Miksi automaattivaihteinen auto kuluttaa enemmän polttoainetta kuin manuaali?
Eikös automaatissa ole enemmän vaihteita ja näin voi kulutus voisi olla pienempi.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti uudet ei kuluta
VW Golf 1.0 TSI 6-v. man 5,7 l/100 km
VW Golf 1.0 TSI 7-v. DSG 6,2 l/100 km
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti uudet ei kuluta
VW Golf 1.0 TSI 6-v. man 5,7 l/100 km
VW Golf 1.0 TSI 7-v. DSG 6,2 l/100 km
DSG...
Juuri hankittiin uusi manuaali ford ja kyllä olisi automaatissa ollut ihan olennaisesti isompi kulutus.
Automaatti ei oikein osaa ennakoida, se ei näe edessä olevia liikennetilanteita, vaan esim vaihtaa isompaa vaihdetta vaikka ihan just on tarkoitus kääntyä. Muutaman kerran olen ajanut enkä tykännyt, ei se automaatti ymmärrätänyt mua ollenkaan :)
Eiköhän se bensakulutus ole lähinnä kiinni siitä, mitä konepellin alta löytyy. Jos ostaa vaatimattomalla teholla varustetun uuden tai uudehkon koslan, ei käytännössä ole mitään merkitystä sillä onko automaatti vai manuaali.
Sen sijaan ajomukavuudessa on suuri ero. Itse en enää koskaan ostaisi käyttöautoksi mitään manuaalia.
Vierailija kirjoitti:
Automaatti ei oikein osaa ennakoida, se ei näe edessä olevia liikennetilanteita, vaan esim vaihtaa isompaa vaihdetta vaikka ihan just on tarkoitus kääntyä. Muutaman kerran olen ajanut enkä tykännyt, ei se automaatti ymmärrätänyt mua ollenkaan :)
Et vaan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti uudet ei kuluta
VW Golf 1.0 TSI 6-v. man 5,7 l/100 km
VW Golf 1.0 TSI 7-v. DSG 6,2 l/100 km
DSG...
Oliko tässä joku asia mitä et ymmärtänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti uudet ei kuluta
VW Golf 1.0 TSI 6-v. man 5,7 l/100 km
VW Golf 1.0 TSI 7-v. DSG 6,2 l/100 km
Noin pienten moottoreiden myynti pitäisi kieltää lailla.
Kauheata ajella moottoritiellä tuollaisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti uudet ei kuluta
VW Golf 1.0 TSI 6-v. man 5,7 l/100 km
VW Golf 1.0 TSI 7-v. DSG 6,2 l/100 km
DSG...
Oliko tässä joku asia mitä et ymmärtänyt?
Taisi palstan DSG-hullu taas ilmoittautua. Ihan sama mikä autoja käsittelevä ketju, DSG-hullu on paikalla.
Perinteisessä automaattilaatikossa on 3 tai 4 vaihdetta, joten jo se tekee osansa ongelmista. Lisäksi vain vääntöön reagoiva vaihtaminen muutenkin voi olla epäoptimaalista eri tilanteissa. Kuski tietää yleensä itse paremmin mitä on tulossa ja osaa vaihtaa sopivan vaihteen valmiiksi. Osa energiasta kuluu öljyn vatkaamiseen.
Eri asia on sitten monenlaiset sähköisesti älyllä ohjatut robottivaihteet, mitä niitä nyt onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti uudet ei kuluta
VW Golf 1.0 TSI 6-v. man 5,7 l/100 km
VW Golf 1.0 TSI 7-v. DSG 6,2 l/100 km
DSG...
Oliko tässä joku asia mitä et ymmärtänyt?
DSG:n ostaja ei ymmärrä. TSI on itse asiassa yhtä paha. Onnea aikapommin kanssa kaikille volkkarikuskeille!
Momentinmuuntimen häviöihin se lisäkulutus menee. Manuaali ei sellaista tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Automaatti ei oikein osaa ennakoida, se ei näe edessä olevia liikennetilanteita, vaan esim vaihtaa isompaa vaihdetta vaikka ihan just on tarkoitus kääntyä. Muutaman kerran olen ajanut enkä tykännyt, ei se automaatti ymmärrätänyt mua ollenkaan :)
Mun auto kyllä osaa vaihtaa pienempää, kun höllää kaasua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti uudet ei kuluta
VW Golf 1.0 TSI 6-v. man 5,7 l/100 km
VW Golf 1.0 TSI 7-v. DSG 6,2 l/100 km
Noin pienten moottoreiden myynti pitäisi kieltää lailla.
Kauheata ajella moottoritiellä tuollaisella.
Ensinnäkin, tuo on nykyisin hyvinkin normaali moottorikoko (litroissa) perusautossa. Toiseksi tämänkin auton huippunopeus on silti reilusti yli sen, mitä Suomen moottoriteillä saa ajaa, ja suht mukavasti kiihtyviäkin nuo ilmeisesti ovat nykytekniikalla. Kolmanneksi, mikä ihme nimenomaan moottoritiellä ajamisessa voisi pelottaa, kun löytyy kaksi kaistaakin suuntaansa?
Mä olen sen verran itsepäinen ihminen, etten ikinä ostaisi automaattivaihteista autoa tai edes navigaattoria. Haluan itse tehdä ja päättää. Ajamisen nautintohan on juuri siinä rallin ajamisessa pienillä mutkaisilla teillä, ei tasaisessa töröttämisessä. Nukahtaisin varmaan rattiin, jos olisi automaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti uudet ei kuluta
VW Golf 1.0 TSI 6-v. man 5,7 l/100 km
VW Golf 1.0 TSI 7-v. DSG 6,2 l/100 km
DSG...
Oliko tässä joku asia mitä et ymmärtänyt?
Taisi palstan DSG-hullu taas ilmoittautua. Ihan sama mikä autoja käsittelevä ketju, DSG-hullu on paikalla.
Anteeksi, jos loukkasin mielenrauhaasi ja uskonnollista vakaumustasi, mutta tämä oli ensimmäinen kerta kun kirjoitin mitään DSG:hen liittyvää ja olisin itsekin luullut, että kulutusero manuaalin ja DSG:n välillä olisi ollut pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti uudet ei kuluta
VW Golf 1.0 TSI 6-v. man 5,7 l/100 km
VW Golf 1.0 TSI 7-v. DSG 6,2 l/100 km
DSG...
Oliko tässä joku asia mitä et ymmärtänyt?
DSG:n ostaja ei ymmärrä. TSI on itse asiassa yhtä paha. Onnea aikapommin kanssa kaikille volkkarikuskeille!
Kiitos onnitteluista, seuraavakin ilman muuta samaa mallia :)
t. GTI DSG
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sen verran itsepäinen ihminen, etten ikinä ostaisi automaattivaihteista autoa tai edes navigaattoria. Haluan itse tehdä ja päättää. Ajamisen nautintohan on juuri siinä rallin ajamisessa pienillä mutkaisilla teillä, ei tasaisessa töröttämisessä. Nukahtaisin varmaan rattiin, jos olisi automaatti.
Rallia ajetaan ralliautoilla rallikilpailuissa.
Muina aikoina auto on olemassa siirtääksesi sinut paikasta A paikkaan B.
Onneksi pian tulee Teslan autot, joissa kuljettaja saa kirjaimellisesti nukkua samalla kun auto kuljettaa itsenäisesti perille.
Tehohäviöitä voimansiirrossa oli mutta ei nykyään kaksoiskytkinlaatikoilla.