TISSIKALENTERIT POIS työmailta!
Lupaa sinäkin poistaa jok'ikinen nakukalenteri, kun sellaisen näet työmaakopissa tai esimiehesi työpisteellä.
Kommentit (130)
Jeee, burgha pakolliseksi kaikille naisille julkisille paikoilla. Ei se ainakaan suominaisia tekisi enää yhtään rumemmaksi, pikemminkin toisinpäin. Siksihän niitä vaaditaan pois koska joku on kateellinen, se on ihan kansan luonteesta kiinni. Pitää saada sellainen laki että naisen saa kivittää jos ei ole peitossa kokonaan, sitä minä kannatan. Moraali kunniaan täälläkin, vanhoissa kulttuurimaissa se on jo.
Vierailija kirjoitti:
Jeee, burgha pakolliseksi kaikille naisille julkisille paikoilla. Ei se ainakaan suominaisia tekisi enää yhtään rumemmaksi, pikemminkin toisinpäin. Siksihän niitä vaaditaan pois koska joku on kateellinen, se on ihan kansan luonteesta kiinni. Pitää saada sellainen laki että naisen saa kivittää jos ei ole peitossa kokonaan, sitä minä kannatan. Moraali kunniaan täälläkin, vanhoissa kulttuurimaissa se on jo.
Ei se ole kateellisuutta vaan sitä, että työpaikoilla pitää muutenkin pukeutua asiallisesti. Strippibaarin seinillä saa olla vaikka mitä, ei haittaa, mutta tavalliselle työpaikalle ne ei kuulu. Menepäs itse joku päivä töihin pelkät stringit päällä ja tule sitten kertomaan, pyysikö esimies sinua pukeutumaan.
Miehet, mites gigulikalenteri, saanko tuoda seinälle?
Vierailija kirjoitti:
Ei luoja mitä ahdasmielistä ajatteluu 🤦 se on vaa tissikalenteri? KALENTERI?! Jos se noin paljon kiihottaa ni tuon sulle oman tissikalenterin...
Pitää varmaan isoille ja karvaisille miehille tuoda kissanpentukalenteri 🙄
Ps. En ole mies vaa nainen, mutta feministiset naiset te olette perse-estä... 😅😏
Olet erehtynyt, kyllä se järjestö on ihan vaan naisten asioiden ajamisen asialla, koska Suomessa naisten asiat on niin huonosti, eivätkä korjaannu ikinä. Kaikki seksismi pitää kitkeä pois, niin maailma pelastuu. Jostakinhan se on aloitettava, miksei siis suomesta?
Vierailija kirjoitti:
Miehet, mites gigulikalenteri, saanko tuoda seinälle?
Totta kai, siitähän on vain silmäniloa ja piristystä päivään. Vain kateellinen mies vastustaa.
- nainen
Vierailija kirjoitti:
En lupaa. En koe niitä uhkana.
Miten niin uhkana?
Ne saa miehet tiettyyn mielentilaan jossa naisia ei ajatella työkavereina vaan tissieläiminä joita ei tarvitse kunnioittaa. Naiset tuntee inhoa tätä ilmapiiriä kohtaan. Ne on siis kaikkia häiritseviä eivätkä kuulu työpaikoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole kateellisuutta vaan sitä, että työpaikoilla pitää muutenkin pukeutua asiallisesti. Strippibaarin seinillä saa olla vaikka mitä, ei haittaa, mutta tavalliselle työpaikalle ne ei kuulu. Menepäs itse joku päivä töihin pelkät stringit päällä ja tule sitten kertomaan, pyysikö esimies sinua pukeutumaan.
Ei se käy, koska jotku saisivat siten etua toisiin nähden, liian helppo nakki. Eri asia, jos on työturvallisuuden vuoksi määrätty pukeutumispakko. Vosihan se olla kokoaikainen pukeutumispakko, vaikka tyyliin pohjoiskorean päällikkö Kim. Ei siitäkään päältä näe, millainen mörkö sisällä on.
Ei ne mua haittaa. Olen nainen. Entisessä työpaikassa mulla oli mies kalenteri.
Haluaisin kuulla yhdenkin järkevän, perustellun syyn sille miksi työpaikalla pitäisi saada pitää tissikalenteria.
^Tai mieskalenteria, ei sen puoleen.
75
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se käy, koska jotku saisivat siten etua toisiin nähden, liian helppo nakki. Eri asia, jos on työturvallisuuden vuoksi määrätty pukeutumispakko. Vosihan se olla kokoaikainen pukeutumispakko, vaikka tyyliin pohjoiskorean päällikkö Kim. Ei siitäkään päältä näe, millainen mörkö sisällä on.
Saisiko tämän kommentin selkeällä suomella, tuosta ei saa mitään selvää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallani eräs nuori nainen piti jotain "palomies kalenteria". Pyysin poistamaan miehiä esineellistävänä ja seksualisoivana. Mielestään piti oikeutena sitä kalenteria. Sanoin esimiehelle en, joka asettui kalenteri tiedon puolelle. Otin yhteyttä HR:ään ja työsuojelun sekä luottamusmiehen. Pitivät kokouksen ja kalenteri lähti.
Oikeasti kalenteri ei minua haitannut, mutta kun otti päähän kuunnella niiden naisten miesvalitus ja metoo- juttuja niin tasapuolisuuden vuoksi.Oikein. Jokaisen miehen pitäisi toimia näin. Ja samoin ilmoittaa naisten asiattomasta käytöksestä ja pukeutumisesta työpaikoilla.
Mitenhän se sitten käytännössä toimisi se että miehet tekisivät ihan virallisia valituksia naisten pukeutumisesta työpaikalla?
Eräs naispuolinen feministibloggari avautui joskus siitä, miten joku työpaikan mies oli kehottanut häntä muuttamaan pukeutumistaan vähemmän häiritseväksi (ehkä tylyyn sävyyn mutta silti) ja siitäkös sitten seurasi närkästynyt blogikirjoitus jonka pointtina oli se, että hänellä on kyllä oikeus pukeutua niin kuin pukeutuu tommoisista ahdistelijoista välittämättä. Tuumin sitä lukiessani, että mies ei vaan voi voittaa. Kiinnitä huomiota, olet sika ja ahdistelija. Pyydä toista muuttamaan käytöstään että työympäristö olisi vähemmän ahdistava, olet sika ja ahdistelija. Oikea vaihtoehto on varmaan vaan sitten kärsiä hiljaa.
Eipä se ole naisen mielipiteestä kiinni, vaan työnantajasta. Ja ei kun valitusta joka ikisestä liian avonaisesta kaula-aukosta menemään. Myös asiakkaana asiakaspalvelijoista.
Njoo, kannustan kyllä itsekin miehiä tähän. Naiset pitävät kovaa melua seksuaalisesta ahdistelusta työpaikoilla, mutta varmasti on miehiä jotka kokevat myös tulevansa seksuaalisesti ahdistelluiksi.
Tuohon ei kyllä tule muutosta, jos ei tehdä sellaista lakia että kaikki iho pitää olla peitossa kaikkialla julkisilla paikoilla, ja sitten kunnolliset rangaistukset niin alkaa toimia.
Niin pervot, nyt loppuu toi törkeääk7n törkeämpi irstailu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisiko tämän kommentin selkeällä suomella, tuosta ei saa mitään selvää?
Ei voi, koska palstan säännöt kieltää, selkeällä suomella kirjoitetut poistetaan. Tähän on tultu. Sama se on tässä ketjussa käsitellyistä asioista lopputulos, seksiä ei saa olla missään. Seksi on sitä paitsi vaarallista, ei sitä kukaaan kaipaa.
Eikös tissien pitänyt olla maailman luonnollisin asia? Näinhän imetyskeskusteluissa aina sanotaan.
Tissi seinällä on kamalaa, mutta lotkottimet esillä keskellä kahvilaa on vain luonnollista?
Ei tissikalenterissa ole mitään pahaa. Naisen kroppa vaan on kuvauksellinen ja kaunis 👍
N28
Vierailija kirjoitti:
Eikös tissien pitänyt olla maailman luonnollisin asia? Näinhän imetyskeskusteluissa aina sanotaan.
Tissi seinällä on kamalaa, mutta lotkottimet esillä keskellä kahvilaa on vain luonnollista?
Etkös ymmärrä, vaikka monesti jo todettu. Vain kauniit tissit on vaarallisia ja aiheuttavat lapsille traumoja, eivät rumat, niitä saa esitellä missä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla yhdenkin järkevän, perustellun syyn sille miksi työpaikalla pitäisi saada pitää tissikalenteria.
Siittä näkee päivämäärät ja sitä on mukava katsella.
Vierailija kirjoitti:
Tissikalenteri seinällä ei ole uhkaava vaan nöyryyttävä. Seksi ei kuulu työpaikalle ellei kyseessä ole eroottinen liike.
Niin että jos minä ajan Nissanilla, niin ei kenelläkään saa olla BMW:n kalenteria? Sehän on hommattu vain ja ainoastaan minun nöyryyttämiseksi?
Ei se ole mitään ruikuttamista, kun kertoo omista kokemuksista. Tuollaista se oli muillakin naisilla ennen.
Nykyään on saatavilla myös vähäpukeisten miesten kalentereja. Aivan hyvin sellaisen voi ostaa työpaikalle ja ripustaa sen tissikalenterin viereen. Jostain syystä miehet eivät tykkää sellaisista. Entisellä työpaikalla tuli käsky poistaa nämä paljaspintakalenterit vasta siinä vaiheessa, kun me naiset hankittiin poikakalentereita. Kumma juttu.