Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille tuli kutsu kesähäihin. Oltiin koko perhe innoissaan ja tyttäret suunnittelivat jo kampauksia ja mekkoja. Sitten tuli pettymys.

Vierailija
27.02.2019 |

Kyseessä on läheisen ihmisen häät. Ihmisen, joka on ollut meidän aikuisten elämässä lapsuudesta asti ja omien lasten elämässä ihan syntymästä asti. Nähty vähintään kerran kuussa, usein useamminkin. On yhden lapsen kummi kaiken lisäksi.

Tuli hääkutsu ja innoissani luin sen ja kerroin koko perheelle. Häät ovat siellä ja siellä, siihen aikaan ja toivotaan ohjelmaa jne. Meidän 9v ja 7v olivat innoissaan häistä ja alkoivat miettiä mekkoja ja kampauksia. Sitten myöhemmin illalla luin tarkemmin, että kutsussa luki, että häitä juhlitaan vain aikuisten kesken.

Oli kyllä inhottavaa kertoa tytöille, etteivät pääsekään juhliin. Eikä toinen tytöistä siis kumminsa juhliin lainkaan. Eivät oikein ymmärtäneet sitäkään, miksi ihmeessä noin ihaniin juhliin ei haluta lapsia, vaan pelkät aikuiset.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt lapsettomia häitä. Nyt oikeasti mietin, että lähdetäänkö miehen kanssa ollenkaan. Miksi ihmeessä hankkisin jonkun lapsenvahdin lapsille, jotta voidaan mennä iloisiin perhejuhliin, joihin perhe ei kuitenkaan sitten olekaan tervetullut. Pöh.

Kommentit (318)

Vierailija
281/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapset oli vielä pieniä, laskin aina, että kenenkään häät ei ole sen väärti, että

-maksamme oudolle MLL.n hoitajalle vuorokauden maksun

-lisäksi panemme parisataa hääparin tilille

-maksamme hotellin päälle ja matkat

Sen verran iso summa siitä tulee, että mieluummin jäätiin aina kotiin jonkin syyn varjolla.  Senkin rahan sai kyllä menemään paljon tärkeämpään asiaan.

Ei ole pakko antaa noin isoa häälahjaa?

Vierailija
282/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, AP, olet pahoittanut lastesi mielen lupailemalla heille sellaista, mikä ei ole totta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jättänyt nämä "lapsettomat" häät käymättä. Kohteliaisuudesta olen aina keksinyt aukottoman tekosyyn ettei tule paha mieli. Näin on käynyt kokonaista kaksi kertaa kymmenen vuoden aikana eli asia ei varsinaisesti ole ongelma vaan pikemminkin harvinainen poikkeus.  Häitä tuossa on kuitenkin aika paljon ollut.

Lienee kuitenkin toistaiseksi myös meillä ihan 100% yhtä suuri oikeus päättää saapumisestamme kuten toisilla on oikeus päättää ketä kutsutaan.

Vierailija
284/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kumma miten ihmiset valittaa, hääpari itse päättää juhlansa ja vieraansa. Se että on lapsettomat häät ei tarkoita aina viinalla läträämistä tai orgioita, surullista lukea täältä ettei aikuiset muulla tavoin osaa keskenään viettää aikaa?

Kummi asia kanssa pinnalla täällä, sehän on vain nimi paperissa. Joo tietenkin hieno asia jos hyvä suhde kummilla ja lapsella mut ei se velvoita mihinkään! Ei ole pakko kutsua eikä ottaa morsiustytöksi tai kukkaistytöksi 😀

Itse varmaan pitäisin lapsettomat häät koska lapsia on vähän suvussa ja ystävillä ja kummilapsi hyppii jo kotonaan seinillä niin ei olisi kuin riesa ja tunnelman pilaaja.

Vierailija
285/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hääpari on kutsunut teidätkin vain kohteliaisuudesta. Kuulostatte rasittavalta ihmistyypilta, jonka elo kulkee oman - tai korkeintaan oman perheen - navan ympärillä. Ne, joita heidän onnensa oikeasti kiinnostaa, menevät kyllä varmasti iloiten paikalle juuri sellaisiin juhliin jotka pari haluaa.

Vierailija
286/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea kaikkia juttuja...antakaa ihmisten järjestää sellaiset häät kuin tahtovat.

Poikani ja miniäni järjestivät tällaiset ei lapsia-häät.

Oli juhlallista istua hyvin pukeutuneiden ja käyttäytyvien aikuisten kesken kirkossa ja päivällispöydässä ilman lasten kirkumista ja riehumista. Hääpari loisti keskipisteenä ja vieraat näkivät ja kuulivat kaiken hillityn ohjelman. Ei hääohjelma ilman lapsia tarkoita jotain aikuisviihdettä.

Kannatan tällaisia häitä vaikka olenkin isoäiti.

Lasten synttärijuhlissa on sitten kummit ja mummit ja röyhelöhameet.

Sori vaan mutta miksiköhän tämäkin kirjoitus on saanut alapeukkuja??????????????????????????????? Aikuinen pari järjestänyt itse häät (eli ilm. itse maksanut) ja vain aikuisia paikalla. Isoäiti nauttinut juhlista. Mikä vattu tässäkin jotakuta riepoo. Eikö saanut itse pikku röyhelöhame-HannuHannelen kanssa kutsua? Mitä?

Vierailija
287/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lapsetomissa häissä ja se johtui ihan vihkipaikasta. Pari tapasi sukelluskursilla. Kaasona jouduin sukelluskurssille.

Vierailija
288/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalta nyt ihan oma moka, ei se ole kutsujan vika, ettei vastaanottaja lue kutsua kunnolla ennen kuin lupailee liikoja lapsilleen.

Erittäin pikkumaista loukkaantua asiasta. Toisaalta, en haluaisi häihini ihmisiä, jotka eivät hyväksyisi minun tapaani juhlia. Ehkä siis parempi, että jäätte koko perheellä kotiin.

Vierailija
289/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluis minäkän ton ikäisiä naisia ylimääräiseksi riesaksi. Eihän ton ikäisiä edes passaa vielä nussia.

Vierailija
290/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme lapseton pari (ei oma valintamme). Tuttavapari (sukulaisia, ei ystäviä), jotka olivat lisääntyneet jo kolmasti ennen häitään, ilmoitti, etteivät kutsu meitä juhliinsa, joihin tulee paljon lapsia, sillä sehän "voisi pahoittaa mielemme onnettoman hedelmättömyytemme vuoksi". Koska kuitenkin olemme hyvätuloisia ja heidän tuttavapiirissään, he ilmoittivat meille "häätilinsä" numeron, koska varmaankin haluaisimme tukea heitä lapsiperheenä. Emme halunneet. Lapsettomuus ei aina ole oma valinta, mutta lapsen hankkiminen on.

Vierailija
291/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin häissä jotka alkoivat iltapäivällä ja kestivät yli puolen yön ja joissa oli alle 10v lapsia mukana koko ajan. Loppuillasta lapset vain makasivat väsyneinä häätilan takaosassa penkeillä vanhempiensa läträtessä viinalla. 

Häiden juhliminen aikuisten kesken on palvelus lapsille.

Ei vaan viinattomuus on palvelus lapsille.

Vierailija
292/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noihin häihin en osallistuisi, ei olisi ketään kuka hoitaisi koko suvun lapset ja joutuisi siten jäämään pois häistä. Suvussa paljon lapsia, eikä se lapseton sukulainen ole se lastenhoitaja

Mannerheimistä saa lastenhoitajia. Se toki maksaa hiukan.

Viikonloppuisin eivät hoida.

Vierailija
293/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat häät on ihan parhaita, koska niistä voi lähteä kotiin jo illalla kahdeksalta kun pitää päästää lapsenvahti kotiin. Ei tarvi jäädä muka-hauskoihin bileisiin vääntämään väkisin juttua puolituntemattomien kanssa. 

Vierailija
294/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä aihe on niin puhkikulunut, että vaikea tästä on enää mitään mukaansatempaavaa provo kehitellä.

Vierailija
295/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jättänyt nämä "lapsettomat" häät käymättä. Kohteliaisuudesta olen aina keksinyt aukottoman tekosyyn ettei tule paha mieli. Näin on käynyt kokonaista kaksi kertaa kymmenen vuoden aikana eli asia ei varsinaisesti ole ongelma vaan pikemminkin harvinainen poikkeus.  Häitä tuossa on kuitenkin aika paljon ollut.

Lienee kuitenkin toistaiseksi myös meillä ihan 100% yhtä suuri oikeus päättää saapumisestamme kuten toisilla on oikeus päättää ketä kutsutaan.

Minä sanon ihan suoraan, että me olemme perhe, jos tuollainen kutsu tulee. Eli kukaan ei lähde, jos kaikki eivät pääse. Yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta! Sen verran solidaarinen (katsokaa sanakirjasta) pitää omaa perhettä kohtaan olla.

Vierailija
296/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon ihan suoraan, että me olemme perhe, jos tuollainen kutsu tulee. Eli kukaan ei lähde, jos kaikki eivät pääse. Yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta! Sen verran solidaarinen (katsokaa sanakirjasta) pitää omaa perhettä kohtaan olla.

Oletteko yhtä solidaarisia kun Pikku-Pirkon kaverilla on kymmenvuotisbileet?

Vierailija
297/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu häissä, jossa tilat olivat niin ahtaat, ettei kuulemma lapsia sen takia haluttu. Perillä selvisi, että tämä rajoitus koskikin ilmeisesti vain sulhasen puolen sukua ja ystäviä. Sen sijaan morsiamen puolen jälkikasvu, jopa pikkuserkkujen jälkeläiset saivat kirmata vapaasti juhlissa. Sulhanen tapasi heidät ekaa kertaa häissä, joten kysymys ei voinut olla siitä, että nämä olivat erityisen läheisiä ihmisiä. Esikoisemme oli oikeutetusti harmissaan, kun ei päässyt kummisetänsä juhliin. Hän oli 17, joten olisi takuulla osannut käyttäytyä asianmukaisesti.

Vierailija
298/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hääparin asia, ketä kutsuu. Jos vanhemmat itse osaavat käyttäytyä, ongelmia ei ole, koska he valvovat lapsiaan ja vievät lapset nukkumaan ennen iltaohjelmaa. Tämä siis, jos on varaa kestitä vieraita.

Isoimmat mokat ovat ne sukulaiset, jotka tunkevat lapsensa kirkossa isovanhemman syliin etupenkkiin viemään huomiota hääparilta. Tai kun ilmoitetaan lapsettomista häistä osalle. Tai, jos varakkaat häiden pitäjät aloittavat kerjuun ja rahankeruun, jotta baari aukeaisi.

Vierailija
299/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voikin lapsettomat häät aiheuttaa näin raivoisaa vastustusta ja syvää loukkaantumista. Ei tarvitse olla lapsivihaaja halutakseen järjestää juhlat aikuisten kesken ja itsekin todennäköisimmin tulen samaan ratkaisuun päätymään. Tämä siitä huolimatta, että pidän lapsista ja myös haluan omia. Ei ole mitään intressejä järjestellä intiimiä juhlatilaisuutta pilttien mukaan ja maksaa itseään kipeäksi 3-5-vuotiaiden fine dining-ruokailusta. Lapsi ei ole häävieraana sen edullisempi. Pahimmillaan vieraslistasta tulee jättää lapsikatraan vuoksi muita haluttuja vieraita pois ja sitten kilpailet puheenvuorosta aikuiselle huutavan uhmaikäisen kanssa. Lähipiirissäni on yksi tällainen terroristi, joka aloittaa järkyttävän älämölön mikäli ei ole välittömän huomion keskipisteenä. Ei kiitos hääpäivänämme vaikka suurin osa lapsista käyttäytyykin kauniisti.

Vierailija
300/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat lapsettomat häät vain ovat sellaisia, että siellä on ainakin tusina lasta. Hyvin harvoin nämä lapsettomat häät ovat oikeasti lapsettomat häät.

Muistan, kuinka tuttu morsian puhui suureen ääneen polttareissa, kuinka hänellä tulee olemaan lapsettomat häät, ja valehtelematta siellä häissä oli ainakin 10 alle 12-vuotiasta.

Morsiamen mielestä ne olivat yhä lapsettomat häät, koska ne lapset oli siskon ja bestiksen ja rakkaan serkun yms. läheisten, niin niitä ei laskettu.

Itsellä taas oli "lapselliset häät", ja meillä oli häissä neljä vieraiden lasta.

Joten se, että joku sanoo pitävänsä "lapsettomat häät" ei tosiaankaan tarkoita, etteikö häissä olisi lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä