Sain selville et mulla on kaihi ja oon 13v
Moi! Elikkäs mun näkö on huonontujut nopeaa tahtia ja sain selville et mulla on kaihi eli mitä mun kannattais tehdä kun oon vasta kolmetoista nii leikkausta ei vissii ainakaa vielä kannata tehä et voiko kaihia parantaalunnollisin keinoin kun huomasin tuon kaihin niin aikasin?
Kommentit (32)
Huuto-netissä aikoinaan joku kirjoitti, että kaikki huijausilmoitukset alkaa "Elikkä..."
Anteeksi.
Juupa juu, kaihi tulee 70-80 vuotiaille .
Kuinka sait sen selville. Kävit optikolla, lääkärillä...? Yleensä lääkäri näissä tapauksissa neuvoo.
Miten sait selville että olet 13v?
Vierailija kirjoitti:
Juupa juu, kaihi tulee 70-80 vuotiaille .
Ei oo kaihi vain vanhojen etuoikeus.
Aloitus voi olla provo mutta kaihi tulee muillekin kuin vain ikäihmisille. Voimakas likinäkö voi aiheuttaa kaihin jolloin se joudutaan leikkaamaan jopa alle kouluikäisiltä.
Keksi parempia provoja. Kaihi etenee hitaasti, eli mitään äkillistä näön huononemista ei ensinkään ole. Muutamassa vuodessa voi näkö vähän sumentua.
Vierailija kirjoitti:
Miten sait selville että olet 13v?
Syntymäpäiväkortissa luki 73, mutta kaihin takia 7 näytti 1:ltä.
Anteeksi
Jos ap:llä on joku erikoissairaus. Emme voi tietää. Jos jossain sairaudessa kaihi tulee aikaisin.
Siis kaihi voi tulla nuorenakin jos suvussa on ollut muillakin sitä eli se on periytynyt mun mummolta🤦🏻♀️😕
Käyttäjä24733 kirjoitti:
Siis kaihi voi tulla nuorenakin jos suvussa on ollut muillakin sitä eli se on periytynyt mun mummolta🤦🏻♀️😕
Jos se on lääkärin diagnosoima, se lääkäri on antanut sulle ohjeet. Toimit niiden mukaan. Jos taas kyseessä on sellainen, että kuulit jostain että mummollasi on kaihi, ja että se saattaa periytyä, se ei tarkoita että se sulla nyt varmasti on.
Käyttäjä24733 kirjoitti:
Se että suvussa joillakin se on, ei tarkoita että se tulee sinulle.
No siis ei lääkäri si diagnosoinut vaan semmoinen fysyioterapeutti tai mikä ikinä onkaan mutta kai sitä pitäisi käydä sielä silmälääkärillä
Vierailija kirjoitti:
Huuto-netissä aikoinaan joku kirjoitti, että kaikki huijausilmoitukset alkaa "Elikkä..."
Anteeksi.
oikeestaan alotin tin ilmoituksen sanalla moi! 😂😂
Käyttäjä24733 kirjoitti:
No siis ei lääkäri si diagnosoinut vaan semmoinen fysyioterapeutti tai mikä ikinä onkaan mutta kai sitä pitäisi käydä sielä silmälääkärillä
Hyvä yritys, mutta fysioterapeutti ei tiedä silmistä ja niiden sairauksista sen enempää kuin sinäkään.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä24733 kirjoitti:
Hyvä yritys, mutta fysioterapeutti ei tiedä silmistä ja niiden sairauksista sen enempää kuin sinäkään.
Joo ihan sama mut joku ton tyyppinen se oli mut ei tää kyl mikää pränk oo!
Käyttäjä24733 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä24733 kirjoitti:
Yritä nyt kuitenkin jo tajuta vaikka oletkin vasta kolmetoista, että vaikka sun mummollas on kaihi ja sulla näkö heikentynyt, se ei tarkoita sitä että sullakin on kaihi. Mars silmälääkärille! Se kertoo sulle tarvitko leikkauksen, tipat tulehdukseen vaiko kenties silmälasit.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä24733 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä24733 kirjoitti:
itse asiassa mulla on on jo piilarit ja silmälasit
Yritä nyt kuitenkin jo tajuta vaikka oletkin vasta kolmetoista, että vaikka sun mummollas on kaihi ja sulla näkö heikentynyt, se ei tarkoita sitä että sullakin on kaihi. Mars silmälääkärille! Se kertoo sulle tarvitko leikkauksen, tipat tulehdukseen vaiko kenties silmälasit.
Mikäköhän kaihi?