin? ;p Viet ukon kaupungille, kerrot että haluat hankkia sen kanssa viralliset kihlat ja meette sitten kahville tai syömään jos se ei kieltäydy.

Vai onko nyt pointti joku dramaattinen tilanne jossa saat itse kokea olevasi erityinen ja prinsessa? Mitä miltä sellaisessa esityksessä olisi muutenkaan, kun ootte jo sopineet että naimisiin menette.

Vierailija
14/27 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi enää kosia, kun asia on kerran jo päätetty? Turhaa jankkaamista selvästä asiasta.  Tuskinpa miehesikään moista enää miettii,  vaan on varmasti helpottunut kun ei tarvitse mitään kiusallisia kosimistilanteita miettiä.

M40

Vierailija
15/27 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori nyt ap. Mutta kosiminen tilanteessa, jossa jo ollaan kihloissa ja siis lupauduttu toiselle puolisoksi, on ihan hölmöä.

Miksi kukaan enää siinä vaiheessa rupeaisi kyselemään, että tuletko vaimokseni.

Vierailija
16/27 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon!

Vierailija
17/27 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota ja kosi itse, vaikka tänään kun on karkauspäiväkin? ;p Viet ukon kaupungille, kerrot että haluat hankkia sen kanssa viralliset kihlat ja meette sitten kahville tai syömään jos se ei kieltäydy.

Vai onko nyt pointti joku dramaattinen tilanne jossa saat itse kokea olevasi erityinen ja prinsessa? Mitä miltä sellaisessa esityksessä olisi muutenkaan, kun ootte jo sopineet että naimisiin menette.

Anteeks mut missä on karkauspäivä? Kannattaa vaikka googlettaa mikä on karkauspäivä...

Vierailija
18/27 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kosinta josta olen kuullut on Paavo Lipposen kosinta Päivilleen. Joku lehtijuttu se oli missä Päivi kertoi että yhtenä päivänä Paavo käski kattaa kahvit olohuoneeseen oikein koska hänellä on tärkeää asiaa. Siinä kahvia juodessa Päivin tytär vielä rupeaa pimpottamaan ovikelloa kun ei ole avainta mukana, mutta Paavo kieltää menemästä avaamaan.

Tuossa on sitä Oikeaa Wanhanajan meininkiä. Kata nainen kahvit pöytään, minulla on asiaa. Ei mitään puppelipoikien polvistumisia vaan Miesten malliin.

Vierailija
19/27 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kosinta tuossa vaiheessa on aika turha. Sähän olet jo luvannut mennä miehen kanssa naimisiin. Miksi mies sitä enää sulta kyselis. Tuskin tulee edes miehen mieleen, että toistamiseen pitäis kysellä. Sen sijaan voit ihan oma-aloitteisesti sanoa miehelle että käydäänpä ostamassa ne sormukset. Ei asioista kannata tehdä liian vaikeita. Kai se naimisiinmeno nyt kuitenkin on se tärkein juttu, eikä se itse kosiminen polvistumisineen.

Vierailija
20/27 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te olette jo sopineet menevänne naimisiin niin ei kai se mies tajua enää kosia polvillaan...

Sano miehelle, että haluat kihlasormuksen. Mikäli se on liian vaikea asia keskustella niin sitten kannattaa miettiä naimisiin menoa uudelleen...elämässä kun tulee vaikeampiakin asioita mistä täytyy puolison kanssa selvitä.