Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vauvalla pitää olla erikseen hoitolaukku?

Vierailija
27.02.2019 |

Siis sellainen joka ei käy mihinkään muuhun tarkoitukseen? Ihmiset käyttää kauheita summia hoitolaukkuihin, joillakin saattaa jopa olla useampi!

Itselläni jo kolmas vauva, ja aina ollut joku laukku käytössä, mutta sellainen jota voi käyttää vielä vauva-ajan jälkeenkin. Esim Marimekon olkalaukku, jonka saa vaunujen/rattaiden työntöaisaan.

Mistä jään paitsi kun minulla ei ole hoitolaukkua?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vauvalla tarvitse olla vaikka vaunujakaan tai tuttia. Toisilla on, toisilla ei.

Ei siinä sen kummempaa. Toiset vanhemmat hankkii eri asioita kuin toiset.

Vierailija
2/20 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tutulta saatu hoitolaukku. Musta kassi, jonka annoin sitten eteenpäin. En ole kenelläkään nähnyt mitään sen ihmeellisempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se mikään pakollinen hankinta olekaan, mutta helpottaa elämää, kun pulloille, vaipoille, hoitoalustalle ym sälälle on omat lokeronsa ja laukun voi aina vain napata mukaan eikä mitään unohdu. Vähän sellainen ylellisyystuote ja varsinkin pulloruokitun vauvan kanssa mukava.

Vierailija
4/20 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai sen nyt pidä olla juuri erillinen hoitolaukku. Itse vaan halusin että on vaunuihin mätsäävä hoitolaukku, silkkaa turhamaisuuttani sitten ostin 109 euron Emmaljungan hoitolaukun joka on samaa kuosia kun vaunut. Koska halusin. Kyllä se käytössä on ja toimii hienosti, mutta tietysti sitä pärjäisi jollain muullakin laukulla.

Vierailija
5/20 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hommasin nimenomaan kolmannen synnyttyä "oikean hoitolaukun". Lähinnä siis kävisi mikä vain tilava, jossa on paljon taskuja niin, että tavarat pysyy järjestyksessä. Kolmen kanssa kun vaihtovaatteita, vaippoja, kosteuspyyhkeitä, pyyhkeistä, talkkia, voiteita, tutteja, eväitä, leluja........... riittää. + omat tavarat. Oikein olen ollut tyytyväinen tähän investointiin, maksaa itsensä takaisin pidempien hermojen muodossa. Yksi plussa tässä on sattumoisin myös mukana tällainen "matkahoitoalusta", jonka saa levitettyä vaikka nurmikolle vaipanvaihdon ajaksi kesällä. Ja maksoi 40 e käytettynä, käytän varmaan lasten kasvettua jonain ranta/matkalaukkuna.

Vierailija
6/20 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään erityistä hoitolaukkua minulla eikä kellään tutullani. 

Vierailija
7/20 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kassi ei käy muuhun tarkoitukseen?

hoitolaukun idea on kai siinä, että se on suunniteltu sellaiseksi, että vauvan tarvikkeet saa siihen helposti, ne pysyy siinä järjesteyksessä ja se on helppo ripustaa vaunuihin/rattaisiin. Nämä ominaisuudet voivat tietysti tehdä siitä vähän epäkäytännöllisen jos siinä halutaan säilyttää ja kuljettaa jotain ihan muuta kuin vauvanhoitotarpeita tai kun vaunoja/rattaita ei ole lähimaillakaan - mutt se vaunu/ratas aika kestää kuitenkin pari kolme vuotta ja sinä aikana käyttö on päivittäistä.

Vierailija
8/20 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostin vasta kolmannelle lapselle hoitolaukun. Mahtuu hyvin kaikki vaipat, hoitoalustat, harsot, puhdistuspyyhkeet + isompien lasten jutut. Klipseillä saa tukevasti kiinni vaunuihin eikä jatkuvasti luiskahtele johonkin. On myös kivan näköinen, ja aloinkin käyttämään olkalaukkuna jo loppuraskauden aikana. Olen tykännyt tosi paljon, ja on ollut yksi käytetyimmistä vauvahankinnoista.

Vierailija
9/20 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ompelin itse sellaisen hoitolaukun kuin halusin. Olisko tullut maksamaan peräti 10e.

Vierailija
10/20 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on kans joku ihan tavallinen kassi, mutta hoitolaukuksi sitä kutsun joka tapauksessa. Jos joku haluaa ostaa laukun, joka on nimenomaan suunnittelu vauvan tavaroille niin ei ole multa mitenkään pois. Nyt kahden lapsen kanssa tää tavallinen kassi on kieltämättä vähän liian pieni ja tavarat on yhtenä myttynä pohjalla. Yhden lapsen kanssa ei ollut tätä ongelmaa kun tavaraakin oli vähemmän.

Vierailija
11/20 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hoitolaukkuna se Liberon pussukka, jota synnärillä jaettiin. Vauva oli kantorepussa ja mulla oli toinen reppu selkäpuolella, jossa oli se pussukka sekä omat tavarat.

Jotenkin näkisin sellaisen ison hoitolaukun vähän niin kuin kuuluvan yhteen isojen vaunujen kanssa.

Vierailija
12/20 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hoitolaukku tuli vaunujen mukana ja sen sai kätevästi vaunuihin kiinni

Vierailija
13/20 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on usesmpi hoitolaukku, semmoisia käsilaukkuja jossa niitä lokeroita sisällä jne.

Vierailija
14/20 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

’Oikea’ hoitolaukku istuu neppareilla hyvin vaunun aisassa, siinä on helposti pyyhittävä sisus, ja runsaasti oikean kokoisia taskuja. Muuten kai se on sama, mitä laukkua käyttää. Joka tapauksessa kun sitä joutuu käyttämään kaikenlaisten kakka-asioidenkin kuskaukseen, on minusta ihan ok, että se on täysin erillinen muista laukuista.

Vierailija
15/20 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei aikanaan ainokaisen kanssa ollut hoitolaukkua. Tarpeelliset tarvikkeet kulkivat mukana milloin minkäkin laukun tai repun taskuissa ja hoitoalustan virkaa toimitti rullalle kääritty froteepyyhe-paksu pieni viltti -yhdistelmä joka oli helppo leväyttää auki ja pyykätä tarvittaessa. Usein tuli puhuttua kun tv-ohjelmissa ja elokuvissa näki niitä hoitolaukkuja, että pitäisi hankkia, mutta eipä se meille ainakaan ilmeisesti tarpeeseen olisi tullut kun ei sitä ostettu.

Kätevä se varmasti on, mutta onko se välttämätön ja ensisijainen hankinta vauva-ajaksi... En usko.

Vierailija
16/20 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin hoitolaukku on jatkanut elämäänsä vauva-ajan jälkeen ihan normilaukkuna, usein esim käsipakasiina lentokoneessa, sinne saa niin kätsysti kaiken omiin lokeroihinsa. 

Vierailija
17/20 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hankin hoitolaukun, jossa oli "hoitoalusta" neppareilla kiinni laukussa. Se oli näppärä, kun vauvan kanssa liikuttiin, niin oli oma "hoitopöytä" mukana kun vaippoja vaihdettiin. Oli paljon mukavampi laittaa vauva sen päälle pötkölleen, kuin esim. yleisten vessojen likaiselle hoitotasolle.

Vierailija
18/20 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niitä on ihan oikeitakin "hoitolaukkuja"? Meillä ollut pojalle aina reppu (selviytymispaketti)pakattuna jos johonkin lähtee sieltä löytyy aina tärkeimmät vaatteet ja varusteet jos joku haaveri sattuu ja niitä sattuu.

Viime kesänä mökkityömaalla puskapissalla ollessa hieman pieraisi ja housut aivan kakassa, jännitti ulkohuussia, samassa paikassa oli mulahtanut järveen eikä edes kertonut ennen kuin mentiin syömään ja ihmettelin miten se on ihan märkä.

Taaperona/vauvana kakka tuli aina kylässä.ym.ym.

Vierailija
19/20 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisella täytyy olla erikseen käsilaukku? Naiset käyttää kauheita summia käsilaukkuihin.

Joillakin on jopa useampia.

Vierailija
20/20 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hankin hoitolaukun, jossa oli "hoitoalusta" neppareilla kiinni laukussa. Se oli näppärä, kun vauvan kanssa liikuttiin, niin oli oma "hoitopöytä" mukana kun vaippoja vaihdettiin. Oli paljon mukavampi laittaa vauva sen päälle pötkölleen, kuin esim. yleisten vessojen likaiselle hoitotasolle.

Eikai kukaan suoraan laita likaiselle hoitotasolle? Voihan jotain hoitoalustan tapaista kantaa missä tahansa laukussa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme