Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tietääkö kukaan täällä yliopistojen tutor-paikoista? Meneekö ne "aina" ainejärjestöjen aktiivijäsenille?

Vierailija
28.02.2019 |

Virallisesti kukaan ei voi ottaa siihen kantaa mutta olen ymmärtänyt että paikat menee "aina" ainejärjestöjen toimihenkilöille ja hallituksen jäsenille. Hurjimmat huhut kertoo jopa että ainejärjestössä sovitaan etukäteen ketkä laittaa hakemukset menemään.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut ainejärjestöaktiivi, mutta tutorina oon ollu monestikin. Ekan kerran kun olin tutor niin en kuulunu edes meidän ainejärjestöön. Amanuenssi valitsee meillä tutorit hakemusten perusteella, ei sitä kiinnosta ketkä on mukana ainejärjestötoiminnassa ja ketkä ei.

Vierailija
2/4 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ollut ainejärjestöaktiivi, mutta tutorina oon ollu monestikin. Ekan kerran kun olin tutor niin en kuulunu edes meidän ainejärjestöön. Amanuenssi valitsee meillä tutorit hakemusten perusteella, ei sitä kiinnosta ketkä on mukana ainejärjestötoiminnassa ja ketkä ei.

Katsoin äsken ja meillä ollaan viimeiset kolme vuotta toivottu tutoreita nimenomaan ainejärjestöistä ja osakunnista. Että käytännöt ilmeisesti vaihtelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä varmaan riippuu myös siitä, mistä ja mitä tekevistä tutoreista on kyse. Joissain yliopistissa tutorit ovat nimenomaan ainejärjestön vapaaehtoisia, jotka neuvovat opiskelukäytäntöjä ja opiskelijaelämän alkeita aloittavilla ekavuotisille opiskelijille. Nämä valitsee ainejörjestö. Toisissa paikoissa sen sijaan tutoreita vidaan käyttää esim lukupiirien vetämiseen tai samaan tapaan kuin teaching assistants ameriikoissa neuvomassa kurssien harkkatöissä. Tällöin ne valitsee oppiaine, eikä ainejärjestöllä ole sen kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
4/4 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse ainejärjestöaktiivi ja tuutori. Meillä ei kyllä tuutoriksi todellakaan ollut mitään ruuhkaa vaan pikemminkin päinvastoin. Ainejärjestö joutui maanittelemaan aktiiveja vuosittain, että edes joku ryhtyisi tuutoriksi. Tietenkin joku ei-aktiivi olisi siis voitu valita jos sellaisia olisi tuutoriksi hakenut. Tuutorin tehtäviin toki kuului ainejärjestöstä ja opiskelijaelämästä kertominen sekä hyvin vahvat suositukset sille, että fukseja kierrätettäisiin fuksiaisissa ja muissa tapahtumissa joten kai ei-aktiivi-tuutoristakin olisi tullut jonkinlainen puoli-aktiivi ihan noin vain viran puolesta.