Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille tuli kutsu kesähäihin. Oltiin koko perhe innoissaan ja tyttäret suunnittelivat jo kampauksia ja mekkoja. Sitten tuli pettymys.

Vierailija
27.02.2019 |

Kyseessä on läheisen ihmisen häät. Ihmisen, joka on ollut meidän aikuisten elämässä lapsuudesta asti ja omien lasten elämässä ihan syntymästä asti. Nähty vähintään kerran kuussa, usein useamminkin. On yhden lapsen kummi kaiken lisäksi.

Tuli hääkutsu ja innoissani luin sen ja kerroin koko perheelle. Häät ovat siellä ja siellä, siihen aikaan ja toivotaan ohjelmaa jne. Meidän 9v ja 7v olivat innoissaan häistä ja alkoivat miettiä mekkoja ja kampauksia. Sitten myöhemmin illalla luin tarkemmin, että kutsussa luki, että häitä juhlitaan vain aikuisten kesken.

Oli kyllä inhottavaa kertoa tytöille, etteivät pääsekään juhliin. Eikä toinen tytöistä siis kumminsa juhliin lainkaan. Eivät oikein ymmärtäneet sitäkään, miksi ihmeessä noin ihaniin juhliin ei haluta lapsia, vaan pelkät aikuiset.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt lapsettomia häitä. Nyt oikeasti mietin, että lähdetäänkö miehen kanssa ollenkaan. Miksi ihmeessä hankkisin jonkun lapsenvahdin lapsille, jotta voidaan mennä iloisiin perhejuhliin, joihin perhe ei kuitenkaan sitten olekaan tervetullut. Pöh.

Kommentit (318)

Vierailija
241/318 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin kai ne lapset kotiin jätetään jos tiedossa on vaikkapa alkoholia ja ehkä roisimpia hääleikkejä? Kun kaikki ei juhli niitä häitänsä kerma- ja voileipäkakulla ja parkuvien kakaroiden kuolalla.

Niin mitä sellaisissa häissä tapahtuu? Onko siellä orgiat? Hyi kamala.

Vierailija
242/318 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näissä lapsettomissa häissä yläikäraja myös? Kutsutaanko niihin 90-vuotias mummokin vai ajetaanko mummot pois kun orgiat alkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/318 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että joku ei  muka lue edes hääkutsua kunnolla saman tien, ei ne niin pitkiä ole, etteikö heti huomaisi, että  kutsu ei koske lapsia.

Naurettavaa valittaa kutsujaa siitä, että lapset pettyy, kun itse töpeksii.

No ei kai tuommoinen tule normaalille ihmiselle mieleenkään!

Vierailija
244/318 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tätä nykyaikaa. Lapset ei pääse häihin eikä hautajaisiin. Toisaalta lapset on perheen kingejä ja määräävät koko perheen tahdin. Tässä ei ole mitään järkeä, lapset ei elä normaalia lapsen elämää, toisaalta heitä palvotaan, toisaalta eristetään normaalista elämästä.

Vierailija
245/318 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että joku ei  muka lue edes hääkutsua kunnolla saman tien, ei ne niin pitkiä ole, etteikö heti huomaisi, että  kutsu ei koske lapsia.

Naurettavaa valittaa kutsujaa siitä, että lapset pettyy, kun itse töpeksii.

No ei kai tuommoinen tule normaalille ihmiselle mieleenkään!

Siis se, että tuollaisia häitä vietetään.

Vierailija
246/318 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saimme myös kutsun vain aikuisille häihin. Päädyttiin siihen, että vain toinen menee ja toinen jää lasten kanssa kotiin. Lahja toki annettiin koko perheen nimissä ja lasten kanssa askarreltiin onnittelukortti. Aika kummalliselle tuntui se, että kiitos-kortti tuli vain tälle häihin osallistuneelle osoitettuna.

Vierailija
247/318 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran ollut lapsettomissa häissä ja olihan niissä oma, erityinen tunnelmansa kun oltiin vain aikuisten kesken.

Joo, minä myös kerran ja oli samalla kaksi kertaa, ensimmäinen ja viimeinen. Kaveriparin häissä kaikki paitsi minä ihan s**tanan kännissä noloja "aikuisten" hääleikkejä örveltäen, kyllä oli tunnelma katossa. Tai sitten se oli v*tutus kun oli siellä. Itse en voinut juoda, sillä imetin vielä nuorimmaistamme, joka oli muiden lasten kanssa tuolloin isovanhempien hoivassa. Lähdin näistä ikimuistoisista juhlista heti kun ei ollut enää turhan epäkohteliasta, eli keskellä yötä ajelin jostain hev*npers**stä 150km kotio nukkumaan. Miehelle sanoin lähtiessä että kyyti lähtee nyt, mutta halusi jäädä sinne ja varmaan parempi niin, ei niin kovassa tuubassa saa samassa asunnossa lasten kanssa olla.

En enää koskaan osallistu vain "aikuisten" häihin. Typerää pilata niin ihana juhla viinan kanssa läträten, ikäänkuin tuota ei vois muutenkin kiskoa kitusiin. Tietenkin jos tämä on joillekuille tärkeää häissä, niin silloin on parempi olla kutsumatta lapsia.

Vierailija
248/318 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveää, että lapsi ei pääse kumminsa häihin, kun vielä usein muuten näkevät. Kummi selittäköön lapselle. En olisi lapsena itse ihan äkkiä leppynyt. Varmasti muistaisin aikuisenakin.

Vierailija
249/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit lukenut kutsun itse älä nyt hauku hääparia että lapsia ei pääse kun itse mokasit...

Kummin velvollisuuksiin EI KUULU kutsua aina alle 18 v. Kummilastaan juhliinsa jos ei halua.

Moni on täällä ollut sitä mieltä lapsekkaasti että kun kummi ei kutsunut häihinsä alle 10 v. Kummilastaan ei kummin tarvitse tulla esim. rippijuhliin, rippijuhlat on nimennomaan kummin ja -lapsen välinen juhla ja kummin velvollisuus on olla läsnä kirkossa.

Pidätte omat juhlat vaikka kesäloman alun kunniaksi ja laitatte ne kivat kampauset ja mekot sinne...

Uusia juhlia tulee kyllä ihan varmasti mihin nämä suunnittelemanne kampaukset ja mekot sopii...

Vierailija
250/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko elänyt jossain suljetussa kultissä, jos molemmat vanhemmat tunteneet tämän naimisiin menijän lapsesta asti.

Vai oletteko te vanhemmat sisaruksia keskenään.

Vierailija
251/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut voi innostua häistä, hyi hitto. Masentavapia."juhlia" ei ole.

Vierailija
252/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikki juhlat aina vain aikuisille koska sukulaisperhe ulkoistaa lasten hoidon juhlissa muille. Jani-Petteri piirsi viimeksi seinään tussilla juhlapaikassa. Lapsille oli järjestetty oma tila ja hoitaja, mutta olisi tarvinnut oman hoitajan joka juoksi koko ajan perässä. Kävi tuhoamassa yhden kermamakun ja loppuksi mummo joutui juoksemaan perässä syntymäpäivänään, koska vanhemmat tulivat juhlimaan.

Vierailija
253/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lapsettomissa häissä, etukäteen ihmettelin.

Myöhemmin sain tietää, että morsiuspari oli jo pitkään kärsinyt lapsettomuudesta, vaikka oli hakeutunut hedelmöityshoitoihin.

Ehkä eivät halunneet juhlapäiväänsä kipeää muistutusta tyhjästä sylistään.

Vierailija
254/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea kaikkia juttuja...antakaa ihmisten järjestää sellaiset häät kuin tahtovat.

Poikani ja miniäni järjestivät tällaiset ei lapsia-häät.

Oli juhlallista istua hyvin pukeutuneiden ja käyttäytyvien aikuisten kesken kirkossa ja päivällispöydässä ilman lasten kirkumista ja riehumista. Hääpari loisti keskipisteenä ja vieraat näkivät ja kuulivat kaiken hillityn ohjelman. Ei hääohjelma ilman lapsia tarkoita jotain aikuisviihdettä.

Kannatan tällaisia häitä vaikka olenkin isoäiti.

Lasten synttärijuhlissa on sitten kummit ja mummit ja röyhelöhameet.

Vierailija
255/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin isoja jo, etten ymmärrä. 

Ainakin normaalit tuonikäiset osaavat todella käyttäytyä, paremmin kuin aikuisetkin yleensä. Ymmärrän taaperoikäisten ja vauvojen rajaamisen pois. Tosin emme tätäkään tehneet. 

Ehkä juuri kouluikä olisi sopiva raja eli ilman muuta olisin tyttösi kutsunut. 

Vierailija
256/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei kutsuttu lapsia. Vieraita oli 80 ja lapsia olisi tullut tuohon päälle 40.

Juhlatilaan ei olisi mahtunut enempää ja hinta olisi ollut paljon korkeampi.

On selkeää olla kutsumatta yhtään lasta, kun sitten erikseen neuvotella, ketkä saavat tulla.

Meilläkin mieheni äitipuoli yritti lapsenlastaan mukaan. Onneksi sentään erikseen kysyi. Aikuinen äitipuolen poika kutsuttiin tietty.

Lisäksi lapsellisista häistä tulee lastenjuhla. Tykkään, että aikuiset juttelevat keskenään, eivätkä keskity lastensa ohjaamiseen.

Ollaan itse viiskymppinen uusiopari joka menossa kesällä naimisiin. Pidämme lapsivapaat häät. Olemme itse tahattomasti lapsettomia joten emme tosiaan halua mitään kirmailevia lapsia siihen miljööseen ja tunnelmaan. Pidämme ravintolassa pienet (40 henkeä)  häät, sellainen cocktailtyyppinen tilaisuus ja orkesteri tulossa illalla. Toki tuolla joku hyvin kasvatettu piltti tai parikin menisi mutta hankala laittaa kutsuun että vain kasvatetut ja hiljaiset lapset tervetulleita :) Tästä syystä en valitettavasti voi kummityttöänikään kutsua. Tämä oli vähän hankala paikka mutta pääsin siitä yli, ei voi mitenkään napsia joitain lapsia ja muiden jättää ulos. Juhlistan kummityttöni kanssa asiaa myöhemmin viemällä hänet Lintsille ja syömään.

Ekoissa häissäni kolmekymppisenä oli lapsia liiaksikin asti, kirkossakin kauhea meteli kun vanhemmat eivät paimentaneet lapsiaan. Ja se sen jälkeinen tilaisuus, tunnelma lässähti kyllä lastenjuhlaksi.

Hmm.. olemme kylläkin koiraihmisiä, pitäisikö kutsua kaikkien lemmikit paikalle ;)

Vierailija
257/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät on lahjankeruujuhla.

Vierailija
258/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piheyttään, pari on löytänyt halvimman mahdollisen paikan johon voi viedä ne Tallinnan viinat. On otettu halvin mahdollinen pitopalvelu jonka normaalia (suppeaa) listaa on edelleen karsittu.

Vieraat siis maksavat itse taksinsa, syövät jäisiä eineslihapullia ja ovat lisäksi toteuttaneet parin toiveen "lahjaksi rahaa (siis vähintään 100e/pari)" ja AVOT pippalot ovat vuosisadan upeimmat mistä ei voi kieltäytyä. Kysykää vaikka hääparilta. Kyllä näitä on nähty mutta ei nähdä enää...

Vierailija
259/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea kaikkia juttuja...antakaa ihmisten järjestää sellaiset häät kuin tahtovat.

Poikani ja miniäni järjestivät tällaiset ei lapsia-häät.

Oli juhlallista istua hyvin pukeutuneiden ja käyttäytyvien aikuisten kesken kirkossa ja päivällispöydässä ilman lasten kirkumista ja riehumista. Hääpari loisti keskipisteenä ja vieraat näkivät ja kuulivat kaiken hillityn ohjelman. Ei hääohjelma ilman lapsia tarkoita jotain aikuisviihdettä.

Kannatan tällaisia häitä vaikka olenkin isoäiti.

Lasten synttärijuhlissa on sitten kummit ja mummit ja röyhelöhameet.

Toivottavasti kummia ei kutsuta. Muistuttakaa, että ne juhlat ovat aikuisettomat.

Vierailija
260/318 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ei kutsuttu lapsia. Vieraita oli 80 ja lapsia olisi tullut tuohon päälle 40.

Juhlatilaan ei olisi mahtunut enempää ja hinta olisi ollut paljon korkeampi.

On selkeää olla kutsumatta yhtään lasta, kun sitten erikseen neuvotella, ketkä saavat tulla.

Meilläkin mieheni äitipuoli yritti lapsenlastaan mukaan. Onneksi sentään erikseen kysyi. Aikuinen äitipuolen poika kutsuttiin tietty.

Lisäksi lapsellisista häistä tulee lastenjuhla. Tykkään, että aikuiset juttelevat keskenään, eivätkä keskity lastensa ohjaamiseen.

Ollaan itse viiskymppinen uusiopari joka menossa kesällä naimisiin. Pidämme lapsivapaat häät. Olemme itse tahattomasti lapsettomia joten emme tosiaan halua mitään kirmailevia lapsia siihen miljööseen ja tunnelmaan. Pidämme ravintolassa pienet (40 henkeä)  häät, sellainen cocktailtyyppinen tilaisuus ja orkesteri tulossa illalla. Toki tuolla joku hyvin kasvatettu piltti tai parikin menisi mutta hankala laittaa kutsuun että vain kasvatetut ja hiljaiset lapset tervetulleita :) Tästä syystä en valitettavasti voi kummityttöänikään kutsua. Tämä oli vähän hankala paikka mutta pääsin siitä yli, ei voi mitenkään napsia joitain lapsia ja muiden jättää ulos. Juhlistan kummityttöni kanssa asiaa myöhemmin viemällä hänet Lintsille ja syömään.

Ekoissa häissäni kolmekymppisenä oli lapsia liiaksikin asti, kirkossakin kauhea meteli kun vanhemmat eivät paimentaneet lapsiaan. Ja se sen jälkeinen tilaisuus, tunnelma lässähti kyllä lastenjuhlaksi.

Hmm.. olemme kylläkin koiraihmisiä, pitäisikö kutsua kaikkien lemmikit paikalle ;)

Koira ei ole ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän