mausteiden vaarallisuus..
Huomioikaapa mammat että mausteetkin saattavat olla myrkyllisiä pienille lapsille.Esim.sooda on myrkyllistä,en nyt muista määrää,mutta ei kovin iso määrä ollut.Suola on myrkyllistä.Lapsi voi helposti päästä monellakin käsiksinäihin.
Kommentit (30)
Jo on outo lapsi, jos suola ja sooda maistuvat ;D
Kukaan normaali lapsi ei kyllä onnistu syömään paljaaltaan suolaa tai soodaa vaarallista määrää.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan normaali lapsi ei kyllä onnistu syömään paljaaltaan suolaa tai soodaa vaarallista määrää.
Oletkos ihan varma,omani oli just lääkärissä tuosta syystä...??
Mausteena kuitenkin myydään ja maustehyllyssä joten mausteeksi sen luokittelen,niinkuin kauppakin.
Muskottipähkinä aiheuttaa hallusinaatioita. Neilikka toimii neurostimulanttina.
Haitallisin lapselle on ehkä kaneli, koska sitä pystyy syömään suuriakin määriä (esim. yksi äiti muistaakseni syötti lapselleen päivittäin teelusikallisen kanelia), kaneli ei ole myrkyllistä mutta voi olla runsaasti käytettynä haitallista, kun Suomessa myydään vain sitä halpaa lajiketta, joka sisältää luonnostaan paljon tiettyä ainetta.
Raskaana olevien pitää aina välttää liikoja mausteita, tai liikaa mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avainsana olikin "normaali".
Vierailija kirjoitti:
Mausteena kuitenkin myydään ja maustehyllyssä joten mausteeksi sen luokittelen,niinkuin kauppakin.
Sooda on kohotusaine, kuten leivinjauhekin. Ei mauste. Eikä mikään kauppa väitä että se olisi mauste 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottiko lapsesi suolapaketin ja kaatoi kurkkuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä puhuttiinkin normaaleista lapsisa, ei kehitysvammaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä puhuttiinkin normaaleista lapsisa, ei kehitysvammaisista.
Lapseni ei ole kehitysvammainen.Itse olet,päässä vikaa.
Mä yllätyin kun luin persiljasta, että se on suurina määrinä hallusinogeeni ja voi aiheuttaa äkillisen kuoleman. Eivät kertoneet miten valtavia määriä sitä pitää pupeltaa.
Ap jatkaa vielä:
Olen jo vuosia huomannut ajoittain pienen kakan hajun lehahtavan mun ympärillä. Aivankuin pieru, mutta mitään pieraisun tunnetta en ole tuntenut peräpäässä. Luulin aluksi, että kuvittelen, mutta en kuvittele, vaan tajusin, että tämä liittyy toiseen mun vaivaan eli siihen, että suoleni ei tyhjene kunnolla ja silloin kun en ole saanut auttamalla suolta tyhjäksi, niin tämä haju esiintyy välillä. Uskon, että sisempi sulkijalihakseni jää jotenkin raolleen ulostamisen jälkeen ja se suoleen jäljelle jääneen kakan haju pääsee ulos.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo alkuperäinen, mutta itse joskus 4 tai 5-vuotiaana otin kukkurallisen ruokalusikallisen suolaa ja tungin suuhun, kun luulin sen olevan sokeria :D Muistan vieläkin sen kamalan polttelun ja kirvelyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo alkuperäinen, mutta itse joskus 4 tai 5-vuotiaana otin kukkurallisen ruokalusikallisen suolaa ja tungin suuhun, kun luulin sen olevan sokeria :D Muistan vieläkin sen kamalan polttelun ja kirvelyn.
Olen itsekki lapsena kokeilut teelusikallisen suoraan suuhun, ja sylkäsin kyllä heti pois. Maku on sen verran hirveä.
Illuminat lapsi syö putinin tahtiin soda-suola sekoituksia.
Ymmärtäisin jos myöhäis teini illuminoisi sooda-suola sekoituksia magneettimediasta mutta en av-es jonne vauvoja jotka ovat Trump ja maailman vastaisia.
Vierailija kirjoitti:
Muskottipähkinä aiheuttaa hallusinaatioita. Neilikka toimii neurostimulanttina.
Haitallisin lapselle on ehkä kaneli, koska sitä pystyy syömään suuriakin määriä (esim. yksi äiti muistaakseni syötti lapselleen päivittäin teelusikallisen kanelia), kaneli ei ole myrkyllistä mutta voi olla runsaasti käytettynä haitallista, kun Suomessa myydään vain sitä halpaa lajiketta, joka sisältää luonnostaan paljon tiettyä ainetta.
Raskaana olevien pitää aina välttää liikoja mausteita, tai liikaa mitä tahansa.
Muskottipähkinä paljaaltaan on erittäin pahaa ja tuskin lapsi sitä paljoa voi syödä. Joskus kauan sitten yritimme syödä sitä jauhetta päihdekäytössä, mutta hyvin vaikeaa se oli. Se tympeä maku tuli röyhtäysten mukana useita päiviä.
Ootko perunan vaarallisuutta miettinyt, ap? Jos kokonaisena nielee, kuolo korjaa. Varo varo!
Sooda ei ole mauste.