8 v mieliala vaihtuu nopeasti, muita?
Onko tämä ihan normaalia? 8 v tyttäremme mielialat menevät pohjamudista huippuhyviin ja toisin päin ihan hetkessä.
Tänäänkin oli "maailman paras päivä" kunnes pienen vastoinkäymisen jälkeen "mikään ei koskaan onnistu ja kukaan ei ikinä ajattele hänen parastaan" (järkyttävää itkua ja huutoa). Todennäköisesti illalla sipsejä syödessä on taas superhyvä fiilis.
Onko muilla samanikäisillä tuollaista?
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 07:10"]
No on ja se hetki on justiinsa mikä tekee päivästä paskan tai ihanan. Samoin minä olen mailman paras äiti ja hetkessä olenkin se paskin äiti.
[/quote]
Juuri näin. Tyttö osaa niin monisanaisesti kuvailla kuinka huono äiti olen ja kuinka pilaan hänen elämänsä että joskus oikeasti tuntuu pahalta tuon kuuleminen. Onneksi usein olen myös se maailman ihanin äippä.
ap
On, tänään on taas ollut kaikki ihan huonosti. Koulusta kuitenkin tuli ihan hyvällä mielellä kotiin, mutta hetken päästä mikään ei enää sujunut.
Sillä on kaksisuuntainen mielialahäiriö, nopeasyklinen. Saat diagnoosin ilmaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 07:44"]
Sillä on kaksisuuntainen mielialahäiriö, nopeasyklinen. Saat diagnoosin ilmaiseksi.
[/quote]
No tuota vähän pelkään. Suvussa on ko. sairautta.
ap
Kuuluu ikään!
Meillä tokaluokkalainen poika, ja tämä lukuvuosi on ollut aika kauheaa aikaa. Nyt ihan kuin tuntuisi helpottavan, mutta olen ollut jo kauhuissani ja melkein tilaamassa aikaa koulukuraattorille tai -psykologille.
Huutoitkuraivoa, ärsyyntymistä, ovien paiskontaa, synkkiä puheita...
[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 11:00"]
Huutoitkuraivoa, ärsyyntymistä, ovien paiskontaa, synkkiä puheita...
[/quote]
Meilläkin tällaista. Tuntuu oudolta kun toisaalta tokaluokkalainen on jo monessa asiassa "iso", mutta sitten toisaalta elää ihan hetkessä, eikä tunnu muistavan 10 min sitten olleita kivoja asioita kun koko elämä on ihan kamalaa. Jotenkin tosi teatraalista se pahan mielen osoittaminen, mutta kuitenkin niin todellista.
8v. on pieni ja iso. Kasvu tekee kipeää. Poika täyttää kohta 9v. ja on välillä pieni poika ja välillä iso poika. Varmasti lasta hämmentää oma kehitys.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 07:04"]Onko tämä ihan normaalia? 8 v tyttäremme mielialat menevät pohjamudista huippuhyviin ja toisin päin ihan hetkessä. Tänäänkin oli "maailman paras päivä" kunnes pienen vastoinkäymisen jälkeen "mikään ei koskaan onnistu ja kukaan ei ikinä ajattele hänen parastaan" (järkyttävää itkua ja huutoa). Todennäköisesti illalla sipsejä syödessä on taas superhyvä fiilis. Onko muilla samanikäisillä tuollaista? [/quote]
No on ja se hetki on justiinsa mikä tekee päivästä paskan tai ihanan. Samoin minä olen mailman paras äiti ja hetkessä olenkin se paskin äiti.